بیوگرافی

بیوگرافی اسکندر مومنی کیست و اهل کجاست +سوابق و عکس

بیوگرافی اسکندر مومنی کیست و اهل کجاست

اسکندر مؤمنی (زادهٔ ۱۳۴۱ قائم‌شهر) فرمانده نظامی ایرانی است، که از سال ۱۳۹۷ تاکنون به‌عنوان مشاور رئیس‌جمهور ایران و دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کند.

مؤمنی پیش از آن نیز از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۴ به عنوان جایگزین محمد رویانیان در سمت ریاست پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا (پلیس راهور) مشغول به کار بود. پس از وی تقی مهری جایگزین او در راهور ناجا شد.

سوابق

وی عضویت سپاه پاسداران در زمان جنگ ایران و عراق و فرماندهی نیروی انتظامی خراسان را نیز در سوابق خود دارد. مؤمنی همچنین معاون عملیات ناجا و از بنیانگذاران پلیس ۱۱۰ کشور بود.

بیوگرافی اسکندر مومنی کیست و اهل کجاست +سوابق و عکس

او دارای دکترای امنیت ملی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی است.

مراسم تکریم سردار اسکندر مومنی و معارفه سردار ایوب سلیمانی به عنوان جانشین جدید فرمانده ناجا در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد.

در این مراسم سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا در بخش هایی از سخنان خود به نقش مومنی در نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: « از زحمات سردار مومنی تشکر می کنم، انصافا ایشان با تلاش و حوصله و عقلانیت در تصمیم گیری ها یک تعامل خوبی را در ناجا به وجود آوردند و موضوعات را به خوبی انجام می‌دادند.»

سردار اشتری هماهنگی با مومنی را مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: «سردار مومنی نظرات خود را بیان می کردند و حتی اگر نظراتشان بر خلاف نظر بنده هم بود آن را بیان کرده و در نهایت می گفتند که از نظرات من پیروی خواهند کرد که خوشبختانه در نهایت به نظرات مشورتی خوبی هم می رسیدیم.»

فرمانده ناجا به درخواست های وزیرکشور برای بهره مندی از توان سردار مومنی در دولت اشاره کرد و گفت:« سال گذشته وزیر کشور ازمن خواستند تا با حضور سردار مومنی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز موافقت کنم، من از خود سردار مومنی پرسیدم و گفتند که هرچه من بگویم تبعیت خواهند کرد و من هم با قاطعیت مخالفت کردم که حتی وزیر کشور هم به من گفتند که فکر نمیکردم آنقدر محکم مخالفت کنید و من هم گفتم اگر چند فرمانده دیگر مرا بخواهید مخالفتی ندارم، اما با انتقال سردار مومنی مخالفم و ما به ایشان نیاز داریم.»

اسکندر مومنی عصر شنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه آیین معارفه خود به عنوان دبیرکل جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در امر مبارزه با مواد مخدر دارند، اظهار کرد: اهداف و ریل گذاری‌هایی که پیش از این انجام شده قطعاً ادامه پیدا می‌کند؛ البته اولویت هایی در حوزه‌های مقابله با توزیع و ترانزیت مواد مخدر خواهیم داشت.
وی یکی از اولویت هایش را به عنوان دبیرکل جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر بازپروری افراد بهبود یافته عنوان کرد و گفت: تاکنون اقدامات خوبی در این عرصه داشتیم اما یک سری تمهیدات جدید نیز باید داشته باشیم و بایستی از همه ظرفیت های کشور، نهادها، خانواده ها و مراجع و افراد تاثیرگذار برای مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا