بیوگرافی

بیوگرافی رجبعلی اعتمادی [ر. اعتمادی] نویسنده و رمان نویس +درگذشت و فوت

رجبعلی اعتمادی کیست

رجبعلی اعتمادیدر تاریخ بهمن ماه سال ۱۳۱۲ در شهر لار استان فارس دیده به جهان گشوده است، که متاسفانه در تاریخ روز ۲۱ تیر ماه سال ۱۴۰۲ به خاطر بیماری قلبی چشم از جهان فرو بست.

ایشان در روزهای آخر عمر خود خانه نشین شده بود و هیچگونه فعالیتی در زمینه نویسندگی نداشت.

بیوگرافی رجبعلی اعتمادی [ر. اعتمادی] نویسنده و رمان نویس +درگذشت و فوت

بیوگرافی کامل ر. اعتمادی

رجبعلی اعتمادی در تاریخ بهمن ماه سال ۱۳۱۲ در شهر لار استان فارس به دنیا آمده است.

ایشان در سال ۱۳۳۵ پس از اتمام خدمت مقدس سربازی در آزمون روزنامه اطلاعات حاضر شد و موفق شد رتبه ششم را کسب کند و پابه روزنامه اطلاعات بگذارد.

سوابق

رجبعلی اعتمادی بنیانگذار و همچنین سردبیر مجله ویژه نسل جوان کشورمان است، که مدت‌ها به یکی از پرفروش‌ترین مجلات کشور ایران به حساب می‌آمد.

این چهره اغلب کتاب‌های خود را به اسم مستعار ر. اعتمادی انتشار نموده است.

رجبعلی اعتمادی اغلب اشتهار ادبی خود را به دلیل سوژه‌های داستان‌هایش دارد.

بیوگرافی رجبعلی اعتمادی [ر. اعتمادی] نویسنده و رمان نویس +درگذشت و فوت

رجبعلی اعتمادی از آن دسته رمان نویس‌های عصر ایرانی می‌باشد، که چند نسل جوان کشورمان علی رغم تمامی محدودیت‌های انتشار کتاب‌های وی، بسیاری از کتاب‌هایش را مطالعه و به خوبی می‌شناسند.

ر. اعتمادی از آخر دهه ۵۰ تا آخر دهه ۷۰ موفق نشد با اسم واقعیش چیزی را انتشار نماید، ولی کپی‌های غیر مجاز فعالیت‌هایش جز محصولات پرفروش دست فروش‌های اطراف میدان انقلاب بود.

از لار تا تهران

رجبعلی اعتمادی بیان می‌کند : پدر من بازرگان بود و بسیار اهل ریسک و خطر بود، بیشتر حتی اینکه در طول یک سال مشاهده می‌کردیم که اوضاع مالی ما گاهی خوب و گاهی بد می‌شد و در سال ششم ابتدایی پدر به خاطر ورشکستگی از شهر لار به تهران سفر نمود تا بتواند در این شهر خود را بیازماید.

بیوگرافی رجبعلی اعتمادی [ر. اعتمادی] نویسنده و رمان نویس +درگذشت و فوت

یک سال پس از زمانی که من دوره ابتدایی را به اتمام رساندم مادر من را به تهران پیش پدر فرستاد و من در مقطع دبیرستان در مدرسه مروی تهران در خیابان ناصر خسرو تحصیلاتم را ادامه دادم و پس از آن پدر تمامی خانواده را به تهران آورد، به خاطر اینکه کارش مجدداً بالا گرفت و تا امروز در تهران زندگی می‌کنیم.

دوران بچگی

رجبعلی اعتمادی بیان می‌کند:
از انشا همواره نمره ۲۰ دریافت می‌کردم. به یاد دارم در کلاس ششم ابتدایی یک انشا نوشتم و پس از خواندن آن در کلاس درس معلم دفتر انشاء را از من گرفت و با خود آن را برد.

من بسیار حیرت زده شدم و تصور می‌کردم چه گناهی کرده‌ام که دفتر انشای من را با ناراحتی گرفت و با خود برد.

دو ماه از این ماجرا سپری شد، یک روز معلم انشاء با مدیر به کلاس آمدند و من را صدا زدند. یک جلد کتاب انشاء نویسی که به یاد دارم نویسنده‌های آن فردی به اسم سلیم نیساری بود آن را به من تقدیم کردند و معلم به من افزود : این جایزه از تهران برای شما فرستاده شده است و در واقع هیچ گونه صحبتی نکردند که برای چه این جایزه در میان این همه شاگرد به من داده شده است. گس از مدت ها متوجه شدم این جایزه به دلیل آن انشایی بود که معلم از من گرفت.

بیوگرافی رجبعلی اعتمادی [ر. اعتمادی] نویسنده و رمان نویس +درگذشت و فوت

در سال نخست تحصیلی، در زنگ انشاء، من نیز مثل باقی دانش آموزها انشای خود را خواندم.
هنگامی که انشای خود را به اتمام رساندم به ناگه فهمیدم تمامی همکلاسی‌ها برای من دست زدند، بسیار حیرت زده شدم و دلیل آن را نمی‌دانستم و معلم کلاس آقای دکتر حیدریان که اگر زنده می‌باشد سلامت باشند و اگر فوت نموده خدا آن را رحمت کند، پس از زنگ آخر کلاس من را صدا زد و افزود: پسر جان تو مهارت نویسندگی داری آیا کتاب مطالعه می‌کنی؟ و من افزودم بله.

من بسیار کتاب را دوست دارم و او چند کتاب به من معرفی نمود که آنان را بخوانم.

در آن دوران اوضاع اقتصادی مردم به آن صورت نبود که پول تو جیبی بسیاری به فرزندان بدهند.

ما در نسلی زندگی می‌کردیم که با دوره خاص مبارزات سیاسی در کل جهان مواجه شده بودیم، مبارزه مارکسیسم_ لنینیسم با سرمایه داری غرب.

بیوگرافی رجبعلی اعتمادی [ر. اعتمادی] نویسنده و رمان نویس +درگذشت و فوت

ایدئولوژی مارکسیسم مثل هر ایدئولوژی دیگر تنها خطش را می‌پذیرفت و سایر خط ها را قبول نداشت و آنان را محکوم می‌نمود. تنها ایدئولوژی اش را می پذیرفت و اگر شما یک رمان جاری می‌کردید از زندگی کارگران، فقر و بدبختی و مبارزات کارگری روشنفکر بودید و پذیرفته می‌شدید، ولی اگر در ادبیات فعالیت می‌نمودید و مردم فعالیت شما را به خاطر ایدئولوژی مطالعه می‌کردند، یا دیده نمی‌شدید و یا به شما حمله می‌نمودند.

همچنین ببینید:

بیوگرافی عاطفه میرسیدی خبرنگار و همسرش و فرزندان +شغل و عکس جدید

بیوگرافی فریماه فرجامی بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون و همسرش و فرزندان +عکس

بیوگرافی پانته آ اقبال زاده مترجم و ماجرای خودکشی دردناک + عکس نامه

این ایدئولوژی در نسل شما با شکست مواجه شد، ولی دنباله‌های آن هنوز هم که هنوزه در کشور ایران وجود دارد و افرادی به این صورت فکر می‌نماید، آنان با تحولات جهانی یکی نشدند و هنوزم تحت عنوان نویسنده روشنفکر در پی این می‌باشند که در یک گروه طبقه خاص خواننده در بر داشته باشند، در واقع یک نویسنده که در تمامی گروه‌ها خواننده داشته باشد، برای آنها قابل تحمل نمی‌باشد.

دلیل فوت رجبعلی اعتمادی

مهدی رحیمی، ناشر کتاب‌های ر. اعتمادی با بیان این اخبار به ایسنا افزود:

ایشان در ساعت یک و نیم شب قبل در منزل دار فانی را وداع گفت و اینکه چندی در بستر بیماری قرار داشت.

ایشان بیان می‌کند، مراسم تشییع این چهره به احتمال فردا روز پنجشنبه، ۲۲ تیر ماه، در بهشت زهرای تهران برپا خواهد شد.

مراسم یادبود این چهره هم روز شنبه، ۲۴ تیر ماه، از ساعت ١٨تا ۲۰ در باشگاه راه آهن شهرک اکباتان برپا می‌شود.

رجبعلی اعتمادی در تاریخ بهمن ماه سال ۱۳۱۲ به دنیا آمده است.

ایشان معروف به ر. اعتمادی یکی از نویسندگان و همچنین روزنامه نگار اهل ایرانی بود، که به دلیل جاری کردن رمان‌های بسیار زیبا و پرمخاطب و همچنین پرفروش مطرح می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا