بیوگرافی بازیگران فیلم گینس با نقش و عکس و داستان
بیوگرافی بازیگران فیلم گینس
اسامی بازیگران فیلم سینمایی (گینس) عبارتنداز:
- رضا عطاران
- محسن تنابنده
- حسین اسکندری
- هومن حاجی عبدالهی
- جمال اجلالی
- علیرضا استادی
- پروین ملکی
فیلم سینمایی گینس به کارگردانی محسن تنابنده محصول سال ۹۴ میباشد که قرار است از رسانه ملی پخش شود در ادامه با ما همراه باشید
معرفی فیلم سینمایی (گینس)
فیلم سینمایی گینس به کارگردانی محسن تنابنده و به تهیه کنندگی سعید ملکان با ژانر کمدی و اجتماعی ساخته شده است. این فیلم محصول سال ۱۳۹۴ میباشد. فیلم گینس که اولین بار بر روی پرده سینما رفت، بیش از ۳ میلیارد تومان فروش داشت.
این فیلم حالا قرار است از رسانه ملی پخش شود.
خلاصه داستان فیلم سینمایی (گینس)
فیلم سینمایی (گینس) درمورد زندگی سه برادری است که در یک مزرعه شترمرغ پرورش میدهند و در اطراف تهران زندگی می کنند. آن ها روزها تلاش میکنند تا یک شترمرغ را در گینس ثبت کنند.اما این تصمیم که گرفته اند، آنها را درگیر اتفاقاتی می کند و مجبور میشوند تصمیمشان را عوض کنند و…
دیگر عوامل فیلم سینمایی (گینس)
کارگردان: محسن تنابنده، نویسنده: محسن تنابنده، احمد رفیع زاده، تهیهکننده: شرکت تصویر گستر پاسارگاد، سعید ملکان، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، طراح چهره پردازی: سعید ملکان، صدابردار: حسن زاهدی، صداگذار: فرامرز ابوالصدق، تدوین: مهدی حسینی وند، موسیقی: آریا عظیمی نژاد، مدیر تولید: حسن مصطفوی، طراح صحنه: مجید شهبازی، طراح لباس: سحر شهامت، منشی صحنه: فائزه گرکانی، مجری طرح: علی اسدزاده، عکاس: مریم تخت کشیان، محمد بدرلو.
خلاصه داستان
سه برادر ( رضا عطاران، محسن تنابنده و حسین اسکندری ) که در یک مزرعه شترمرغ کار می کنند، تصمیم می گیرند تا کار بزرگی انجام داده و نام یکی از شترمرغ ها را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کنند که در ادامه اتفاقات مختلفی برای آنها به همراه دارد و….
علی اسدزاده مجری طرح «گینس» در همین رابطه گفت:فیلم آماده نمایش شده و امیدواریم این اثر به عنوان یکی از گزینه های اکران نوروز بتواند با جذب مخاطبان به سالن های سینما به رونق اکران نوروز کمک کند. اسدزاده درمورد طراحی کمپین تبلیغاتی این اثر سینمایی گفت:در حال رایزنی با بزرگترین آژانس تبلیغاتی در خاورمیانه هستیم که به عنوان مجری بازارسازی و تبلیغات این فیلم همکاری کند.
سازندگان فیلم بدرستی از قصد خود آگاه هستند و مسلما سعی نموده اند که فیلمی کمدی بسازنند. ابتدا به ترکیب بازیگران نگاه کنیم. بازیگر برجسته این فیلم رضاعطاران است. بازیگری که به سبب درخشش در بسیاری از سریالهای طنز ( لازم به ذکر است که درباره سریالهایی که در تلویزیون پخش شده اند کاربرد واژه کمدی درست نمی نماید.) برای مخاطبین تلویزیون شناخته شده و پر طرفدار است. گرچه نگاه تیزبین عطاران راه خود را از تلویزیون به سمت سینما تغییر داد. اما براستی مردمی که بیلبوردهای فیلم را با چهره او می بینند چه تصوری از مضمون فیلم می توانند داشته باشند؟ در کنار آن می توان به ژست سه نفره بازیگران فیلم در هیات شترمرغ را نیز اضافه کرد. همچنین می توان در اینجا به این نکته هم اشاره کرد که ژست بازیگران که به تناوب در فیلم هم تکرار می شود و نیز ساختار حرکتی آنها برای ایجاد تعادل در قصه به فیلم «ای برادر تو کجایی؟» اثر برادران کوئن پهلو می زند. باز به شکل پیرامتنی فیلم بازگردیم. نقطه اتکای دیگر فیلم «محسن تنابنده» است. بازیگری که به واسطه سریال پایتخت بیش از پیش برای مخاطبین تلویزیون شناخته شد. پرواضح است که این دو بازیگر موفق که عمدتا در آثار کمدی و طنز در تلویزیون و سینما ظاهر شده اند، هنگامی در کنار یکدیگر قرار بگیرند مسلما بهترین کار برای جذب مخاطب را بکار می گیرند و دست به ساخت فیلمی کمدی ( بنا به تعریف درست آن ) خواهند زد.
آیا او یک بازیگر همه کاره است؟
رضا عطاران را با کمی احتیاط به زعم نگارنده می توان یک بازیگر همه کاره قلمداد کرد. اما این بدان معنا نیست که او می تواند قواعد تازه ای از ژانر کمدی تعریف کند و یا اینکه به رغم حضور او به دلخواه فیلم غیر کمدی را کمدی پنداشت. بدون آنکه بخواهیم به کارنامه هنری او نگاهی بیندازیم فقط با نظر افکندن به فیلمهایی که طی چند ماه گذشته بر پرده سینماها داشته است می توان در مورد گونه گونی کارهای او و تواناییش قضاوت کرد.« نهنگ عنبر»، «استراحت مطلق»، «کلاشینکف» این سه فیلم که فقط فیلم اولی را می توان کمدی شمرد گویای توانایی عطاران است. اما در هر سه فیلم ما قبل از اینکه شخصیت یا همان قهرمان را در فیلم ببینیم ابتدا رضا عطاران را می بینیم. البته که عطاران در هرکجا طنز و شوخی های خاص خود را همراه دارد و گاها آنرا به فیلم هایش تزریق می کند. این جنبه از بازیگری عطاران منجر به « وقفه کمیک» در فیلم های جدی و حتی درام می شود مانند فیلم کلاشینکف که به آن اشاره کردیم.
فیلمی که می خواهد کمدی باشد
گینس بسیار سعی نموده است که فیلمی کمدی باشد. فیلم کمترین نشان و ویژگی فیلمهای کمدی را دارد. کاملا پیداست که حرکت بسوی ساخت یک فیلم کمدی بر پایه ترکیب بازیگران صورت گرفته است. چنانچه گویی سازنده فیلم به تصور خود ترکیب عطاران ، تنابنده و یک بازیگر کوتاه قامت را رکن و پایه اصلی فیلم کمدی بشمارآورده اند و با این کار نصف راه را نیز پیموده اند. بعد ازآن نوبت به یک داستان می رسد که بستری فراهم نماید تا بازیگران در آن بتوانند با شوخی ها کلامی مخاطبین را بخندانند. این تصور باعث شده است که سازنده فیلم بر ویژگی ها و ساختار فیلم کمدی چشم بپوشد. بد نیست در اینجا به تعاریفی حول مقوله «کمدی» بپردازیم. کمدی غالبا در تضاد میان رزایل اخلاقی با فضایل اخلاقی در جریان است. در کمدی نویسنده، سنخ ها یا منش هایی را انتخاب می کند و بر اساس آنها داستان کمیک را می نویسد. همچنین در مورد «خنده» چند نظریه وجود دارد که به اجمال به آنها می پردازیم. «توماس هابز» اصطلاح « تفاخر ناگهانی» را بکار می برد. هابز می گوید خنده نتیجه برتری ما نسبت به دیگران است. توانایی ما نسبت به عدم توانایی دیگران. خنده مستلزم فاصله است. ما به کسی می خندیم که از او فاصله داریم. خنده زمانی رخ می دهد که من خودم را با دیگری مقایسه کنم. به طور کلی «تفاخر ناگهانی» در نظریه هابز به این معناست که ما خودمان را در موقعیت بالاتر از دیگران ببینیم.