بیوگرافی

بیوگرافی تقی عسگری قهرمان شیرجه ایران از قبل انقلاب تاکنون +عکس

بیوگرافی تقی عسگری قهرمان شیرجه ایران

تقی عسگری پیشکسوت شیرجه ایران 99 سال سن دارد او متولد بهمن ۱۳۰۳ در محله تجریش تهران است  او دارای 9 قهرمانی در ایران است

پدر شیرجه ایران تقی عسگری، از همان سنین بچگی شنا را بسیار دوست می‌داشت و تابستان با بچه‌های محله راهی استخر منظریه می‌شدند.

در آن استخر یک تخته چوب یک متری و دو سکوی دو و نیم متر و ۴ متر بود.

بیوگرافی تقی عسگری قهرمان شیرجه ایران از قبل انقلاب تاکنون +عکس

از کودکی تا 10 قهرمانی کشور

در همان ایام اول مدیریت استخر را زنده یاد امیر علایی بر عهده داشت، که استعداد عسگری را کشف نمود و تقی را تشویق می‌نمود که هر روز به استخر برود تا او را آموزش بدهد.

او بیان می‌کرد بعد از مدتی یک مسابقه برپا شد. مربی به من پیشنهاد داد که در آن مسابقه حضور پیدا کنم.
با اینکه شرکت چند شیرجه روی تهرانی در آن مسابقه‌ها از سکوی ۴ متر موفق شدم به قهرمانی دست پیدا کنم.

برای این امتیاز کاپی به من دادند که بسیار مرا خوشحال کرد. همان کاپ سبب شد که من برای ادامه این حرفه بیشتر تلاش کنم .

آقای عسگری در ادامه افزود: پس از آن با حمایت مربی راهی امجدیه شدم. مربی این استخر زنده یاد دکتر بنایی بود. مدتی زیر نظارت وی تمریناتم را انجام دادم. وی به من بسیار اصرار داشت که در رقابت‌های قهرمانی کشور در سال ۱۳۲۳ حضور پیدا کنم و این شد که من به طور ناباورانه ای نفر دوم شدم.

بیوگرافی تقی عسگری قهرمان شیرجه ایران از قبل انقلاب تاکنون +عکس

من برای بار آخر در رقابت‌های کشوری در حالی که ۴۱ سال سن داشتم حضور پیدا کردم و با مقام قهرمانی آن را به اتمام رساندم. چندی در زمینه مربیگری فعالیت نمودم. مدرک داوری بین‌المللی در شیرجه را به دست آوردم و دو مرتبه با فراخوانده شدن به فدراسیون جهانی ۲ رقابت بین المللی را انجام دادم، ولی به خاطر مشغله‌های بسیار از این حرفه کناره گیری کردم.

آقای عسگری که یکی از نابغه‌های ورزش کشور ایران به حساب می‌آید، این ایام در اوضاع بسیار بدی به سر می‌برد و به نسبت بعضی ماجراها گلایه‌مند می‌باشد. ایشان همانند دیگر مردم از کرونا بیزار است و از اینکه با ۹۷ سال سن هنوز هم نتوانسته واکسن تهیه کند بسیار غمگین می‌باشد.

پدر شیرجه ایران بیان می‌کند: بیماری کرونا در واقع همه‌ی ما را خسته نموده و نمی‌دانم چه وقت از این بیماری خلاصی پیدا می‌کنیم. این را می‌دانم که بسیاری از پیشکسوتان هم مثل من در این اوضاع کرونا خسته شده‌اند و روحیه‌شان خراب است.

بیوگرافی تقی عسگری قهرمان شیرجه ایران از قبل انقلاب تاکنون +عکس

تقی عسگری در مصاحبه با خبرنگار ورزشی با گلایه‌مندی از مسئولین به خاطر نبودن واکسن در برابر ویروس کرونا افزود: من هنوز واکسن تزریق نکرده ام، لذا یک مرتبه به صندوق اعتباری پشتیبانی از قهرمان‌ها و پیشکسوتان ورزش کشور ایران زنگ زدم تا در این باره صحبت کنم که به من افزودند ما در حال پیگیری می‌باشیم و درخواست‌هایی نیز از آنان کرده‌ایم.

شوربختانه از آن دوران تا به حال هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و قصد نمودم خودم به شخصه دست به کار شوم.
به شش مرکز واکسیناسیون نیز زنگ زدم که هنوز نتوانستم به واکسن دست پیدا کنم.

این صحبت‌های آقای عسگری در اوضاعی بیان می‌شود که علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزوده بود «۱۹ هزار خانه بهداشت و ۹هزار پایگاه سلامت در منطقه‌های شهری و روستایی برای واکسیناسیون گروه‌ها در اولویت می‌باشند. مراقبان سلامت با سالمندان ۸۰ سال به بالا زنگ می‌زنند و بعد از نام نویسی برای واکسیناسیون فراخوانده می‌شوند. ۷۵ میلیون کد ملی در سامانه ما هست، ما به اشخاص ۸۰ سال به بالا پیامک ارسال می‌کنیم و پس از آن برای افراد ۷۵ سال به بالا تنها از طریق پیامک آنان را فرا می‌خوانیم.

بیوگرافی تقی عسگری قهرمان شیرجه ایران از قبل انقلاب تاکنون +عکس

افرادی که در سامانه ما کد ملی آنان وجود ندارد، کد ملی شان را از سازمان ثبت احوال دریافت می‌کنیم و آنان را فرا می‌خوانیم پس احتیاج به مراجعه به هیچ کجا نیست.»

آقای عسگری در ادامه افزود: حقیقتاً اینکه تا به حال ما هیچگونه حرکتی مثبتی از مسئولین ورزش مشاهده نکردیم. ما زحمات بسیاری برای ورزش کشور ایران کشیدیم، ولی هیچ کاری برای ما نکردند. آنان بیشتر شعار می‌دهند و فقط حرف.

اکنون دو گرفتاری خیلی بزرگ وجود دارد و همین سبب شده روحیه و اینکه سلامت جسمی من خراب شود. ابتدا اینکه همسر من سه مرتبه زیر تیغ جراحی رفته است که سه عمل جراحی روی دیسک در کمتر جای دنیا اتفاق افتاده است. اکنون همسر من فلج شده و خانه نشین شده است. از طرفی همه‌ی دارایی ام یک قطعه زمین بوده که با یاری یکی از دوستان آن را خریدم.

همچنین ببینید

بیوگرافی حدیث میرامینی و همسرش و فرزندان و الان کجاست +عکس

بیوگرافی مرجان مدرسی همسر ایرج طهماسب کیست +عکس و تصاویر

پدر شیرجه ایران در ادامه گفت: مدت‌ها قبل اشخاصی در زمین من چند واحد ساختند و من برای دریافت حق خود مرحله قانونی و اداری را رفتم، ولی وکیلی که در اختیار داشتم نیز حق مرا از آنان دریافت کرد و به اسم خودش نمود! آیا فردی هست که به من کمک کند تا به حقم برسم؟ اکنون آخر عمرم بایستی با این هزینه‌های بسیار زیاد و این مشکلات زندگی را بگذرانم.

ایشان افزود: خیلی دوست دارم که کرونا بگیرم و بمیرم تا آبرویم حفظ شود. نگران آبرو و بی پولی خودم می‌باشم، به خاطر اینکه هزینه‌ها بسیار بالا می‌باشد. دیگر هیچ چیز برای من باقی نمانده تنها مرگ و آرزویم این می‌باشد که بخوابم و دیگر بلند نشوم.

دوست دارم یا با یک ماشین تصادف کنم و یا سکته کنم و یا اینکه کرونا بگیرم و فوت کنم. به انتظار این حادثه‌ها نشسته‌ام، ولی از آنجا که شانس با من یار نیست نمی‌شود.

دوست دارم حرف‌هایم بدون هیچ کم و کاستی بالعکس شود، به خاطر اینکه اصلاً خجالت نمی‌کشم.
برایم دعا کنید یکی از این حادثه‌ها برای من اتفاق بیفتد تا بمیرم و از این زندگی راحت بشوم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا