بازیگران فیلم و سریال

بیوگرافی بازیگران فیلم شبی که ماه کامل شد (خلاصه داستان + اسامی بازیگران)

با بیوگرافی بازیگران فیلم شبی که ماه کامل شد، خلاصه داستان و نقد و بررسی آن همراه ما باشید. فیلم شبی که ماه کامل شد به کارگردانی نرگس آبیار و فیلمنامه مشترک آبیار و مرتضی اصفهانی است که در سال ۱۳۹۸ در سینماها اکران شد. این فیلم براساس داستان واقعی عبدالحمید ریگی و همسرش، فائزه منصوری، ساخته شده است.

این اثر سینمایی با نامزدی در ۱۳ رشته، توانست ۶ جایزه سیمرغ بلورین را از آن خود کند. این جوایز شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین چهره پردازی بودند.

زمان پخش فیلم شبی که ماه کامل شد

فیلم سینمایی ایرانی “شبی که ماه کامل شد” به کارگردانی “نرگس آبیار” روز جمعه، پانزدهم دی ماه ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه نمایش پخش شد.

بیوگرافی بازیگران فیلم شبی که ماه کامل شد (خلاصه داستان + اسامی بازیگران)

خلاصه داستان شبی که ماه کامل شد

فیلم “شبی که ماه کامل شد” داستان دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران را روایت می‌کند. این دختر جوان درگیر یک عشق پرماجرا با یک پسر شهرستانی می‌شود، درحالی‌که پس از ازدواج به دلایلی مجبور به مهاجرت به افغانستان می‌شوند. این مسیر زندگی آن‌ها تحت تاثیر وقایع عجیبی قرار می‌دهد.

“شبی که ماه کامل شد”، پس از فیلم “متری شیش و نیم”، به عنوان دومین فیلم پرفروش غیرکمدی در تاریخ سینمای ایران شناخته می‌شود.

بازی تاثیرگذار هنرپیشگان مطرح ایرانی مانند هوتن شیکیبا و الناز شاکردوست که از بهترین زوج‌های سینمایی ایران محسوب می‌شوند، این اثر را به یک شاهکار سینمایی تبدیل کرده‌اند که ارزش تماشا دارد.

فیلمنامه و داستان این اثر شما را مجذوب خود می‌کند و بازی بازیگران باعث می‌شود تا شما با آن‌ها همذات‌پنداری کنید. در ادامه مقاله بیوگرافی بازیگران فیلم شبی که ماه کامل شد همراه ما باشید تا به بررسی زندگینامه هر یک از این هنرپیشه‌ها بپردازیم.

بیوگرافی بازیگران فیلم شبی که ماه کامل شد ؛ الناز شاکردوست

الناز شاکردوست ؛ فائزه منصوری زن عبدالحمید، خواهر شهاب

الناز شاکردوست، بازیگر زن ایرانی، در تاریخ ۷ تیر ۱۳۶۳ به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در رشته معماری دانشگاه تهران ادامه داد و درکنارش تئاتر را دنبال کرد.

او برای بازی در فیلم “باد در علفزار” از سال ۱۳۸۶، نامزد جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم فجر شد و برای بازی در فیلم “مبارک” در سال ۱۳۹۵، جایزهٔ بهترین بازیگر زن در جشن حافظ را از آن خود کرد.

شاکردوست همچنین برای بازی در فیلم “شبی که ماه کامل شد” در سال ۱۳۹۷ و “ابلق” در سال ۱۳۹۹ که به ترتیب برنده و نامزد جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن شناخته شد.

بیوگرافی بازیگران فیلم شبی که ماه کامل شد ؛ هوتن شکیبا

هوتن شکیبا ؛ بازیگر نقش عبدالحمید ریگی در شبی که ماه کامل شد ، شوهر فائزه

هوتن شکیبا، بازیگر مرد ایرانی، در تاریخ ۲۴ خرداد ۱۳۶۳ متولد شد. او با بازی در سریال ایرانی “لیسانسه‌ها” به شهرت رسید و برای نقش اول مرد عبدالحمید ریگی در فیلم “شبی که ماه کامل شد” در سال ۱۳۹۷، جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر را دریافت کرد.

شکیبا دارای مدرک کارشناسی در رشته کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره و مدرک کارشناسی ارشد در رشته بازیگری از دانشگاه هنر است. هوتن شکیبا همچنین در صداپیشگی دو عروسک “بچه” و “شاباش” در سریال “کلاه قرمزی” نقش داشته است.

هوتن شکیبا در سال ۱۳۹۲ با بازی در فیلم “شب بیرون” به کارگردانی کاوه سجاد حسینی، برای اولین‌بار در فیلم بلند نقش‌آفرینی کرد.

فرشته صدرعرفایی ؛ غمناز مادر حمید و مالک

فرشته صدرعُرفایی، بازیگر، گوینده و عروسک‌گردان ایرانی است. او در سال ۱۳۵۲ با حضور در کلاس‌های تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش کودکان و نوجوانان فعالیت هنری خود را شروع کرد. سپس در سال ۱۳۶۲ با بازی در نمایش تلویزیونی “ببری طوفان عظیم جنگل” وارد عرصه سینما شد.

او علاوه‌بر گویندگی، عروسک‌گردانی و بازیگری، کارگردانی ۴ مجموعه تلویزیونی را برعهده داشته است. همسر سابق او کامبوزیا پرتوی، فیلمنامه‌نویس و کارگردان بود.

درکنار افتخاراتی که صدرعرفایی در کارنامه هنری خود ثبت کرده است، جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم “شبی که ماه کامل شد” در جشنوارهٔ فیلم فجر سال ۱۳۹۷ و تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشن سینمای ایران سال ۱۳۹۸ برای همین فیلم، به ثبت رسیده است.

بیوگرافی بازیگران فیلم شبی که ماه کامل شد ؛ پدرام شریفی

پدرام شریفی ؛ شهاب منصوری برادر فائزه

پدرام شریفی در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۶۶ در تهران به دنیا آمد. با داشتن مدرک فوق دیپلم عمران، شریفی فعالیت هنری خود را با تئاتر آغاز کرد. وی با بازی در فیلم “ماهی و گربه” به کارگردانی شهرام مکری و فیلم “متولد ۶۵” به کارگردانی مجید توکلی شناخته شد.

بیوگرافی بازیگران فیلم شبی که ماه کامل شد ؛ امین میری

امین میری ؛ دایی نورالدین دایی حمید و مالک

در ادامه مقاله بیوگرافی بازیگران فیلم شبی که ماه کامل شد به بررسی زندگینامه امین میری پرداخته‌ایم.

امین میری متولد ۵ اسفند ۱۳۵۸ در زاهدان است. اصالت او سیستانی است، اما در زاهدان متولد و بزرگ شده است و تا سن ۲۸ سالگی در آنجا زندگی کرده است. سپس برای ادامه فعالیت هنری به تهران مهاجرت کرد.

همچنین ببینید

بیوگرافی بازیگران فیلم به وقت شام با نقش +عکس و داستان

اسامی بازیگران فیلم ویلای ساحلی با حضور رضا عطاران

بیوگرافی بازیگران فیلم دردسر با نقش + عکس و اسامی و داستان

بیوگرافی بازیگران فیلم ملاقات خصوصی با نقش +عکس و داستان

در سال ۱۳۸۵، با بازی در فیلم “خاطرات خاموشی”، اولین تجربه خود را کسب کرد؛ اما این فیلم هرگز به صورت عمومی اکران نشد. بااین‌حال، در جشنواره نگاه نوی سال ۱۳۸۸، این فیلم سه جایزه اصلی بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول را به دست آورد.

در زمینه تلویزیون، در سال ۱۳۸۷، با سریال “کارآگاه علوی دو” وارد دنیای تلویزیون شد و سپس در سریال‌های تاریخی دیگری مانند “مختارنامه” در سال ۱۳۸۹ و “سرزمین کهن” در سال ۱۳۹۲ حضور داشت.

بعد از بازی موفق در آثاری مانند “ابلق” و “هناس”، در سال ۱۴۰۱ با بازی در مینی‌سریال “سقوط” در نقش “ابوخالد”، فرمانده داعشی با یک گریم منحصربه‌فرد، بین مخاطبان به یک چهره شناخته‌شده تبدیل شد.

بیوگرافی بازیگران فیلم شبی که ماه کامل شد ؛ بانیپال شومون

بانیپال شومون ؛ احمد عبداللهی مأمور امنیتی

بانیپال شومون، بازیگر و موسیقیدان ایرانی در سال ۱۳۹۰ به عرصه بازیگری وارد شد. او همچنین عضو گروه کر ارکستر فیلارمونیک تهران است. بانیپال شومون با فیلم انیمیشنی “آخرین داستان” به کارگردانی و نویسندگی اشکان رهگذر بازیگری را شروع کرد.

سال ۱۳۹۶ برای شومون سال پرکاری بود، او در چهار فیلم سینمایی “خجالت نکش”، “جاده قدیم”، “تنگه ابوقریب” و “لس آنجلس-تهران”، دو فیلم کوتاه “تاریکی” و “اینترنت نامحدود” و دو نمایش “تنهایی پرهیاهو” و “لاسارو” بازی کرد.

بیوگرافی بازیگران فیلم شبی که ماه کامل شد ؛ شبنم مقدمی

شبنم مقدمی ؛ عصمت مادر فائزه و شهاب، زن موسی

شبنم مقدمی، هنرپیشه و نریتور ایرانی در طول سه دهه اخیر در تئاتر، سینما، تلویزیون، رادیو و صنعت کتاب‌های صوتی فعالیت مستمر داشته است و در این زمینه‌ها شهرت و موفقیت چشمگیری به دست آورده است. او تعداد زیادی جایزه از جمله دو جایزه سیمرغ بلورین دریافت کرده است.

با دقت به جزئیات نقش و استفاده از لهجه‌های متفاوت، او به عنوان یک هنرپیشه چهره‌های مختلفی را به تصویر شیده است و همچنان به عنوان یک هنرپیشه هزار چهره شناخته می‌شود.

شبنم مقدمی در تهران در یک خانوادهٔ فرهنگی و هنری به دنیا آمد. او در دوران کودکی در کلاس‌های بازیگری شرکت کرد و در دبیرستان با گروه کودکان رادیو آشنا شد. او در مدرسه فیلمنامه‌نویسی حوزه هنری تحصیل کرد و سپس در مدرسه بازیگری امین تاراخ درس خواند.

بیوگرافی بازیگران فیلم شبی که ماه کامل شد ؛ فرید سجادی حسینی

فرید سجادی حسینی ؛ موسی شوهر عصمت، ناپدری فائزه و شهاب

فرید سجادی حسینی، کارگردان و بازیگر ایرانی در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۳۲۸ در اهواز به دنیا آمد. سجادی برای بازی خود در فیلم پرطرفدار “فروشنده”، در نوزدهمین دوره جشنواره خانه سینما، جایزه تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را کسب کرد.

او علاوه‌بر بازیگری و کارگردانی در شاخه‌های دستیار کارگردان، سرپرست گروه کارگردانی و مدیر برنامه‌ریز نیز فعالیت داشته است.

بیوگرافی بازیگران فیلم شبی که ماه کامل شد ؛ آرمین رحیمیان

آرمین رحیمیان ؛ بازیگر نقش عبدالمالک ریگی در شبی که ماه کامل شد

آرمین رحیمیان زاده، بازیگر نقش ریگی در شبی که ماه کامل شد، در تاریخ ۱۸ دی ماه سال ۱۳۷۲ در شهر مشهد متولد شد. او تحصیلات خود را در دانشکده صدا و سیما در رشته فیلمسازی با گرایش فیلنامه نویسی به پایان رساند. در سال ۱۳۹۰ به تهران رفت و به جدیت به حرفه بازیگری در آموزشگاه کارنامه پرداخت.

وی در فیلم “شبی که ماه کامل شد” به عنوان بازیگر نقش عبدالمالک ریگی، یکی از شخصیت‌های منفور این فیلم، حضور داشت. پس از تجربه بازی در تئاتر و شرکت در یک فیلم به عنوان سیاهی لشگر، آرمین رحیمیان از طریق یکی از دوستانش برای تست گریم برای فیلم “شبی که ماه کامل شد” معرفی شد و برای بازی در نقش عبدالمالک ریگی انتخاب شد.

نقد فیلم شبی که ماه کامل شد

“شبی که ماه کامل شد” توسط نرگس آبیار کارگردانی و فیلمنامه آن توسط نرگس آبیار و مرتضی اصفهان نوشته شده است. این فیلم داستانی عاشقانه است که براساس تحول انسان، تأثیرگذاری از ایدئولوژی‌های مذهبی و خانوادگی و رسیدن به جنون عشق به تصویر کشیده شده است.

در این فیلم، نرگس آبیار به عنوان کارگردان و نویسنده، همانند آثار قبلی خود، از طریق نگاهی قربانی‌گونه و زجرکشیده یک زن، خشونت، آزار، ظلم و ستم درباره زنان را روایت می‌کند.

این اثر ممکن است در ترسیم شخصیت‌ها، فیلمنامه و فیلمبرداری در برخی موارد دچار ضعف باشد، اما جسارت کارگردان در ورود به یک موضوع حساس تروریستی و سیاسی قابل تقدیر است و بازی برجسته هوتن شکیبا و بازی متفاوت الناز شاکردوست نسبت به بازی‌های قبلی، تحسین برانگیز است.

سوالات متداول:

۱) ژانر فیلم شبی که ماه کامل شد چیست ؟

اجتماعی، بیوگرافی، جنایی و درام

۲) فیلم شبی که ماه کامل شد چند دقیقه است ؟

۱۳۷دقیقه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا