بازیگران فیلم و سریال

بیوگرافی بازیگران فیلم تیغ آفتاب با نقش ها + عکس و داستان

بیوگرافی بازیگران فیلم تیغ آفتاب با نقش ها عبارتند از: داریوش ارجمند در نقش علی خان، محمد صالح علا، چنگیز وثوقی ،هما روستا در نقش همسر علی خان، جهانگیر فروهر در نقش خان ده ،شهلا ریاحی، احمد هاشمی، عبدالرضا آشتیانی ،آناهیتا قاضی بیات در نقش سرگل دختر علی خان که در ادامه به بیوگرافی آنها خواهیم پرداخت.

بیوگرافی بازیگران فیلم تیغ و آفتاب با نقش ها +بیوگرافی و عکس و داستان

تیغ آفتاب فیلم ایرانی توسط مجید جوانمرد کارگردانی شده است و نویسندگی آن را احمد هاشمی و مجید جوانمرد بر عه

ده دارد و در سال ۱۳۶۹ تولید شده است.

بیوگرافی بازیگران فیلم تیغ آفتاب

بیوگرافی داریوش ارجمند

بیوگرافی بازیگران فیلم تیغ و آفتاب با نقش ها +بیوگرافی و عکس و داستان

داریوش ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون متولد 5 مرداد 1323 در مشهد است. وی از شاگردان دکتر علی شریعتی بوده و فارغ التحصیل لیسانس رشته تاریخ و جامعه شناسی از دانشگاه فردوسی و فوق لیسانس تئاتر از دانشگاه سوربن فرانسه می باشد.

داریوش ارجمند، بازیگر سریال ستایش متولد مشهد است اما به گفته خودش اصالتش به شهر بیرجند در خراسان جنوبی باز می گردد. پدر او، تیمسار و رئیس بیمارستان رضاشاه در مشهد و مرکز مامایی در بیرجند بود. بازیگر نقش حشمت فردوس دارای سه برادر و دو خواهر بوده و فرزند دوم خانواده می باشد.

بیوگرافی بازیگران فیلم تیغ و آفتاب با نقش ها +بیوگرافی و عکس و داستان

بیوگرافی محمد صالح علا

در ۲۵ آذر ۱۳۳۱ در اراک به‌دنیا آمد. او در سال ۱۳۵۶ از مدرسه ، هنرهای دراماتیک رویال آکادمی لندن فوق دیپلم سینما، و تلویزیون و در سال ۱۳۵۹ مدرک کارشناسی بازیگری ، و کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک و در سال ۱۳۷۲، کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی از دانشکده ادبیات، دانشگاه علامه طباطبایی گرفت. آغاز فعالیت هنری او ، از سال ۱۳۴۷ با قصه‌نویسی و قصه‌خوانی در رادیو و سپس، نویسندگی متن برنامه و نمایش‌نامه بود. فعالیت سینمایی را، از سال ۱۳۴۷ با ساخت فیلم‌های تبلیغاتی و بازی در سینما را، از سال ۱۳۶۴ با «تیغ و ابریشم» کاری از مسعود کیمیایی، آغاز کرده‌است. وی برای مدتی مجلهٔ «نشانی» را منتشر می‌کرد ،

بیوگرافی بازیگران فیلم تیغ و آفتاب با نقش ها +بیوگرافی و عکس و داستان

بیوگرافی چنگیز وثوقی

چنگیز وثوقی «زاده ۱۳۲۶ در خوی» یک هنرپیشه مرد ایرانی است. او همسر سابق سارا خوئینی ها و برادر دو تن دیگر از هنرپیشگان سینما، شهراد و بهروز وثوقی است. او پیشه بازیگریش را در سینما، در سال ۱۳۵۱ با ایفای نقش کوتاهی در بلوچ، ساخته مسعود کیمیایی آغاز کرد.

در ۱۰ اسفند ۱۳۲۶ در شهررضای اصفهان به دنیا آمدم. پدرم در ماموریت بود و تلفنی از مادرم پسر یا دختر بودن نوزاد را می پرسد. مادر در جواب می گوید خداوند به تو پسری عطا کرده که از هم اکنون زمین و زمان را چنگ می زند پدر می گوید اسمش را بگذار چنگیز.

بیوگرافی بازیگران فیلم تیغ و آفتاب با نقش ها +بیوگرافی و عکس و داستان

بیوگرافی هما روستا

هما روستا سال 1325 در تهران به دنیا آمده است ، مترجم ، بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون بوده و کارگردانی هم میکرده او همسر حمید سمندریان کارگردان فقید تئاتر بوده است در مورد بازی در سینما عقیده داشته که در کنار تئاتر به بازی در سینما هم بپردازد ، اما سینما او را راضی نکرده و سبب می شود که دیگر به سراغ آن نرود ، به عقیده ی روستا چارچوب و قوانین بازی در سینما بسیار تغییر کرده است ، او آثار چشمگیری مانند : از کرخه در راین و مسافران در پرونده کاری خود داشته و در آن زمان میگوید با توجه به سنی که دارم ، نقش هایی که در سینما پیشنهاد می شود برایم جذاب نیستند .

بیوگرافی بازیگران فیلم تیغ و آفتاب با نقش ها +بیوگرافی و عکس و داستان

بیوگرافی جهانگیر فروهر

جهانگیر فروهر (زاده ۳ خرداد ۱۲۹۵ تهران – درگذشته ۱۵ آبان ۱۳۷۶ تهران) از بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون ایران بود. جهانگیر فروهر در بیش از ۱۰۰ فیلم، ۳۰ سریال و چند اثر تئاتری به ایفای نقش پرداخت و از فیلم‌های مهمی که او بازی کرده می‌توان به سوته‌دلان و مسافران اشاره کرد. لیلا فروهر، خوانندهٔ ایرانی مقیم لس‌آنجلس، دختر اوست که در برخی فیلم‌های سینمایی مانند گل خشخاش، رابطه جوانی و شب آفتابی با او همبازی بوده‌است.

بیوگرافی بازیگران فیلم تیغ و آفتاب با نقش ها +بیوگرافی و عکس و داستان

بیوگرافی شهلا ریاحی

قدرت زمان وفادوست معروف به شهلا ریاحی متولد 1305 در تهران بازیگر و اولین کارگردان زن سینمای ایران است. نام خانوادگی قبلی او شربت چی و همسر اسماعیل ریاحی کارگردان سینما است. او دارای دو فرزند به نام های منوچهر و پریچهر است. وی تحصیلات خود را تا سیکل ادامه داد.

دکتر منوچهر ریاحی دکترای معماری و اکولوژی انسانی دارد و عضو هیات علمی و مدیر دپارتمان معماری سازگار با محیط است. او هنگام حیات پدرش؛ اسماعیل ریاحی، برای کسب مدارج بالاتر به سوئد سفر کرد و در همانجا مشغول کار و تدریس شد و به همراه همسرش مهوش اسدیان که نقاش صاحب نامی است، فرزندان و نوه هایش همانجا زندگی می کند.

همچنین ببینید:

بیوگرافی بازیگران سریال کتونی زرنگی

بیوگرافی بازیگران سریال مترجم

بیوگرافی بازیگران سریال آقای گرفتار

خلاصه داستان

علی خان، پس از سال ها زندگی در كوهستان با همسر و دخترش به زادگاه خود باز می گردد تا انگیزه قتل برادرش را كه به دست عوامل خان كشته شده است روشن كند. اوژن، برادر زاده او كه آسیابان خان است رو در روی علی خان می ایستد و موجب درگیری می شود…

فیلم سینمایی «تیغ و آفتاب» به کارگردانی «مجید جوانمرد»، جمعه ۲۱ بهمن ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد

بیوگرافی آناهیتا قاضی بیات

آناهیتا بیات، هنرمند ایرانی ساکن شمال کالیفرنیا که به‌عنوان مدرس زبان و فن بیان نیز فعالیت می‌کند، مسئولیت آموزش فارسی‌ به‌ گلن کلوز را برعهده داشته است و در دوران پیش‌تولید با این بازیگر آمریکایی همکاری داشت.

به گفته خانم بیات علاوه بر زبان فارسی و تجربه آموزش، یکی از ویژگی‌های مورد نظر تهیه‌کنندگان آشنایی مدرس انتخابی به لهجه انگلیسی بریتانیایی بود که با توجه به شخصیت کاراکتر داستان ضروری بود و پس ازچند مصاحبه و جلسه آزمون، او را برای این این مسئولیت برگزیدند.

عوامل

کارگردان مجید جوانمرد
تهیه‌کننده حسین فرح بخش
عبداله علیخانی
یداله شهیدی
نویسنده احمد هاشمی
مجید جوانمرد
موسیقی فریبرز لاچینی
تدوین‌گر مهدی رجاییان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا