بیوگرافی

بیوگرافی حمیدرضا سنگیان بازیگر و کارگردان و نویسنده +فیلم ها و سریال ها

حمیدرضا سنگیان از بازیگران و نویسنده ها و کارگردانان جوان و با استعداد کشورمان است که در تئاتر و سینما و تلویزیون فعالیت حرفه ای دارد که ادامه به معرفی این هنرمند جوان خواهیم پرداخت.

بیوگرافی حمیدرضا سنگیان

حمیدرضا سنگیان بازیگر ، نویسنده و کارگردان جوان ایران بوده که در تئاتر ، سینما و تلویزیون فعالیت میکند او زاده 12 مرداد 1376 در تهران است و در انگلیس و ایران زندگی میکند و در این دو کشور رفت و آمد دارد.

بیوگرافی حمیدرضا سنگیان بازیگر و کارگردان و نویسنده +فیلم ها و سریال ها

تحصیلات

حمیدرضا سنگیان دارای لیسانس بازیگری و کارگردانی میباشد و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی را اخذ کرده است و از هنرمندان تحصیل کرده کشورمان به شمار می آید این هنرمند مدرس هنر و ادبیات نیز میباشد.

بیوگرافی حمیدرضا سنگیان بازیگر و کارگردان و نویسنده +فیلم ها و سریال ها

نسبت با کتایون امیرابراهیمی

حمیدرضا سنگیان پسر خوانده کتایون امیر ابراهیمی بازیگر با سابقه سینمای پیش و بعد از انقلاب است.

سوابق تئاتر

حمیدرضا سنگیان جوان ترین عضو انجمن بازیگران خانه تئاتر می باشد و سابقه بازی در بیش از 15 نمایش حرفه ای را در کارنامه هنری خود در تأتر ثبت کرده است.

بیوگرافی حمیدرضا سنگیان بازیگر و کارگردان و نویسنده +فیلم ها و سریال ها

بازیگر نمایش سیرک سیار به کارگردانی پرستو گلستانی ، بچه های تک استریت کارلو به کارگردانی آشا محرابی ، زندگی گالیله به کارگردانی دکتر علی پویان ، کالبد شکافی به کارگردانی سامان ارسطو ، قصه ی بخت برگشته به کارگردانی دکتر رحمت امینی ، دربارانداز به کارگردانی امیر کاوه آهنین جان ، آشغال مرد به کارگردانی نادر نادر پور ، غریبه های همیشگی به کارگردانی حسین پرستار ، مرثیه برای جغد ها به کارگردانی محبوبه بیات و غیره…..

بازی در تلویزیون

حمیدرضا سنگیان در تلویزیون از کودکی و نوجوانی به عنوان چهره ی آشنا در سریال های شاید برای شما هم اتفاق بیفتد ، تاریکی شب روشنایی روز ، سرزمین کهن و بعد ها با سریال تلویزیونی زندگی از نو چهره ی شناخته شده شد .

بیوگرافی حمیدرضا سنگیان بازیگر و کارگردان و نویسنده +فیلم ها و سریال ها

فیلمسازی و نویسندگی

حمیدرضا سنگیان بعد از مدتی به ایران بازگشت و تصمیم به نویسندگی و فیلم سازی گرفت . فیلم کوتاه همه چیز در معرض فروش با بازی کتایون امیر ابراهیمی مادر بزرگش ، گیتی معینی و السا فیروز آذر در بیش از 10 جشنواره جهانی به نمایش در آمد فیلمی در خصوص مسائل اجتماعی . و بعد از آن فیلم سینمایی نابازیگر با حضور بازیگران شناخته شده از جمله کتایون امیر ابراهیمی ، فرهاد جم ، زهرا داوود نژاد ، زهره صفوی ، رامین پرچمی ، هایده حائری ، احمدرضا اسعدی ، مهوش وقاری ، محمد حسین حسینی و غیره را ساخت .

وی مدتی مجری برنامه در ایران در شبکه جهانی جام جم بوده و دلیل کم کاری در عرصه بازیگری را کار کردن در شرایط سالم خواند .

بیوگرافی حمیدرضا سنگیان بازیگر و کارگردان و نویسنده +فیلم ها و سریال ها

بازی در سریال سرزمین کهن

حمیدرضا سنگیان در سریال سرزمین کهن به کارگردانی کمال تبریزی بازی کرده است و در کنار بسیاری از ستاره های سینما به ایفای نقش پرداخت.

سرزمین مادری با نام اولیه سرزمین کهن مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی کمال تبریزی و نویسندگی علیرضا طالب‌زاده است که از شبکه سه سیما پخش می‌شود. این مجموعه در طی سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۶ ساخته شده‌است. پخش این مجموعه تلویزیونی ابتدا در ۳ بهمن ۱۳۹۲ آغاز شد و تا ۲۴ بهمن همان سال نیز ادامه داشت، اما پس از مدتی متوقف و بعد از گذشت نزدیک به ۱۰ سال در ۲۰ مهر ۱۴۰۲ مجدداً از سر گرفته شد. داستان این سریال به بررسی وقایع سیاسی ایران از سال ۱۳۲۰ خورشیدی تا وقوع انقلاب ۱۳۵۷ در بستر زندگی پسری نوجوان به نام رهی می‌پردازد.

تصاویر

بیوگرافی حمیدرضا سنگیان بازیگر و کارگردان و نویسنده +فیلم ها و سریال ها بیوگرافی حمیدرضا سنگیان بازیگر و کارگردان و نویسنده +فیلم ها و سریال ها بیوگرافی حمیدرضا سنگیان بازیگر و کارگردان و نویسنده +فیلم ها و سریال ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا