بیوگرافی

اسامی بازیگران فیلم افق با نقش +سرنوشت و بیوگرافی و عکس

اسامی بازیگران فیلم افق

جهانبخش سلطانی، سیدجواد هاشمی، مهرزاد نوشیروانی، علی داروییان، حمید صالحین، حبیب اله الهیاری، حیدرخان بابایی، سیدعلی سجادی‌حسینی، رضا قلی پور، فرهنگ حسینی، اکبر محمدی، اکبر شیرازی در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند.

اسامی بازیگران فیلم افق +سرنوشت و بیوگرافی و عکس

درباره فیلم افق

«افق» به کارگردانی و نویسندگی زنده یاد رسول ملاقلی پور محصول سال ۱۳۶۷ است.به گزارش سینما سینما، در این فیلم دفاع مقدسی که وجه اکشن و قهرمان پردازی آن بر دیگر وجوهش می‌چربد داستان حمله‌ نیروهای ایرانی به اسکله راداری الامیه عراق به تصویر کشیده شده است. یکی از نکات جالب «افق» این است که در آن به عنوان یک اثر داستانی شاید برای اولین به ماجرای شهدای غواص ۸ سال دفاع مقدس پرداخته شده است. در افق جهانبخش سلطانی و سیدجواد هاشمی نقش‌های اصلی را بر عهده دارند.

اسامی بازیگران فیلم افق +سرنوشت و بیوگرافی و عکس

خلاصه داستان

نصرت و احمد دو غواص اطلالعات هستند. در یک مأموریت احمد مفقود می‌شود، در حالی که همسرش در بیمارستان اهری منتظر بازگشت اوست. فیلم نگاهی دارد به روابط و روحیات افراد که مستقیما در ارتباط با جنگ است.

در فیلم «افق»، بازی جهانبخش سلطانی چون همیشه است، اما سید جواد هاشمی که قهرمان قصه است و نقش غواصی دچار کابوس را دارد، با این فیلم شناخته شد و می توان گفت آنقدر تحت تأثیر نقشش بود که در آثار بعدی اش تکرارش کرد، تا آنجا که به بازیگری کلیشه ای تبدیل شد!

اسامی بازیگران فیلم افق +سرنوشت و بیوگرافی و عکس

در فیلم «افق»، ماجرا از این قرار است که، گروهی از غواصان بسیج و سپاه پاسداران برای انهدام سکوی «الامیه» تجهیز می شوند. رزمنده ای به نام نصرت (جهانبخش سلطانی) به تنهایی به مأموریت شناسایی و عکس برداری از اسکله می رود. همرزم او، احمد (سیدجواد هاشمی)، که می داند نصرت بیمار است به دنبال او روان می شود. آن ها به محاصره ی دشمن درمی آیند. احمد، نصرت را فراری می دهد و خود دستگیر و کشته می شود. با اطلاعاتی که نصرت در اختیار رزمندگان قرار می دهد‌، اسکله الامیه منهدم می شود.

همچنین ببینید

بیوگرافی بازیگران افسانه دونگی (دونگ یی)

اسامی بازیگران فیلم عروس با نقش

جهانبخش سلطانی یکی از بازیگرانی است که بازی در سینما را با فیلم سینمایی “افق” به کارگردانی رسول ملاقلی پور در سال 1367 آغاز کرد؛ یکی از اولین فیلم‌های سینمایی که با موضوع دفاع مقدس که 24 سال پیش، نزدیک به 90 میلیون تومان فروش داشت.

اسامی بازیگران فیلم افق +سرنوشت و بیوگرافی و عکس

سلطانی علاوه بر بازی در این فیلم، با بازی در فیلم “حماسه مجنون” نقش یک فرمانده جنگ را در فیلم های دفاع مقدسی ماندگار کرد. او معمولا در فیلم هایی که با موضوع دفاع مقدس در سینمای ایران ساخته می شد حضور داشته به طوری که جهانبخش سلطانی را بیشتر به عنوان بازیگر سینمای جنگ می شناسند. البته جهانبخش سلطانی فعالیت در عرصه هنر را با بازی و تدریس در تئاتر در دهه 60 آغاز کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا