بیوگرافی

بیوگرافی امیر کویت کیست و همسر و فرزندان + علت مرگ و فوت

امیر کویت کیست

نواف الاحمد الجابر الصباح در ۲۵ ژوئن ۱۹۳۷ چشم به جهان گشوده بود و در ۱۶ دسامبر ۲۰۲۳ در سن 86 سالگی چشم از جهان فرو بست و درگذشت او امیر کویت فرمانده ارتش کویت بود که در سال 2020 بعد از مرگ برادرش امیر کویت شد و بعد از 4 سال این سمت را بر عهده داشت تا اینکه در 16 دسامیر 2023 فوت کرد.

بیوگرافی امیر کویت کیست و همسر و فرزندان + علت مرگ و فوت

بیوگرافی نواف الاحمد الجابر الصباح

شیخ نواف فرزند احمد جابر الصباح امیر پیشین کویت از همسر یازدهم او بود، نواف الاحمد فرمانده نیروهای نظامی کویت از سال ۲۰۲۰ بود. وی پس از سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، پیرترین رئیس حکومت در جهان عرب بود. نواف بر خلاف سنت آل صباح در ۷ فوریه ۲۰۰۶ به عنوان ولیعهد معرفی شده بود. بر پایه آن قرار شد مسئولیت دفاتر امیر و ولیعهد به‌طور متناوب بین عشیره الجابر و السالم تقسیم شود.

شیخ نواف یکی از ارشدترین اعضای مجلس صباح است که بیش از ۵۸ سال در مسئولیت‌های گوناگون به کویت خدمت کرده‌است. در ۲۵ سالگی، در ۲۱ فوریه ۱۹۶۲ به عنوان استاندار حولی منصوب شد و تا ۱۹ مارس ۱۹۷۸ این سمت را حفظ کرد.

سوابق

در سال ۱۹۷۸ وی پست وزیر کشور را به عهده گرفت  و این پست را تا ۲۶ ژانویه ۱۹۸۸ ادامه داد و به عنوان وزیر دفاع منصوب شد.

پس از آزادسازی کویت، شیخ نواف در ۲۰ آوریل ۱۹۹۱ به عنوان سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی منصوب شد و این پست را تا ۱۷ اکتبر ۱۹۹۲ حفظ کرد.

بیوگرافی امیر کویت کیست و همسر و فرزندان + علت مرگ و فوت

حمایت از توافق ایران و با جهان

الخلیج آنلاین گزارش داد، شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت گفت که توافق ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط گامی مهمی در راستای تحقق امنیت و ثبات منطقه ای و بین المللی است.

همچنین ببینید:

سینا علیخانی کیست ؟ بیوگرافی و بیماری + علت بستری

پدرو هنریکه خواننده برزیلی کیست ؟ 【بیوگرافی و همسر

بر اساس این گزارش، به‌ دنبال سفر بهمن‌ماه سید ابراهیم رئیسی به پکن و گفت‌وگوهای انجام شده میان رییس جمهور چین با رییس جمهور کشورمان، دریابان شمخانی از روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه در شهر پکن با هدف پیگیری توافقات سفر رییس جمهور، مذاکرات فشرده‌ای را به منظور حل‌وفصل نهایی موضوعات بین تهران-ریاض با همتای سعودی خود آغاز کرد.

بیوگرافی امیر کویت کیست و همسر و فرزندان + علت مرگ و فوت

در پایان این مذاکرات، روز جمعه ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱ خورشیدی برابر با ۱۰ مارس ۲۰۲۳ میلادی، بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن با امضای «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ ئی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رییس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین صادر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا