بازیگران فیلم و سریال

بازیگران فیلم دختر شاه پریون (بیوگرافی و خلاصه داستان)

فیلم سینمایی “دختر شاه پریون”ساخته کامران قدکچیان در سال 1389 سینماهای تهران به فروش 75 میلیون تومانی دست پیدا کرد.  . از این جهت فیلمی مثل «دختر شاه پریون» اگرچه اسم كارگردانی كاركشته و باسابقه مثل كامران قدكچیان را در عنوان بندی دارد، اما در واقع محصول برداشت، سلیقه و دیدگاه حسین فرح بخش است كه چهره شاخص جریان تولید در سینمای میانه ایران به شمار می رود و دیدگاه خاصی درباره سینما و مخاطب شناسی آن دارد.

بازیگران فیلم دختر شاه پریون (بیوگرافی و خلاصه داستان)

اسامی بازیگران فیلم دختر شاه پریون

  • رامبد جوان
  • نیوشا ضیغمی
  • علیرضا خمسه
  • سعید چنگیزیان
  • مریم سلطانی
  • مهران رجبی
  • نازنین کریمی
  • پروین میکده

خلاصه داستان

فیلم سینمایی “دختر شاه پریون” داستان مردی ثروتمندی است که در یک تصادف به جای دزد و جیب‌بر وارد خانه دختر شاه پریون می‌شود و گرفتاری‌هایی برایش پیش می‌آید. رامبد جوان، نیوشا ضیغمی، علیرضا خمسه، نازنین کریمی، مهران رجبی، سعید چنگیزیان، مریم سلطانی، فرناز احمدی و شاه‌علی سرخانی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

بازیگران فیلم دختر شاه پریون (بیوگرافی و خلاصه داستان)

عومل تولید

عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده فیلمنامه: احمد رفیع‌زاده، مدیرفیلمبرداری: کامیار فاروقی، طراحی چهره‌پردازی: عبدالله اسکندری، تدوین: مستانه مهاجر، صدابردار همزمان: بابک اخوان، طراح صحنه و لباس: نازی پرتوزاده، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: علی افشین‌راد، اجرای چهره‌پردازی: مسعود افشار، سارا نوری‌جاه، عکاس: سیامک قدکچیان، مدیر تدارکات: حمید پرهیز، جانشین تولید: پیمان حمیدی، مدیرتولید: حسین فرحبخش، محصول پویا فیلم.

بازیگران فیلم دختر شاه پریون (بیوگرافی و خلاصه داستان)

درباره فیلم دختر شاه پریون

دختر شاه پریون یك كمدی رمانتیك است كه رگه هایی از فانتزی دارد. داستان درباره مخترعی جوان به نام بهنود ارژنگ (با بازی رامبد جوان) است كه شیشه نشكن اختراع كرده و با این اختراع به ثروت رسیده، اما دزدها و خلافكارها از دست او ناراحتند، چون كاسبی آنها را كساد كرده است. دختر یكی از همین سارقان قدیمی، افسانه (نیوشا ضیغمی) نام دارد و پس از كشمكش هایی، عشقی میان مخترع جوان و افسانه ایجاد می شود كه با نفرت افسانه از اختراع او تضاد دارد. همین تضاد، مایه های اصلی داستان دختر شاه پریون را فراهم كرده است و ماجراهای فرعی دیگری در كنار این خط اصلی شكل می گیرند.معمولا گفته می شود مشكل بسیاری از فیلم های عامه پسند سینمای ما ضعف فیلمنامه است، اما دختر شاه پریون اتفاقا متن پر و پیمانی دارد و از لحاظ فیلمنامه آسیبی ندیده است. ضعف اصلی فیلم در نحوه اجرای آن است كه تعدادی از مهم ترین موقعیت های فیلمنامه را به باد می دهد و از كنار چند موقعیت خوب به آسانی عبور می كند. شاید اگر جنبه های فانتزی و خیالپردازانه فیلمنامه پررنگ تر می شد، اكنون با فیلم متفاوتی روبه رو بودیم كه این گونه میان واقعیت و رؤیا سرگردان نبود. با این كه در نخستین صحنه ها به مخاطب توضیح داده می شود كه با یك اختراع خیالی مواجه است و شخصیت اصلی داستان هم نسبتی با واقعگرایی ندارد، ولی معلوم نیست چرا در نیمه های فیلم همه تلاش می كنند جنبه منطقی داستان رعایت شود. مثلا رابطه شخصیت اصلی با همسر و اطرافیانش از منطق فانتزی ابتدای فیلم پیروی نمی كند و بیشتر شبیه فضای رئالیستی فیلم های اجتماعی است. همین طور بازگشت شخصیت اصلی در انتهای داستان كه فرمول اختراعش را به هم می زند و هرچه رشته بود را پنبه می كند. شاید به این دلیل كه تماشاگر ایراد نگیرد كه اگر شیشه نشكن واقعا قابل ساخت است پس چرا ما تا به حال چیزی نشنیده ایم!نارضایتی بهنود از زندگی زناشویی اش در متن گنجانده شده، ولی عملا در چهره و بازی رامبدجوان دیده نمی شود. عشق او به افسانه هم به همین ترتیب باعث ایجاد هیچ هیجانی در بهنود نمی شود و تنها حرف های او در قالب دیالوگ مستقیم است كه به تماشاگر می فهماند بهنود عاشق شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا