بیوگرافی

بیوگرافی محمود مشحون رئیس سابق فدراسیون بسکتبال +علت درگذشت

محمود مشحون کیست

محمود مشحون رئیس سابق فدراسیون بسکتبال ایران متولد ۵ تیر ۱۳۲۰ در نوشهر بود که در ۱۹ آذر ۱۴۰۲ در سن 82 سالگی فوت کرد مرحوم مشحون از سال ٨١ تا ٩۶ ریاست فدراسیون بسکتبال را برعهده داشت پس از اعلام ممنوعیت فعالیت بازنشستگان در نهادهای دولتی ایران از ریاست فدراسیون بسکتبال استعفا داد.

بیوگرافی محمود مشحون

محمود مشحون در ۵ تیر ۱۳۲۰ در شهر نوشهر به دنیا امد از قدیمی های رشته بسکتبال ایران میباشد
او دارای لیسانس تربیت بدنی و علوم ورزشی است و در سال ۱۳۳۵ در دبیرستان دارالفنون زیر نظر مسعودنیا ورزش بسکتبال را شروع کرد و در همان سال عضو تیم سیکل اول دبیرستان شد و دو سال بعد در تیم سیکل دوم بازی کرد.

بیوگرافی محمود مشحون رئیس سابق فدراسیون بسکتبال +علت درگذشت

از شروع بسکتبال تا تیم ملی

من شروع کار ورزشی ام با پسرعمه، پسرخاله و پسرعموهایم بود که هم سن و سال بودیم.همچنین با دوستانی که در مدرسه دارالفنون داشتم تا عصر در مدرسه می ماندم و در مکان هایی که سابقا به آنها کلوب می گفتند، به ورزش کردن می پرداختیم و در همان جا ورزش ما شکل گرفت تا آنکه کمی سری میان سرها بلند کردم و با آموخته هایی که به عنوان یک نوجوان بسکتبالیست داشتم، به باشگاه دارایی رفتم و زیر نظر آقای احمد جلی که مربی باشگاه بود، آموزش های بسیار اساسی و اصولی بسکتبال را که ایشان به من و نسل ما انتقال می داد، فرا گرفتم. بعد از مدت کوتاهی جزو تیم جوانان شدم و به تیم استقلال (تاج سابق) رفتم. من تا آخر دوران ورزشی قهرمانی در این باشگاه بودم. باشگاه استقلال (تاج سابق) در انتهای خیابان ایرانشهر قرار داشت که یک زمین بسکتبال و در کنار آن یک زمین خاکی فوتبال وجود داشت.

بسیاری از علاقمندانی که در باشگاه فعالیت داشتند، موجب رونق تاج شده بودند. به یاد دارم آقای باغبانباشی را که بعد از ظهرها به آنجا می آمد و تمرین می کرد.

بیوگرافی محمود مشحون رئیس سابق فدراسیون بسکتبال +علت درگذشت

همچنین آقایان گیوه چی که کشتی گیر بودند، آقای پاک اندام که بوکسور بودند و آقای هامازاس که زیبای اندام کار می کردند، به همین باشگاه می آمدند. همه بزرگان آن دوره ورزش به باشگاه استقلال (تاج سابق) می آمدند و من هم که به تازگی وارد ورزش شده بودم و برای بازی به همین باشگاه می رفتم، این آقایان را که روی صندلی کنار هم می نشستند، تماشا می کردم. مضافا اینکه توجهی که به ما و امثال ما می شد، فراتر از باشگاه های دیگر بود.

درگذشت

رئیس سابق فدراسیون بسکتبال و از ملی‌پوشان و پیشکسوتان این رشته ورزشی در سن ٨٢ سالگی درگذشت.

مرحوم مشحون از سال ٨١ تا ٩۶ ریاست فدراسیون بسکتبال را برعهده داشت.

وزارت ورزش در پیامی درگذشت رئیس سابق فدراسیون بسکتبال را تسلیت گفت.4بیوگرافی محمود مشحون رئیس سابق فدراسیون بسکتبال +علت درگذشت

در این پیام آمده است: وزارت ورزش و جوانان درگذشت این پیشکسوت عرصه ورزش را به خانواده مرحوم مشحون و جامعه بزرگ ورزش ایران تسلیت می‌گوید و برای او آمرزش و آرامش از درگاه الهی مسئلت می‌کند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران نیز درگذشت این پیشکسوت عرصه ورزش را به خانواده او و جامعه ورزش تسلیت می‌گوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا