خبر جدید

اخبار تعطیلی مدارس فردا یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ به علت آلودگی هوا

اخبار تعطیلی مدارس فردا یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ به علت آلودگی هوا

اخبار تعطیلی مدارس فردا یکشنبه 9 بهمن 1401 به علت آلودگی هوا که این روزها دانش اموزان را درگیر خود کرده است و میخواهند بدانند که ایا فردا مدارس تعطیل هست یا خیر.

اخبار تعطیلی مدارس فردا یکشنبه 9 بهمن

طبق گفته وزیر آموزش و پرورش مدارس فردا یکشنبه تعطیل نخواهد بود و دانش اموزان در هر شرایط آلودگی هوا باید در مدرسه حاضر شوند.

بسیاری از مردم از این تصمیم گیری ناراضی هستند و خواهان تعطیلی مدارس در شرایط کنونی آلودگی هوا هستند.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور اخطاریه نارنجی رنگ آلودگی سطحی تاکید کرد: آلودگی هوا از روز شنبه (8 بهمن) ادامه دارد و ظهر روز یکشنبه (9 بهمن) پایان می یابد.

دانش اموزان اعتراض دارند

امروزه بسیاری از خانواده ها از آن شکایت دارند و نگران سلامتی فرزندان خود هستند. وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با خبر اعلام کرد از این پس مدارس به دلیل آلودگی هوا تعطیل نیست و دانش آموزان به مدرسه بروند.

بدون شک آلودگی هوا می تواند اثرات مضر و خطرناکی بر سلامت مردم به ویژه دانش آموزان داشته باشد اما تصمیم عجیب وزیر آموزش و پرورش باعث شده تا دانش آموزان با هر شرایط آلودگی هوا به مدرسه بروند.

بر این اساس می توان کیفیت هوا را برای همه گروه ها به سطح ناسالم رساند و در صورت کنترل منابع آلاینده (ایستا و متحرک) می توان کیفیت هوا را به سطح ناسالم برای گروه های حساس کاهش داد.

امروزه آلودگی هوا یکی از معضلات اساسی بشر به شمار می رود که باعث بروز مشکلاتی از جمله بیماری های پوستی، ریوی و تنفسی می شود. امروزه آلودگی هوا به یک پدیده خطرناک جهانی و معضلی بزرگ در کشورهای در حال توسعه تبدیل شده است. طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، سالانه حدود هفت میلیون نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.

این آمار همچنان در حال افزایش است و حتی در مناطق کم آلودگی، مشاغل خاصی مانند رانندگان کامیون و سایر کارگرانی که در معرض گازهای گلخانه ای زیاد هستند، بیشتر در معرض خطر بیماری های تنفسی هستند، اما با مصرف برخی غذاها و میوه ها، خطرات هوا بیشتر می شود. می توان آلودگی را کاهش داد. تا حد زیادی کنترل می شود، بنابراین با خوردن برخی غذاها و میوه ها خطر آلودگی هوا را کاهش دهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا