بیوگرافی

بیوگرافی استر و مردخای همسر خشایار شاه کیست +عکس

بیوگرافی استر و مردخای همسر خشایار شاه

استر دختر ابی حایل، ۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح در سرزمین پارس متولد شده بود. این دختر در دوران کودکی مادر و پدرش را از دست داده و بعد از آن در کنار دایی خود با نام مردخای زندگی می کرد. سیمای زیبا و نجابت این دختر در کنار فراز و فرود روزگار، باعث شد تا استر به عنوان ملکه وارد دربار خشایار شاه شود.

ماجرای ازدواج با خشایار شاه

خشایارشاه که تازه ملکه خود را از دست داده بود، با دیدن هدسه که بعدها استر نام می‌گیرد، هوش از سر می برد و او را ملکه جدید خود می‌کند. بر اساس آنچه در تاریخ ذکر شده، مردخای، پسرعمو یا به روایتی دایی استر او را برای چنین روزی آماده کرده بود، پس استر که تباری یهودی داشت، درباره اصل و نسب خود چیزی به شاه نمی‌گوید.

بیوگرافی استر و مردخای همسر خشایار شاه کیست +عکس

این داستان کوتاه آشنایی شاه ایران، با زنی از تبار یهودیان است که بارها مورد داستان‌سرایی‌های عاشقانه قرار گرفته و حتی فیلمی درباره آن هم ساخته شده‌است. اما پیرامون این داستان حواشی زیادی وجود دارد که اسناد تاریخی آن بسیار اندک است. همچنین هردوت به عنوان یکی از مهمترین تاریخ‌نویسان یونانی که کتاب او یکی از منابع اصلی دانش ما درباره هخامنشیان است، اشاره‌ای به استر نکرده‌است.

مقبره استر و مردخای کجاست

. آرامگاه استر و مردخای همدان (به عبری: קבר אסתר ומרדכי ) دومین آرامگاه مقدس یهودیان است و ارزش خاصی در این دین دارد. با رفتن به این زیارتگاه، یک بنای دیدنی و تاریخی را خواهید دید که از سنگ و آجر ساخته شده و قدمت آن به قرن سوم هجری برمی گردد.

به نوعی می توان گفت که واقع شدن آرامگاه استر و مردخای همدان در این شهر، مهم ترین عامل برای اجتماع یهودیان در بازه های زمانی مختلف در همدان بوده است. در ادامه این مقاله از اقامت ۲۴، اطلاعات جامع تری درباره این زیارتگاه تاریخی در اختیارتان قرار می دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا