بیوگرافی

بیوگرافی امین میرزازاده کشتی گیر و همسر و خانواده +سوابق

بیوگرافی

امین میرزازاده در تاریخ ۱۸ دی ماه سال ۱۳۷۶ در گتوند استان خوزستان به دنیا آمده است.

وی ورزشکار در رشته کشتی فرنگی و یکی از اعضای تیم ملی کشتی فرنگی کشور ایران به حساب می‌آید.

بیوگرافی امین میرزازاده کشتی گیر و همسر و خانواده +سوابق

این ورزشکار ۱.۸۵ متر قد و ۱۳۰ کیلوگرم وزن دارد.

امین میرزازاده دارای یک مدال طلای جهانی در سال 2023 و یک نقره در سال 2021 است او همچنین در مسابقات اسیایی دو مدال طلا دارد امین میرزازاده همچنین در بازی های آسیایی 2023 موفق شد مدال طلا کسب کند.

مدال طلای آسیا 2020

امین میرزازاده در دور نخست در یک مسابقه نزدیک با امتیاز ۳ بر صفر برابر منصور شادوکایف از قزاقستان پیروز شد و به مرحله نیمه پایانی رسید. او در این مرحله با امتیاز ۶ بر یک آرتا سونودا از ژاپن را پیروز شد و به مسابقات فینال راه پیدا کرد.
امین میرزازاده در مسابقه فینال با امتیاز ۹ برصفر کیم مین سئوک که دارای مدال برنز جهان از کره جنوبی می‌باشد به برتری رسید و مدال طلا را از آن خود کرد.

بیوگرافی امین میرزازاده کشتی گیر و همسر و خانواده +سوابق

برنز رقابت‌های نظامیان جهان ۲۰۱۹

امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم در دور نخست در مسابقه نزدیک به رضا کایالپ نشاندار چند دوره جهان و المپیک کشتی ۵ بر ۳ شکست خورد. بعد از رسیدن کایالپ به فینال امین میرزازاده در شانس دوباره خود اول ادوارد پوپ کشتی گیر نشاندار جهان و شناخته شدهی آلمانی را که در المپیک ریو پنجم شده بود را پیروز شد و پس از آن در مسابقات رده‌بندی در برابر اروپا با نبود داور با امتیاز ٢بر٢زبه برتری دست یافت و مدال رقابت‌های سیزم نظامیان جهان را به نام خود ثبت کرد.

بیوگرافی امین میرزازاده کشتی گیر و همسر و خانواده +سوابق

مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۲۱

امین میرزازاده در دور نخست با امتیاز ۶ بر یک نیکولا میلاتوویچ از نروژ را پیروز شد او در دور دوم در یک مسابقه سخت با امتیاز دو بر یک میخائیل لاپتی اف از روسیه را مغلوب شد و به مرحله یک چهارم پایانی رفت.

امین میرزازاده در این مرحله آنتون ساونکو از قزاقستان را با امتیاز ۳ بر یک پیروز شد و به مرحله نیمه پایانی رسید. او در این مرحله با امتیاز ۵ بر یک فاتح بوزکورت از ترکیه پیروز شد و به مسابقه فینال راه یافت. میرزازاده در این مسابقه برابر داوید اوواسپیان که دارای مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از ارمنستان می‌باشد با امتیاز دو بر یک به برتری رسید و مدال طلا را از آن خود کرد.

نقره قهرمانی جهان ۲۰۲۲

امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه شش بر یک نیکولا میلاتوویچ از نروژ را پیروز شد. او در دور دوم در یک مسابقه سخت با امتیاز دو بر یک میخائیل لاپتی اف از روسیه را پیروز شد و به مرحله یک چهارم پایانی رسید.

امین میرزازاده در این مرحله آنتون ساکو از قزاقستان را با امتیاز ٣ بر یک پیروز شد و به مرحله نیمه پایانی راه یافت.

بیوگرافی امین میرزازاده کشتی گیر و همسر و خانواده +سوابق

او در این مرحله با امتیاز ۵ بر ۱ فاتیح بوزکورت از ترکیه را برد و به مسابقه فینال رفت. او در فینال برابر رضا کایالب قهرمان ۵ دوره جهان و نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو از ترکیه با امتیاز یک بر یک باخت و مدال نقره را به دست آورد.

طلای آسیا ٢٠٢٣

امین میرزازاده بعد از استراحت در دوره اول در دور دوم و در مرحله یک چهارم پایانی با امتیاز ۹ برصفر رومن کیم از قر قیزستان را پیروز شد و به مرحله نیمه پایانی رفت. او در این مرحله با امتیاز ۹ برصفر تموربک نسیم اف از ازبکستان را پیروز شد و به مسابقات فینال راه یافت. امین میرزازاده در مسابقات فینال با پیروزی ۲ بر صفر برابر منگ لینگ ژی از چین مدال نقره را به دست آورد.

بیوگرافی امین میرزازاده کشتی گیر و همسر و خانواده +سوابق

طلای جهانی 2023

در وزن 130 کیلو گرم امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر ادوارد سوقومونیان از برزیل را شکست داد. وی در دور دوم با با نتیجه 2 بر 1 میخایلو ویشنویتسکی از اوکراین را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 1 بر 1 روماس فریدریکاس از لیتوانی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. میرزازاده در این مرحله با اوسکار پینو هیندس دارنده مدال های نقره و برنز جهان از کوبا با نتیجه 1 بر 1 به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار رضا کایالپ قهرمان چندین دوره جهان و دارنده مدال های نقره و برنز المپیک از ترکیه را در یک کشتی سخت و نفسگیر با نتیجه 2 بر 2 شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

بیوگرافی امین میرزازاده کشتی گیر و همسر و خانواده +سوابق

افتخارات

قهرمانی کشتی جهان
مدال نقره_ جایگاه دوم بلگراد ۲۰۲۲ در وزن ۱۳۰ کیلوگرم

قهرمانی آسیا
مدال طلا _جایگاه نخست دهلی نو ۲۰۲۰ در وزن ۱۳۰ کیلوگرم

مدال طلا_ جایگاه نخست آستانه ۲۰۲۳ در ۱۳۰ کیلوگرم

قهرمانی کشتی زیر ۲۳ سال جهان
مدال طلا_ جایگاه نخست بلگراد ۲۰۲۱ در وزن ۱۳۰ کیلوگرم

سیزم
مدال طلا _جایگاه نخست ووهان ۲۰۱۹ در وزن ۱۳۰ کیلوگرم

قهرمانی جوان‌های جهان
مدال طلا_ جایگاه نخست ترناوا ۲۰۱۸ در وزن ۱۲۰ کیلوگرم

مدال طلا_ جایگاه نخست تامپره ۲۰۱۷ در وزن ۱۲۰ کیلوگرم

قهرمانی جوانان آسیا
مدال طلا _جایگاه نخست دهلی نو ۲۰۱۸ در وزن ۱۲۰ کیلوگرم

قهرمانی نوجوان‌های جهان
مدال طلا _جایگاه نخست سارایوو ۲۰۱۵ در وزن ۱۰۰ کیلوگرم

بیوگرافی امین میرزازاده کشتی گیر و همسر و خانواده +سوابق

زندگی شخصی

وی در مورد اینکه در خانواده اش شخص دیگری نیز ورزش می کند، تصریح کرد: برادر کوچکترم نیز کشتی گیر است و امیدوارم که وی نیز بتواند در بالاترین سطح کشتی دنیا قرار بگیرد.

همچنین ببینید:

بیوگرافی علی ارسلان کشتی گیر از قهر با ایران و تغییر تابعیت +عکس

بیوگرافی علیرضا دبیر و همسر و فرزندان + حواشی و سوابق و عکس

بیوگرافی کامران قاسم پور کشتی گیر از روستا تا تیم ملی + اینستاگرام

بیوگرافی محمدرضا گرایی کشتی گیر و همسرش و برادران + عکس

سنگین وزن تیم ملی کشتی فرنگی در مورد اینکه از چه غذایی خوشش می آید گفت: کلا غذاهای کبابی را دوست دارم و خوشبختانه امکانات کمپ تیم های ملی کشتی از نظر تغذیه بسیار عالی است. البته در دیگر موارد از جمله اسکان، امکانات ورزشی و تفریحی نیز این کمپ عالی ترین کمپ ورزشی دنیا است و بنده از همین جا از طرف سایر ملی پوشان از زحمات ریاست فدراسیون و تمامی همکاران ایشان در این مدت قدردانی می کنم.

مدال طلای 2023 بازی های آسیا

مین میرزازاده، نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای جهان، در نخستین مبارزه مقابل پانفوئک از تایلند به روی تشک رفت و در پایان در همان تایم نخست با امتیاز عالی ۹ بر صفر به برتری رسید. میرزازاده در دومین مبارزه نیز مقابل کورایف از ترکمنستان ۹ بر صفر پیروز شد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت.

او در نیمه نهایی علیخان سیزداکف از قزاقستان را با نتیجه ۳ بر یک برد و راهی فینال شد.

میرزازاده در فینال مقابل ژی منگ از چین روی تشک رفت که با برتری برابر وی قهرمان شد و به دومین مدال طلا رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا