ماجرای مهتاب کرامتی و دستمزد میلیاردی در نماوا چیست + بیوگرافی و اینستا
ماجرای دستمزد میلیاردی “مهتاب کرامتی” در نماوا چیست. مهتاب کرامتی کنشگر حقوق کودکان-زنان و سفیر صلح و حسن نیت از شایعات تا واقعیت؟
مهتاب کرامتی
خبرها و شایعاتی در مورد حضور مهتاب کرامتی در یک سریال منتشر شده که گفته شده او با قرارداد دستمزد میلیاردی در آن سریال حضور پیدا کرده است. این در صورتی می باشد که طبق بررسیها و پیگیری انجام شده واقعیت چیز دیگری میباشد.طبق گزارشات رسیده شده در بین شایعات این روزهای فضای مجازی حالا نگاه ها به سمت مهتاب کرامتی رفته است و برای ایشان شایعه پراکنی شده است.
حالا در مورد فعالیت تازه مهتاب کرامتی به انوان تهیه کننده بحثهایی مطرح شده است این صحبت ها بعد از منتشر کردن پستی از مهتاب کرامتی در فضای مجازی رخ داده است.حالا درمورد اینکه مهتاب کرامتی با پلتفرم نماوا برای تولید یک سریال به عنوان تهیه کننده قرارداد میلیاردی امضا کرده است موضوع بحث جدید در فضای مجازی میباشد.
بیوگرافی
مهتاب کرامتی در مهرماه 1349 در تهران متولد شد، بازیگر، کنشگر حقوق کودکان-زنان و فارغ التحصیل رشته میکروبیولوژی، مدیر هنری ،تهیهکنندهٔ فیلم،، و سفیر صلح و حسن نیت است. مادرش مهندسی صنایع غذایی و استاد دانشگاه و خواهرش داروساز می باشد.
از کودکی به بازیگری علاقه داشت و در رشته تئاتر های مدرسه شرکت میکردند. در سال 1375 در دوره های و کلاس های بازیگری امین تارخ شرکت کردند و در سال 1376 با مجموعه مردان آنجلس وارد تلویزیون شد. نخستین تجربه سینمایی فیلم سینمایی مردی از جنس بلور نخستین بود.
پیشنهاد میکنیم ببینید :
فیلم کشف حجاب ترانه علیدوستی بازیگر لو رفت + عکس جنجالی ژن ژیان
بیوگرافی آزاده صمدی بازیگر و ماجرا صورت خون آلود و جنجالی و همسر
بیوگرافی علی دهکردی بازیگر: حواشی همسران و فرزندان اینستاگرام و عکس
بیوگرافی نازنین بنیادی فعال حقوق بشر: بازیگر ایرانی هالیوود (ارباب حلقه ها)
پیچ شخصی خانم کرامتی با نام لاتینش در دسترس عموم قرار دارد.
در ادامه یک گفتگو با خانم مهتاب کرامتی در مورد جشنواره داستان گویی، کیفیت آثاری که در مورد داوری جای داده و جایگاه داستان و داستان گویی در کشور در ادامه با ما همراه باشید.
فکر می نمایید برای چه از رونق داستان گویی کم شده؟ آیا عواملی مثل پیشرفت تکنولوژی در این باره تاثیرگذار میباشد؟تکنولوژی، نیز میتواند کمک نماید و هم خراب کند.تکنولوژی که ما را از فضای خانه، خانواده، دورهی، داستان گویی و داستان شنیدن و مصاحبه با یکدیگر دور نماید، بسیار ویرانگر می باشد، ولی اگر به ما کمک نماید تا داستان های ما زنده بمانند، یک نقطه قوت به شمار می آید.
شاید یکی از عواملی که داستان گویی از رونق افتاده حال بد آدم هاست و اینکه در تمامی حال خبر بد به گوشمان میرسد و این باعث شده ما حال و حوصله داستان شنیدن را نداشته باشیم، ولی اگر خودمان را به دنیای داستان ها بسپاریم حالمان بهتر میشود.ممکن نیست فردی داستان خوبی بشنود و حالش بد بشود.هنگامی که آثار ارسالی به جشنواره را داوری می نمودید چه احساسی داشتید؟
زمانی در حال داوری آثار جشنواره داستان گویی از زبان بچه ها، بزرگسال ها و مادربزرگ و پدربزرگ ها بودهام، حال من بسیار خوب بود.با خودم فکر می نمودم ای کاش داستان گویی کمرنگ نشود.
کوچک شدن خانواده ها، کم شدن تعداد خواهر و برادرها، دور بودن هر یک از اعضای خانواده از یکدیگر و کم شدن در کنار یکدیگر بودن ها، به نظرم باعث کمرنگ شدن داستان گویی ها شده است.
از داستان گویی در شب یلدا خاطره ای در ذهن دارید؟
از شب یلدا خاطره های بسیاری دارم.به نظر من این سنت هایی خوبمان باید زنده بمانند تابرای بچه ها نسل تازه نیز آشنا باشند.من دورهم بودن را در این سنت ها تجارب نمودم، اما اگر قرار بر این باشد این سنت ها و فرهنگ ها کمرنگ بشوند، طبیعتاً بچههای ما همه اینها را فراموش می کنند و اینجا وظیفه ما می باشد که از آن جلوگیری نماییم.
همواره شب یلدا برای ما خاطره داستان گویی و دور هم بودن خانواده را در بر دارد.شاید در این شب، کتاب مطالعه کردن و ضرب المثل تعریف نمودند و داستان گویی، خاطره های بسیار خوبی را برای ما در بر داشته باشد.ای کاش این امر حذف و کمرنگ نشود و هنگامی که یک از اعضای خانواده کنار یکدیگر می باشند همش سرشان در گوشی موبایل نباشد و با یکدیگر حرف بزند و حال خوب را در خانواده به کار بیندازند.
داستان گویی در شب یلدا که بلندترین شب سال به شمار میآید، در فضای تلخ امروز دنیایی که بیشتر اخبار های بد به دنبال دارد، میتواند به ما انرژی بدهد.
بیشتر از خاطره داستان گویی در شب یلدا و دورهمی های خانوادگی، ضرب المثل هایی که پدربزرگ و مادربزرگ ها برای ما تعریف می نمودند، خنده ها و بیان وشنودها در یاد ما می ماند، ولی اینکه تمامی بنشینیم و فردی برای ما داستان بگوید تنها به شب یلدا مختص نمی باشد و همواره در خاطرم است برای خواب های بعد از ظهر، به انتظار داستان های پدربزرگ و مادربزرگم می نشستیم.
به نظر شما سعی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوان ها برای ثبت شب یلدا به عنوان شب داستان گویی در تقویم، ماجرای خوبی میباشد و تاثیری در پررنگ شدن کاراکتر داستان گویی دارد؟به نظرم حتما اتفاق بسیار خوبی می باشد.اول باید شب یلدا به عنوان یکی از سنت های زیبای ایرانی که از زمان کهن ایرانی ها آن را جشن می گرفتند حفظ بشود و دوم اینکه مبدل شدن به شب داستان گویی بشود.
باید برای این موضوع مهم فرهنگ سازی و فضاسازی مراسم گوناگون انجام دهیم تا این شب به عنوان شب داستان گویی کمکم بین بچه ها و خردسالان و حتی بزرگتر ها جا بیفتد.
چه اقدام هایی و فعالیت هایی میتوانیم صورت دهیم تا داستان گویی مانند قبلاً رونق بگیرد؟
به نظرم باید داستان ها را زنده نگه داریم.برای کودکان فضای مناسبی فراهم نمود و به داستانهایشان گوش فرا دهیم و داستان گویی به آنها یاد دهیم و هم اینکه بهتر می باشد داستان گویی در مدارس و مهدکودکها تعلیم داده شود.جشنواره هایی مثل جشنواره داستان گویی بیشتر صورت بگیرد.
این را میدانم که امسال بیست و یکمین دوره جشنواره داستان گویی می باشد، ولی خودم حتی با این جشنواره آشنایی نداشتم.
فکر می نماید چه فعالیتی می توانیم صورت دهیم تا داستان ها نسبت به قبل متنوع تر بشود؟
به همان صورت که سینمای ما متفاوت میباشد و ادبیات ما به خاطر سرعت بالای زندگی به سوی مینی مالیست شدن رفته، شاید باید توجه بسیار ویژه ای به داستان های کوتاه داشته باشیم و به نظر من روندی که تا به حال در این عرصه سپری شده، بسیار خوب نیز جواب داده است.
از سوی دیگر برخورد با نوجوان ها و جوانها در عرصه فرهنگ سازی داستان گویی، وظیفه کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوان ها می باشد، که باید گستردهتر و پر شو تر باشد.
فکر می نماید جشنواره داستان گویی به چه اندازه میتواند بر رونق داستانگویی در ایران تاثیرگذار باشد؟
طبیعتاً جشنواره هایی مثل جشنواره داستان گویی در فرهنگسرای میان بچه ها و نوجوان ها و بزرگسال ها برای بیشتر شدن داستان گویی تاثیر گذار خواهد بود و نتیجه آن را در سالهای بعد شاهدش خواهیم بود.
به نظر من جشنواره داستان گویی نتیجه مثبتی در بر دارد و کلاً این جشنواره به مخاطبین خود را به همراه دارد و امیدوار هستم امسال جشنواره شکل و شمایل متفاوتی داشته باشد و سبب شود در سالهای آتی بازتاب بیشتری و مخاطبین بیشتری نیز به همراه داشته باشد.
مصاحبه شما از داستان هایی که در جشنواره بیان شده، چه بود؟من دو قسمت از جشنواره به معنای قسمت بین الملل و قسمت داستان گویی
90ثانیه ای را مشاهده کردم.در قسمت بین الملل که اندکی با آن آشنایی دارم، مشاهده کردم که این از فضا، لباس، زبان بدن و گفته و قصه های موثر برای داستان گویی استفاده نموده بودند، برای من بسیار جالب و تجارب بسیار متفاوتی بود.
در داوری قسمت داستان گویی ٩٠ ثانیه ای، فعالیت دشواری را انجام دادیم.به خاطر اینکه ما از داستان گویی یک پدر بزرگ هفت ساله داستان گویی یک کودک ۷ ساله داشته ایم و هر دوی آنان بسیار شیرین قصه های خودشان را بیان نموده بودند و رقابت در این قسمت سنگین بود، ولی برای من تجارب بسیار خوبی بود و البته اینکه داوری مینمودم ۱۸۰ داستان شنیدم که بسیاری از آنان عالی بودند و با شنیدن آن خاطره های خوب و بعضی موقع ها خاطره های غم انگیزی برای من زنده شد.