بیوگرافی

بیوگرافی ابوالفضل طباطبایی مجری قدیمی تلویزیون و همسرش + علت درگذشت

ابوالفضل طباطبایی مجری قدیمی تلویزیون و رادیو در سن 61 سالگی به علت بیاری کبد درگذشت آخرین حضور او در تلویزیون مربوط به برنامه چهل تیکه بود.

بیوگرافی ابوالفضل طباطبایی مجری قدیمی تلویزیون و همسرش + علت درگذشت

بیوگرافی ابوالفضل طباطبایی مجری قدیمی تلویزیون

ابوالفضل طباطبایی مجری پیشکسوت تلویزیون صبح امروز بر اثر نارسایی کبدی در بیمارستان دارفانی درگذشت. اجرای برنامه «مقاومت پیروزی» در دوران جنگ تحمیلی یکی از شاخص ترین همکاری های آن مرحوم با سیما بود. او همچنین در دهه 60 و 70 به عنوان مجری ثابت از پخش برنامه های شبکه میهمان مردم بود.

سیدابوالفضل طباطبایی در سال 1340 در مشهد به دنیا آمد و سال ها به عنوان مجری و گوینده رادیو فعالیت کرد.

بیوگرافی ابوالفضل طباطبایی مجری قدیمی تلویزیون و همسرش + علت درگذشت

اجرای برنامه «مقاومت پیروزی» در دوران جنگ تحمیلی یکی از شاخص ترین همکاری های آن مرحوم با سیما بود. او همچنین در دهه 60 و 70 به عنوان مجری ثابت از پخش برنامه های شبکه میهمان مردم بود.

سوابق

وی در سال های اخیر با وجود نارسایی کبدی در کنار مخاطبان رسانه ملی برنامه «آوا نوا» شبکه آموزش بود.

بیوگرافی ابوالفضل طباطبایی مجری قدیمی تلویزیون و همسرش + علت درگذشت

او پس از سال ها خاطره سازی برای تلویزیون به برنامه «چلتیک» آمد و شبکه نسیم تکرار این برنامه را ساعت 17 روی آنتن می برد. به مناسبت درگذشت او

ابوالفضل طباطبایی در این برنامه به بیان خاطرات کنداکتور از خاطره، تهیه گزارش سطح شهر در برنامه «مقاومت تا پیروزی» و … می پردازد.

آقای طباطبایی آیا اولین برنامه‌ای را که اجرا کردید به خاطر دارید؟

بله، برنامه صبحگاهی رادیو مشهد بود که به موضوعات اجتماعی می‌پرداخت.

بیوگرافی ابوالفضل طباطبایی مجری قدیمی تلویزیون و همسرش + علت درگذشت

فضای امروز تلویزیون چقدر با فضایی که تازه کارتان را آغاز کرده بودید فرق کرده است؟

در حال حاضر تعداد شبکه‌های تلویزیونی زیاد شده است که خب نیاز روز جامعه است. آن زمانی که من تازه کارم را شروع کرده بودم ۲ شبکه بیشتر نداشتیم. در نتیجه تامل بیشتری هم در کارها وجود داشت. در حال حاضر سرعت کار بالا رفته و زمان کم است. به این جهت بیشتر بار برنامه روی دوش مجری است.

از مجریان قدیمی کار کدام یک از همکارانتان را می‌پسندید؟

اجرای آقای صالح ‌علا را بسیار دوست دارم. چرا که خاص و منحصربه‌فرد است و در عین استفاده از ساده‌ترین کلمات بهترین اجرا را به نمایش می‌گذارد.

گویا قرار است برنامه تازه‌ای را برای شبکه تهران اجرا کنید. در مورد این برنامه توضیح دهید.

بله، قرار است در برنامه صبحگاهی مجله تصویری «سلام تهران» بخشی را اجرا ‌کنم که مهمانان این بخش را مردم انتخاب می‌کنند و برای همین صرفا وزیر یا وکیل نیستند و ممکن است آدم‌های عادی مهمان این برنامه شوند که این موضوع برای اولین بار است ‌در سیمای جمهوری اسلامی ایران اتفاق می‌افتد. مدت این آیتم ۲۰ دقیقه است و در حال حاضر هم در مراحل پیش‌تولید به‌سر می‌برد.

بیوگرافی ابوالفضل طباطبایی مجری قدیمی تلویزیون و همسرش + علت درگذشت

خب چه شد که بعد از مدت‌ها اجرای این آیتم را پذیرفتید؟

چون فرم و محتوای برنامه را دوست دارم. برخلاف خیلی از تهیه‌کننده‌ها که فکر می‌کنند مجری‌های قدیمی سازمان حتما دستمزد بالایی را می‌خواهند اما فرم نوع برنامه برای من اهمیت بیشتری دارد.

از قبل آقای خرمشاهی تهیه‌کننده این برنامه را می‌شناختم و با روحیات او آشنایی داشتم پس از ۵ سال دوباره می‌خواهم اجرایم را در شبکه‌های سیما با برنامه سلام‌تهران آغاز کنم.

چه تعریفی از یک مجری و گوینده تلویزیونی دارید؟

برای شکل‌گیری یک برنامه افراد زیادی با تخصص‌های متفاوت دور هم جمع می‌شوند مثل تصویربردار، منشی صحنه و … و در نهایت تبلور و تلاش همه عوامل است که یک برنامه را موفق یا ناموفق جلوه می‌دهد اما مخاطب گوینده ‌ یا همان مجری را مثل یک سفره آرا و عرضه‌کننده اصلی می‌شناسد. برای همین هم در سال‌های اخیر کارشناسان و مجریان زیادی به صداوسیما ورود پیدا کرده‌اند که همین مساله گواه این است که کار اجرا در سازمان از اهمیت زیادی برخوردار است و آسایش و امنیت یک برنامه چه برای عوامل پشت‌صحنه و چه برای مردم توسط یک مجری برقرار می‌شود. به نظرم یک مجری نباید خودش را کارمند بداند چرا که او مسوولیتی فراتر از یک کارمند معمولی دارد. این مساله اولین چیزی بود که به ما یاد دادند باید این شغل را با صداقت باور کرد.

پیشنهاد میکنیم ببینید

بیوگرافی مهران رجبی از بازیگری تا استاد دانشگاه

سلطانی مجری برنامه اعجوبه ها

فیلم توهین و حمله زشت مجری محمدرضا

بیوگرافی داوود عابدی مجری و خبرنگار شبکه خبر

رسانه صداوسیما رسانه‌ای است که باید به رفع نیازهای مخاطبانش بپردازد اگر این مساله را باور کنیم ارزش کارمان بیشتر و بیشتر می شود یک مجری باید جلوتر از مخاطبانش باشد و در نهایت این خلاقیت‌های فردی است که باعث تفاوت بین آدم‌ها می‌شود

اما اتفاقی که متاسفانه در حال حاضر افتاده این است که جای برخی از افراد عوض شده است. مثلا بازیگر مجری شده یا مجری بازیگر.

مهم‌ترین اصل در گویندگی به نظر شما چیست؟

این‌که اول چیزی را که می‌خواهیم عنوان کنیم خودمان درکش کنیم و بعد اگر باورش کردیم از آن حرف بزنیم. برای همین هم هست که از قدیم می‌گویند هر چه که از دل برآید لاجرم بردل نشیند. به هر حال مخاطبانمان آنقدر دانا هستند که حس و حال مجری را بخوبی درک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا