بازیگران فیلم و سریال

بیوگرافی بازیگران فیلم بی بدن با نقش و عکس و داستان

فیلم بی‌ بدن از چند پرونده مشابه این چنینی نوشته شده و شایعه‌هایی وجود دارد که از یک پرونده خاص بوده، اما این طور نیست و همچون فیلمنامه «علفزار» از روی چند پرونده نوشته شده است. سینمای اجتماعی به مرحله‌ای رسیده که هرچه بخواهید بگویید به یکجا ربط پیدا می‌کند و اگر دنبال حقیقت باشی، تبدیل به جنجالگر و یاغی می‌شوی. من بچه این مملکت هستم و برای فیلم‌هایم می‌جنگم و می‌خواهم به اندازه خودش به آن بها بدهند.

ما درباره حضور فیلم در جشنواره با شخص آقای امینی صحبت کردیم و بعد، ۲۳ آذر فیلم را کلید زدیم و در تاریخ مقرر هم شسته و رفته آن را تحویل دادیم. در صورتی که فیلم‌هایی که از سال قبل آماده بود الان ناقص نمایش داده شده است. من نمی‌گویم که بن‌هور ساخته‌ایم، ادعایی نداریم. شبی که قرار بود فیلم در میان فیلم اولی‌ها باشد می‌خواستیم فیلم را از جشنواره خارج کنیم ولی گفتند سوار کشتی شده‌ای و نمی‌توانید خارج شوید. هرچه گفتیم سال آینده سوار کشتی می‌شویم، گفتند نه، کشتی سوراخ می‌شود.

خلاصه داستان

دختری به نام ارغوان به‌طور ناگهانی ناپدید شده است و پدر و مادرش با سختی و امیداوری بسیار به دنبال او می‌گردند. در حین تحقیقات پلیس، آن‌ها به پسری به نام سروش برمی‌خورند که در گذشته دوستی نزدیکی با ارغوان داشته است و به همین دلیل شک و تردیدی درباره نقش او در ناپدید شدن ارغوان پیدا می‌کنند. در جلسات اولیه، سروش به قتل ارغوان اعتراف می‌کند؛ اما بعدها روند داستان تغییر می‌کند و…

بیوگرافی بازیگران فیلم بی بدن با نقش و عکس و داستان

ماجرای پرونده غزاله و آرمان

براساس اخبار منتشر شده در سایت‌های خبری، غزاله شکور در سال ۱۳۷۳ به دنیا آمده و در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ توسط دوست پسرش آرمان عبدالعالی که در تاریخ ۱۹ اسفند ۱۳۷۴ به دنیا آمده بود، به قتل رسید و جسد او هرگز پیدا نشد.

آرمان عبدالعالی در زمان ارتکاب جرم کمتر از ۱۸ سال سن داشت. پرونده قتل غزاله شکور به دلیل مفقودی جسد و صدور مجازات‌های اعدام و لغو آن در آخرین لحظات، مورد بررسی و رسیدگی طولانی قرار گرفت.

در نهایت، عبدالعالی در دادگاه مجرم شناخته شد و در صبح روز چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ به اعدام محکوم شد. این پرونده به عنوان یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های جنایی در ایران شناخته می‌شود.

نقد و بررسی فیلم بی بدن

فیلمنامه‌نویس در تلاش است تا با پرداخت صحیح، یک فیلمنامه قوی و باورپذیر برای فیلم خود ایجاد کند. در این فیلمنامه، شخصیت‌ها و موضوع فیلم به گونه‌ای توصیف می‌شوند که مخاطبان آن‌ها را باور کنند. نویسنده فیلمنامه تمام تلاش خود را می‌کند تا نشانه‌های دراماتیک را بدون غلو و اغراق در فیلم جای دهد و لحن فیلم به دو یا چندگانگی نرسد.

بیوگرافی بازیگران فیلم بی بدن با نقش و عکس و داستان

علاوه‌بر این، فیلمنامه‌نویس با ایجاد فیلمی که به هیچ‌عنوان ضد قصاص محسوب نمی‌شود، با خانواده مقتول همذات پنداری و در اجرای عدالت و قصاص قاتل از آن‌ها حمایت می‌کند. او تمام تلاش خود را می‌کند تا مخاطبان را به تفکر درباره خانواده مقتول ترغیب کند.

نویسنده فیلمنامه از جنس روایت “بی بدن” استفاده می‌کند، که همانند “علفزار” است. این استفاده از جنس روایت، باعث جذابیت فیلم و جذب تماشاگران می‌شود. همچنین، این فیلمنامه به پرونده‌های قضایی مهمی که سال‌ها به دلیل عدم دسترسی سینماگران به آن‌ها، به فراموشی سپرده شده بودند، توجه می‌کند و آن‌ها را با پرداخت دراماتیک و پرالتهاب بیشتر از نسخه اصلی، به تصویر می‌کشد.

“بی بدن” از دو منظر دیگر هم قابل تأمل است. اول اینکه به دلیل سوژه ملتهب و انتخاب بازیگران محبوب، می‌تواند موفقیتی در گیشه داشته باشد و با استقبال خوب مخاطبان روبرو شود. این فیلم می‌تواند بخشی از گیشه سینماها را که به دلیل فیلم‌های کمدی کمتر به تماشاگرانشان روی می‌آورند، نجات دهد.

حواشی اکران فیلم بی بدن

اعتراض الناز شاکردوست به واقع مهم‌ترین حاشیه‌ای بود که در برابر برگزارکنندگان جشنواره فجر در دوره چهل و دوم رخ داد و چالشی بزرگ را برای آن‌ها ایجاد کرد. بدون شک باید به این مسئله پاسخ دهند. ممکن است نگاه دلجویانه نویسنده خبرگزاری دولت به اعتراض الناز شاکردوست به‌عنوان نوعی احساس «تحبیب قلوب» غیرمستقیم از سوی مسئولان جشنواره فجر تلقی شود.

بیوگرافی بازیگران فیلم بی بدن با نقش و عکس و داستان

الناز شاکردوست در قسمتی از گفتگوهایش به شرح زیر صحبت کرد:

“من تمایل دارم با مردم حرف بزنم. از این خوشحالم که در کنار شما مردم هستم و همراه شما این فیلم را دیدم. همانطور که شما هم می‌دانید، من بلیتی خریداری کردم تا در اینجا حضور داشته باشم، زیرا حضور من در جشنواره فجر برای تریبون گرفتن از این فیلم خط خورده است. می‌خواهم شما مردم عزیز قضاوت کنید که چرا این فیلم در بخش سودای سیمرغ حضور ندارد. قضاوت را به شما و تاریخ می‌سپارم.”

اسامی بازیگران سریال چرخ گردون

معرفی و بیوگرافی بازیگران فیلم بی بدن

الناز شاکردوست و نوید پورفرج، دو بازیگر فیلم “بی بدن”، به‌عنوان بازیگران اصلی معرفی شده‌اند. شایان ذکر است که در کنار بازی درخشان این بازیگران، هنرپیشه‌های دیگری هم با حضور خود به جذاب‌تر شدن این سریال کمک کرده‌اند. در ادامه مقاله بیوگرافی بازیگران فیلم بی بدن، علاوه‌بر بیوگرافی بازیگران اصلی به بیوگرافی سایر بازیگران نیز می‌پردازیم.

بیوگرافی بازیگران فیلم صبح اعدام از فیلم‌های دیگر جشنواره فیلم فجر ۴۲ است که به پیشنهاد ویدو می‌توانید درباره این فیلم، زمان اکران و جزئیات دیگر آن مطالعه کنید.

بیوگرافی بازیگران فیلم بی بدن با نقش و عکس و داستان

بیوگرافی سروش صحت

معرفی و بیوگرافی بازیگران فیلم بی بدن؛ بیوگرافی سروش صحت
سروش صحت، بازیگر، نویسنده و کارگردان ایرانی، در تاریخ ۸ آذر ۱۳۴۴ به دنیا آمد. او در سال ۱۳۹۸ به‌عنوان بهترین کارگردان برای فیلم “جهان با من برقص”، جایزه سیمرغ بلورین را در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر دریافت کرد.

سروش صحت برادر ناتنی خشایار موحدیان، تدوین‌گر سینما است. همسر او، سارا سالار، نویسنده رمان “احتمالاً گم شده‌ام” است و برنده جایزه هوشنگ گلشیری است. سروش صحت که با فیلم “صبحانه با زرافه‌ها” در جشنواره فجر حضور دارد در کنار گلاره عباسی به ایفای نقش می‌پردازد.

بیوگرافی الناز شاکردوست

معرفی و بیوگرافی بازیگران فیلم بی بدن؛ بیوگرافی الناز شاکردوست
الناز شاکردوست در دهه اخیر با بازی در آثار مهمی مانند “شبی که ماه کامل شد” و “ابلق” توجه منتقدان را به خود جلب کرده و در جدیدترین فعالیت خود، یکی از نقش‌های اصلی در فیلم “بی بدن” را بازی کرده است.

بیوگرافی بازیگران فیلم بی بدن با نقش و عکس و داستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا