بیوگرافیخبر ورزشی

بیوگرافی عبدالکریم حسن فوتبالیست و همسرش +عکس و سوابق

بیوگرافی عبدالکریم حسن

عبدالکریم حسن فوقتبالیست اهل قطر متولد 6 شهریور 1372 در دوحه میباشد و در پست دفاع برای پرسپولیس بازی میکند. قد عبدالکریم حسن 185 سانتیمتر است و بیش از 8 سال در تیم السد قطر بازی کرده است عبدالکریم حسن در سال 2018 به عنوان بهترین بازیکن آسیا انتخاب شد او به دلیل شوت های سنگین به کارلوس اسیا معروف هست .

بیوگرافی عبدالکریم حسن فوتبالیست اهل کجاست و همسرش +عکس و سوابق

سوابق

عبدالکریم حسن جایزه بهترین بازیکن سال آسیا در سال 2018 را به دست آورده بود. او بارها برابر تیم های ایرانی به میدان رفته است و یکی از بهترین های السد بوده است. او یکی از بازیکنان آکادمی اسپایر است که در سال 2011 به تیم السد راه یافت.

عبدالکریم حسن ملی پوش سابق تیم فوتبال قطر که سابقه حضور در تیم‌هایی همچون السد قطر را نیز دارد، پس از مصدومیت مرتضی پور علی گنجی می‌تواند کمک بزرگی را به تیم فوتبال پرسپولیس در خط دفاعی باشد.

بیوگرافی عبدالکریم حسن فوتبالیست اهل کجاست و همسرش +عکس و سوابق

اخراج از تیم السد

در ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲، مدیریت السد اعلام کرد که عبدالکریم حسن از این تیم کنار گذاشته شده است. دلیل این موضوع هم “تطابق نداشتن دیدگاه بازیکن با اهداف و آرزو‌های تیم برای آینده” اعلام شد. به همین خاطر او در ۲۵ ژانویه ۲۰۲۳ به باشگاه الجهرا لیگ برتر کویت پیوست.

حسن که سابقه حضور در جام جهانی ۲۰۲۲، کوپا آمه‌ریکا و جام ملت‌های آسیا را نیز در کارنامه دارد در مجموع ۱۳۳ بازی و ۱۵ گل در تیم ملی قطر دارد، ولی در جام ملت‌های ۲۰۲۳ به اردوی تیم ملی کشورش دعوت نشد.

بیوگرافی عبدالکریم حسن فوتبالیست اهل کجاست و همسرش +عکس و سوابق

افتخارات

او جوانترین بازیکنی بود که در سال 2011 در لیگ قهرمانان آسیا در 17 سالگی بازی کرد و در سال 2011 قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد. این بازیکن اکنون در واقع تنها بازیکن حاضر در لیگ ایران است که سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه دارد.

همچنین ببینید:

بیوگرافی عادل حردانی فوتبالیست سابق استقلال 

بیوگرافی دنیس اکرت فوتبالیست ایرانی الاصل و همسرش +عکس

بیوگرافی نبیل باهویی فوتبالیست کیست و همسرش +سوابق

البته آن قهرمانی السد در سال 2011 با سوء مدیریت بزرگی در تیم سپاهان به دست آمد. سپاهان در بازی رفت با یک گل السد را برد اما مدیران تیم از 2 اخطاره بودن رحمان احمدی ، دروازه بان تیم که از پرسپولیس خریده شده بود بی اطلاع بودند و بازی کردن او با السد موجب اعتراض تیم قطری شد و در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا ، سپاهان را 3 بر صفر بازنده اعلام کند و با وجود برتری دو بر یک سپاهان این تیم نتوانست با هدایت کرانچار فقید به دور بعد برسد.

بیوگرافی عبدالکریم حسن فوتبالیست اهل کجاست و همسرش +عکس و سوابق

حضور در پرسپولیس

عبدالکریم حسن در دی ماه 1402 با قراردادی 1/5 ساله به مبلغ 750 هزار دلار به پرسپولیس تهران پیوست.

قرارداد عبدالکریم حسن با باشگاه پرسپولیس یک فصل و نیم است و این بازیکن قطری تا پایان فصل آتی برای سرخپوشان توپ خواهد زد.

عبدالکریم حسن، در پست مدافع چپ ۱۱۵ بازی ملی برای تیم ملی قطر دارد و قطر را در جام جهانی ۲۰۲۲ نیز همراهی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا