بیوگرافی

بیوگرافی دریا صفایی عضو پارلمان بلژیک و همسرش + عکس جدید

دریا صفایی کیست

دریا صفایی (Darya Safai) عضو پارلمان بلژیک متولد ۱۸ فروردین ۱۳۵۴ در تهران میباشد ایشان در زمینه سیاست فعالیت داشته و در پارلمان یا همان مجلس بلژیک عضویت دارد البته در بدنه دولتی بلژیک ایرانی های زیادی وجود دارند که خانم دریا صفایی یکی از ایرانی ها میباشد.

بیوگرافی دریا صفایی عضو پارلمان بلژیک و همسرش + عکس جدید

ایشان در زمینه حقوق زنان فعالیت داشته و از اعضای ملی گرایان بلژیک نیز است.

دریا صفایی عضو حزب دست راستی ملی گرای ان و آ بلژیک به عنوان نامزد حزب راستگرای «اِن‌فِآ» و از استان برابانت فلاندر در انتخابات شرکت کرده بود به پارلمان بلژیک راه یافت.

دریا صفایی پس از دریافت کردن مدرک دندان‌پزشکیِ بلژیک به همراه همسرش سعید بشیرتاش یک کلینیک دندان‌پزشکی در بروکسل و آنتورپ راه اندازی کردند.

دستگیری در ایران

دریا صفایی در اوایل دهه هفتاد در حالی که در دانشگاه تهران تحصیل میکرد گروهی علیه نظام راه اندازی کرده و به گسترش اعتراضات دانشجویی دامن زد و به همین دلیل دستگیر و به زندان افتاد همسرش نیز در این گروه ضدانقلابی عضویت داشته بود وقتی که به زندان افتاد همسرش راهی ترکیه شد بعد از مدتی این زن از زندان به صورت موقت آزاد شد اما حکم زندان در انتظارش بود تا اینکه تصمیم گرفت به ترکیه فرار کند و به همراه همسرش به اروپا بروند.

بیوگرافی دریا صفایی عضو پارلمان بلژیک و همسرش + عکس جدید

فرار به ترکیه

همسر دریا صفایی راهی ترکیه شد اما توسط پلیس ترکیه دستگیر و روانه زندان شد تا اینکه این دختر با بنی صدر رئیس جمهور سابق ایران تماس گرفت تا برای آزادی شوهرش پادرمیانی کند. در نهایت او از زندان آزاد شد و به همراه یکدیگر راهی بلژیک شدند و به ادامه تحصیل پرداختند موفق شدند یک کلینیک دندانپزشکی را به همراه همسرش در شهر بروکسل راه‌اندازی کنند

فعالیت ورزشی به عنوان والیبالیست

دریا صفایی والیبالیست حرفه ای است و از ورزشگاران حرفه ای در دشته والیبال بانوان کشورمان نیز محسوب می‌شد و به منع حضور بانوان در ورزشگاه های ایران به فیفا نامه نوشت. از دیگر اقدامات او در جریان دیدار تیم‌های فوتبال ایران و سوئد برنامه‌ریزی برای پخش دوهزار تی‌شرت بود که بر روی آن‌ها متنی در اعتراض به ممنوعیت ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی در ایران نوشته شده بود.

بیوگرافی دریا صفایی عضو پارلمان بلژیک و همسرش + عکس جدید

او فعالیت‌های خود را در جریان مسابقات والیبال قهرمانی جهان آغاز کرد که تیم ملی ایران نیز یکی از تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات بود. این فعالیت‌ها خیلی زود باعث شدند تا او و مسئلهٔ منع ورود زنان به استادیوم‌ها را به موضوع رسانه‌ ای تبدیل شود.

همچنین ببینید:

بیوگرافی سارا فلاحی نماینده ایلام از سوابق

بیوگرافی اشکان کمانگری خواننده و همسرش + آثار و عکس های جدید

بیوگرافی کیدا رمضان بازیگر لبنانی از کارگردانی تا زندان

او در بسیاری از مسابقات تیم ملی ایران، از شعار «بگذارید زنان ایرانی وارد ورزشگاه‌ها شوند» استفاده کرده‌است. شهرهای کراکوف و لدز لهستان، فلورانس ایتالیا از جمله شهرهایی هستند که صفایی در آن‌ها به فعالیت پرداخته‌است. وی در جریان بازی والیبال میان ایران و مصر المپیک ریو هم پلاکارد خود را نمایش داد.

بیوگرافی دریا صفایی عضو پارلمان بلژیک و همسرش + عکس جدید

دریا صفایی در پارلمان اروپا

در ۶ خرداد ماه ۱۳۹۸ موفق شد در پارلمان اروپا رای مورد نیاز را به دست آورد و اولین شهروند ایرانی بلژیکی باشد که در انتخابات پارلمان اروپا پیروز شده. وی به عنوان نامزد حزب راستگرای «اِن‌فِآ» و از استان برابانت فلاندر در انتخابات شرکت کرده بود، به پارلمان بلژیک راه یافت.

بیوگرافی دریا صفایی عضو پارلمان بلژیک و همسرش + عکس جدید بیوگرافی دریا صفایی عضو پارلمان بلژیک و همسرش + عکس جدید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا