خبر جدید

سهند نورمحمدزاده کیست بیوگرافی و ماجرای حکم اعدام و جرم

بیوگرافی و جزئیات جریان حکم اعدام سهند نورمحمد زاده که در اعتراضات اخیر کشور در اقدام محاربه شرکت داشته است.

سهند نورمحمدزاده کیست

سهند نورمحمدزاده کیست

بیوگرافی و جزئیات مربوط به سهند محمدزاده و حکم اعدام او در اعتراض های اخیر کشور مورد توجه رسانه های ضد انقلاب و ماهواره قرار گرفته است شما می توانید جزئیات را در ادامه ببینید.سهند نور محمدزاده جوان ۲۵ ساله می باشد که در جریان اغتشاشات روزهای اخیر کشور بازداشت شده است.

سهند نورمحمدزاده کیست

ایشان در اسفند ماهه سال ۷۵ به دنیا آمده است و به اتهامات وارد شده محکوم به اعدام می گردد اتهامات او  افساد فی الارض آشوب و اغتشاش با برهم زدن امنیت کشور به اعدام محکوم شده است.حکم اعدام او هنوز به دیوان عالی کشور نرفته است یعنی قاضی اول حکم اعدام را امضا کردند و قاضی دوم و سوم هنوز آن را امضا نکردن در صورت امضا کردن قاضیان این حکم قابل اجرا می شود.در دادگاه تشکیل شده سهند نورمحمد زاده حکم اعدام دو نفر دیگر نیز صادر گردیده است.

پیشنهاد میکنیم ببینید :

حمله اشرار و مسلحانه به مأموران پاسگاه چشمه زیارت در زاهدان

فیلم بازداشت و شکجه و اعدام توماج صالحی خواننده رپ واقعیت دارد

بیوگرافی  سامان یاسین (صیدی) خواننده رپ اهل کرمانشاه و جرم و اعدام 

ماجرا از زبان پدر در اغتشاشات

طبق گفته های پدر و مادر سهند بعد از تماس تلفنی یکی از دوستان و هم به قصد اسباب کشی ساعت ۱۰ صبح شهریار میرود و بعد از ظهر همان روز برمیگردد.محل کار خود در پاساژ تیراژه تهران بوده است زمانی که او در آنجا بوده متوجه می‌شود که همه در آنجا جمع شده اند و پاساژ در حالت نیمه باز است.مردم از سمت پونک به پاساژ آنها می آمد موتور او نیز در کنار سطل زباله نزدیک پاساژ بود که سطل آشغال را در آنجا آتش زده بودند.

سهند نورمحمدزاده کیست

گفته شده سهند برای این که موتورش آتش نگیرد در حال هول دادن سطل زباله به آنطرف تر شده که توسط دوربین ها تصویر او فیلمبرداری شده و ماموران او را دستگیر میکند.پدر سهند می‌گوید در ابتدا شروع اعتراضات که چند جوان پسر و دختر شروع به شعار دادن می کنند اصلاً سهند حضور نداشته است.

وقتی که سهند می آید می بیند که مردم در آنجا جمع شده اند و در ادامه آن یکی از افراد که در آنجا بوده چند حلقه لاستیک را میان جمعیت می‌اندازد سه نکته نگفته که یکی از این لاستیک ها می خواست به صورت سهند برخورد و اینکه او با لگد بلاستیک میزند پدر سهند گفته در ادامه فیلم ها مشخص است که سهند از کنار گاردیل رد شده و به جای که فنس ها هستند میرود و در آنجا به واسطه وجود درختان مشخص نمی باشد.گفته چهار نفر دیگر نیز در آنجا حضور داشتند که شروع به شکستن نرده ها می کنند و این که سهند قبل از آنکه آن افراد بتوانند نرده ها را بشکنند از محل دور شده است.

گفته در فیلم کاملا مشخص است که هیچ چوبی در دستانش نمی باشد و افراد دیگری نیز نرده را هم می کنند بعد از آن بعضی از افرادی که در آنجا بودن نرده ها در مسیر اتوبوس بی آر تی قرار می دهند یکی از مسافران اتوبوس پیاده شده و نرد را بلند میکند تا اتوبوس رد شود.برای اینکه نرده را کنار بزند و در آن لحظه سهند چوبی را به سمتش پرتاب می کند اما مسافر اتوبوس به کار سهند توجه نمی‌کند و به کار خودش ادامه میدهد بعد از آن سهند نور محمد زاده به طرف مسافر اتوبوس حمله می‌کند و او را از محل فراری میدهد.

ماجرای کامل

روزنامه شرق هفته گذشته درباره «فیلم» مورد استناد دادگاه انقلاب برای صدور حکم اعدام این جوان معترض نوشت: «صداوسیما و برخی رسانه‌های دیگر، فیلمی را از سهند نورمحمدزاده پخش کردند که او در آن نه اقدام به آتش زدن سطل زباله می‌کند و نه عمل دیگری را مرتکب می‌شود که بتوان از آن به عنوان محاربه یاد کرد.»
این روزنامه در شماره اول آذر ماه نوشت: «حکم صادرشده برای نورمحمدزاده، از دید وکلا و حقوق‌دانان مستقل با مصادیق اتهام محاربه همخوانی ندارد.»
پدر سهند نورمحمدزاده در همین گزارش گفت که روز یازدهم مهر ماه پس از آنکه سهند به محل کار خود در پاساژ تیراژه مراجعه کرد، «همان زمان معترضان از سمت پونک به سمت پایین می‌آمدند. مقابل پاساژ، درست جایی که سهند موتورش را پارک کرده بود، سطل آشغال آتش زده بودند. موتور سهند، موتور صفر و نو است. سهند با پا، دو سه متری سطل آشغال را جابه جا می‌کند. این صحنه در فیلم هم هست و در صداوسیما هم نشان داده‌اند.»
به گفته او، سهند در دفاعیاتش خطاب به قاضی گفته است: «چون موتور من نو بود و ترسیدم موتورم آتش بگیرد، سطل آشغال را به سمت دیگری هل دادم. ماموران اطلاعاتی از روی پل عابر پیاده مقابل تیراژه، فیلمبرداری کرده‌اند. فیلم هایی که پخش شده، فیلم‌هایی است که ماموران اطلاعاتی گرفته‌اند نه شخص دیگری.»
پدر سهند نورمحمدزاده تاکید کرد که فرزندش نقشی در شکل گیری تجمع اعتراضی نداشته است و براساس فیلم مورد استناد دادگاه انقلاب، افراد دیگری نرده‌ها را شکسته‌اند.
او افزود که در یکی از صحنه‌های این فیلم، وقتی یکی از سرنشینان اتوبوس بی‌آرتی نرده‌ای را که در عرض خیابان قرار گرفته، کنار می‌زند تا اتوبوس رد شود «سهند از پیاده رو می‌آید و نرده‌ای را که کنار زده شده بود، دوباره وسط می‌آورد. این تنها کاری است که سهند انجام داده است.»
سعید نورمحمدزاده در دادگاه انقلاب تهران، به اتهام «محاربه از طریق تخریب و ایجاد حریق در وسایل عمومی به منظور اخلال در نظم و امنیت کشور و مقابله با حکومت اسلامی، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات»محاکمه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا