بازیگران فیلم و سریال

اسامی بازیگران فیلم عروس با نقش +بیوگرافی و عکس

اسامی بازیگران فیلم عروس

بازیگران فیلم سینمایی(عروس)
از جمله بازیگران این فیلم میتوان به:
ابوالفضل پورعرب (حمید)
نیکی کریمی (مهین)
عباس امیری (ناظری)
علی سجادی حسینی(سعید)
فرحناز منافی ظاهر (ملیحه)
معصومه اسکندری (مادر سعید)
رقیه چهره آزاد و…

درباره فیلم عروس

كارگردان فيلم به روحيات مردم كاملاً توجه كرده و شرايط زماني را درك كرده است (دوران جنگ) موسيقي فيلم كه اثر زنده ياد بابك بيات مي باشد كاملاً هماهنگ با فيلم مي باشد.

اسامی بازیگران فیلم عروس با نقش +بیوگرافی و عکس

فیلم «عروس» را می توان نوعی روایت دراماتیک از تحولی اخلاقی هم دانست. اینکه جوانی که دچار انحراف شده و در دام قاچاق پا گذاشته در یک بازگشت عاشقانه به معصومیت خویش برمی گردد و به حقیقت وجود خویش دست می یابد. تحولی که البته با منطق دراماتیک قصه پشتیبانی شده و برای مخاطب باورپذیر است. تاثیرگذاری فیلم از همین قوت بر می آید. ضمن اینکه بهروز افخمی سعی کرده در مقام کارگردان، فاصله ارزشی و داوری خود را با قهرمان قصه حفظ کرده و درباره او قضاوت نکند، بلکه صرفا به بازنمایی و گزارش موقعیت او بپردازد.

اسامی بازیگران فیلم عروس با نقش +بیوگرافی و عکس

نكته آموزنده اجتماعي را در صحنه آخر فيلم مي بينيم كه حميد بعد از آن كه همه ماجراها را پشت سر گذرانده منتظر است كه چراغ راهنمايي تونل سبز شود و از آن عبور كند؛ كودكي در صندلي عقب اتومبيل جلويي نشسته است و براي او شكلك در مي آورد حميد ناگهان در وجود آن كودك؛ معصوميت انسان را باز مي يابد و همه آنچه كه بايد بداند درك مي كند معصوميتي كه ديگر باز نخواهد گشت، جريان طبيعي زندگي انساني لطف و معصوميت را بهم مي ريزد و حميد به گريه
مي افتد و تماشاگر نيز با او گريه مي كند و خود را انساني در كنار انسانهاي ديگر مي يابد؛ نه خوبتر از آنها و نه بدتر از ديگران، آنگاه براي مهرورزي خود به فرزندان و همسرش و حيات بشري معنايي عميق و غيرقابل بيان مي يابد كه انسان ها بيشتر با قلبشان زندگي مي كنند تا عقلشان.

اسامی بازیگران فیلم عروس با نقش +بیوگرافی و عکس

عروس عشق بين زن و مرد را بصورت واقعي به تصوير كشيد وجاذبه هاي بين زن و مرد فارغ از موقعيت هاي اجتماعي و وضعيت بشر در برابر جهان اطراف خودش و نيروهاي مجردي كه در حيات او دخالت دارند طرح نمي شود و همه چيز واقعي است.

قبلاً اشاره شد كه فيلم عروس باعث گذر سينماي ايران از يك دوران به دوران جديد شد؛ تا از قبل از آن تصوير كلوزآپ زن در فيلمها ديده نمي شد و در اين فيلم تصوير كلوزآپ نيكي كريمي وجود دارد و از اين به بعد نقش زن در سينماي ايران برجسته تر شد و تغييرات چشمگيري پيدا كرد و اين تغييرات شامل : ميزان حضور زنان در فيلم ها، كيفيت مشاغل، نوع پوشش، طبقه اجتماعي، نوع مهارتهاي فردي، مضامين ديالوگها، ميزان تحصيلات و … مي شود.

عروس اولین بار در نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در مجموع با استقبال گرم منتقدان روبه‌رو شد. فیلم در آن دوره نامزد ده جایزه شد و در سالی که فیلم پرده آخر (واروژ کریم‌مسیحی) رکورد دریافت جوایز در تاریخ جشنواره فیلم فجر تا آن زمان را (با ۸ سیمرغ بلورین و یک دیپلم افتخار) شکست در نهایت عروس تنها ۲ سیمرغ بلورین (بابک بیات در رشته موسیقی متن و محمدرضا مویینی در رشته تدوین) و یک دیپلم افتخار (بهروز افخمی در رشته کارگردانی) را به دست آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا