بیوگرافی

بیوگرافی حورا سادات یوتیوبر افغانستانی و پشت پرده قتل او

حورا سادات کیست

حورا سادات، یک یوتیوبر معروف در افغانستان بود که در سن ۲۷ سالگی به دست افراد ناشناس به قتل رسید. خبر مرگ و قتل او باعث نگرانی‌های فراوانی در شبکه‌های اجتماعی افغانستان شده است. با آیدی hora.sadat.official می‌توانید به پیج اینستاگرام حورا سادات یوتیوبر افغان دسترسی داشته باشید.

حورا سادات یوتیوبر افغان 27 ساله اهل کابل بود که در یوتیوب به عنوان خبرنگار مستقل فعالیت داشت که توسط افراد ناشناس مرگ مشکوکی داشت و سایر یوتیوبر های افغان عامل و قاتل مرگ او را طالبان میدانند در حالی که طالبان این اتهام را رد کرده و مدعی شده که به دنبال پیدا کردن قاتلان و عاملان قتل حورا سادات هستند.

بیوگرافی حورا سادات یوتیوبر افغانستانی و پشت پرده قتل او

بیوگرافی

حورا سادات یوتیوبر جوان اهل کابل در افغانستان است خبر مرگ و قتل حورا سادات موجی از نگرانی را در شبکه های اجتماعی افانستان به همراه داشته است

منابع محلی این خبر را تایید کردند و بر اساس خبر مذکور این دختر یوتیوبر سه روز قبل بر اثر یک مرگ مرموز جان باخته است

حورا سادات از جمله دختران جوان افغانستانی بود که در زمینه فضای مجازی و یوتیوب فعالیت داشت

ویدیوهای او در خصوص مشکلات اجتماعی در یوتیوب بازدیدهای بسیاری داشت

او با تولید برنامه‌هایی با محتواهای اجتماعی در سطح شهر کابل موضوعات مختلف و مشکلات را به چالش کشید.

بیوگرافی حورا سادات یوتیوبر افغانستانی و پشت پرده قتل او

ماجرای مرگ

چند روزی بود که خانواده حورا سادات نگران بی خبری از فرزدنشان بودند تا اینکه بعد از چند روز جسد حورا سادات پیدا شد و نوک اتهامات به طالبان گرفته شد اما سخنگوی طالبان اعلام کرد حورا سادات توسط افراد ناشناس کشته شده است و به دنبال پیدا کردن سر نخ هایی از قاتلان او هستند.

همچنین ببینید

بیوگرافی منوچهر بی بی یان و همسرش کیست +‌علت فوت و درگذشت

دورچی کیست بیوگرافی دورچی رپر و خواننده رپ و علت بازداشت

امیرحسین ثابتی کیست بیوگرافی مجری صداوسیما و همسرش+عکس

این در حالیست که خبرنگاران و یوتیوبرهای افغان معتقدند که طالبان عملیات قتل این یوتیوبر را طراحی کرده اند چرا که حورا در کانال خود علیه طالبان مستند و گزارش تهیه میکرد.

زدران رئیس پلیس طالبان در پستی روی ایکس (توییتر سابق) نوشته است: «در کمال تاسف سه روز پیش به‌نام حورا سادات یک دخترخانم یوتیوبر در حوزه ۱۸ کابل به قتل رسیده‌است. پلیس در مرحله نخست بررسی به اتهام این قضیه به شمول یک زن دو تن دیگر را دست‌گیر کرده‌است و بازجویی ادامه دارد. جزئیات بیش‌تر بعداً شریک می‌شود.»

بیوگرافی حورا سادات یوتیوبر افغانستانی و پشت پرده قتل او

در روزهای گذشته شایعه قتل او در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد اما پلیس طالبان امروز آن را تایید کرد.

پس از بازگشت طالبان به قدرت، شماری از جمله برخی خبرنگارانی که کار شان را از دست دادند به راه‌اندازی کانال‌های یوتیوب روی آوردند.

دلیل فوت حورا سادات

بعد از انتشار گسترده خبر مرگ حورا سادات در تاریخ ۳۰ مرداد در فضای مجازی و ادعاهای برخی افراد این قتل را به طالبان نسبت دادند و برخی دیگر اعتقاد داشتند شوهر او به عنوان فردی متعصب ممکن است عامل این جنایت باشد؛ زیرا او مخالف فعالیت‌های همسرش در پلتفرم یوتیوب بود.

در حالی که طالبان این اتهام را رد می‌کنند، خالد زدران، سخنگوی پلیس طالبان در کابل اعلام کرد که دو نفر از جمله یک زن را به اتهام قتل حورا سادات دستگیر کرده‌اند. زدران اعلام کرد که حورا سادات سه روز قبل در منطقه ۱۸ کابل، توسط افراد ناشناس به قتل رسیده است.

تاکنون خانواده حورا سادات اظهاراتی درباره قتل او منتشر نکرده‌اند. سخنگوی پلیس طالبان جزئیات بیشتری را منتشر نکرد، اما افزود که تحقیقات درباره نحوه و عوامل قتل او در حال بررسی است.

بعضی از یوتیوبرها در افغانستان پس از تایید خبر کشته شدن حورا سادات با انتشار ویدیوهایی تسلیت و تأسف خود را اعلام کرده و از مسئولان خواسته‌اند تا عاملان قتل او را شناسایی و مجازات کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا