خبر جدید

اخبار تعطیلی مدارس فردا دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ مشخص شد

اخبار تعطیلی مدارس فردا دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ به علت آلودگی هوا

اخبار تعطیلی مدارس فردا دوشنبه 10 بهمن 1401 به علت آلودگی هوا مشخص شد و دانش اموزان دیگر نیاز نیست هر روز در گوگل به جستجو بپردازند.

تعطیلی مدارس خوی و چایپاره به دلیل زمین لرزه

روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد: به جهت وقوع زمین لرزه خوی و چایپاره در روز شنبه و همچنین استمرار پس‌لرزه های نسبتاً شدید، با مد نظر قرار دادن مخاطرات احتمالی آتی ناشی از خروج دانش‌آموزان به هنگام وقوع پس‌لرزه‌ها، آموزش در مدارس این شهرستان ها در تمامی مقاطع تحصیلی (دولتی و غیردولتی)؛ طی روز یکشنبه ۹ بهمن ماه، بصورت مجازی و در بستر سامانه شاد، استمرار می یابد.

گلایه دانش اموزان و خانواده ها در چند روز گذشته حسابی فضای مجازی را در بر گرفته بود اما آموزش و پرورش بر روی حرف خود ایستاد و تصمیمی به تعطیلی ندارد.

این در حالیست که بسیاری از شهرهای کشورمان درگیر الودگی هوا هستند و مشکلات زیادی برای مردمم به وجود اورده است که بدون شک میتواند اسیب رسان به سلامنی انها باشد.

اخبار تعطیلی مدارس فردا دوشنبه ۱۰ بهمن

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که مدارس همه شهرهای ایران فردا و تا اخر سال باز است و دانش اموزان باید به مدرسه بروند و خبری از تعطیلی نیست.

آموزش و پرورش در حالی این تصمیم را گرفته که وضعیت آلودگی هوا این روزها به شدت به چشم میخورد و شاخص آلودگی ها وضعیت نگران کننده ای را برای مردم به وجود اورده است.

کلان شهرها 13 روز پشت سر هم آلوده است

بر اساس مطالعات و تحقیقات دانشمندان، حد قابل قبولی برای هر آلاینده تعریف شده است. ذرات معلق کمتر از 2.5 آلاینده در شاخص هوای تهران در روزهای سرد پایتخت به خود اختصاص داده است. قطر این آلاینده ها 2.5 میکرون یا کمتر یا حدود 100 درصد قطر موی انسان است و به آنها ذرات ریز نیز می گویند. ترکیب شیمیایی ذرات معلق بسته به مکان، آب و هوا و آب و هوا متفاوت است و منابع انتشار آن شامل انواع فعالیت های احتراق (موتور وسایل نقلیه، نیروگاه ها، سوزاندن چوب و غیره) و فرآیندهای صنعتی خاص است. این ذرات به طور مستقیم منتشر می شوند و به عنوان آلاینده های ثانویه در جو تشکیل می شوند.

آلودگی هوا آغاز کننده انواع بیماری هاست

آلودگی هوا می تواند یک سری علائم کوتاه مدت ایجاد کند و هر چه بیشتر در معرض آلودگی هوا قرار بگیریم، تاثیر آلودگی هوا بر بیماری های تنفسی جدی تر می شود. آلودگی هوا می تواند بیماری های ریوی مانند بیماری انسدادی مزمن ریه و آسم را بدتر کند.

افراد مبتلا به آسم و بیماری انسداد مزمن ریه باید تا حد امکان از آلودگی هوا دور باشند. زیرا علائم آنها را بدتر می کند و حتی می تواند زندگی آنها را به طور بالقوه تهدید کند.

افراد مبتلا به بیماری بینابینی ریه که در آن بافت ریه از بین می رود یا با بافت فیبروتیک جایگزین می شود. در صورت قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا دچار تنگی نفس و تشدید علائم می شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا