بیوگرافی

بیوگرافی سیدمحمدحسین پناهی بازیگر قدیمی +عکس و سوابق و علت درگذشت

محمدحسین پناهی متولد ۱۶ مرداد ۱۳۳۴ از بازیگران مطرح و با سابقه سینما و تلویزیون بود او در ۲۵ دی ۱۴۰۱ درگذشت.

بیوگرافی سیدمحمدحسین پناهی بازیگر قدیمی +عکس و سوابق و علت درگذشت

بیوگرافی سیدمحمدحسین پناهی

محمدحسین پناهی در 16 مرداد ماه 1334 به دنیا امد و در فیلم ها و سریالهای متعدد بازی کرد.

بسیاری از مخاطبین او را به چهره بیشتر می شناسند. بازیگری که در آثاری همچون فیلم سینمایی «زیر نور ماه» ، سریال تلویزیونی «کهنه سوار» ، «سوخته دلان» ، فیلم سینمایی «ده رقمی» و بسیاری از آثار دیگر ایفای نقش کرده است.

پیشنهاد سردبیر: بیوگرافی کیمیا حسینی مدل اینستاگرامی و همسرش

سوابق

محمدحسین پناهی بازیگری را از دهه ۶۰ آغاز کرد. او در طول فعالیت‌های هنری خود در فیلم و سریال‌های متعدد نقش‌آفرینی کرده بود. پناهی نخستین بار در سال ۱۳۶۵ با بازی در فیلم تیرباران به کارگردانی علی‌اصغر شادروان وارد حرفه بازیگری شد. یکی از مهم‌ترین آثار وی ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی کهنه‌سوار به کارگردانی اکبر خواجویی در سال ۱۳۷۷ بود که در کنار بازیگرانی همانند محمدعلی کشاورز، حمیده خیرآبادی، محمود پاک‌نیت و حسین ابراهیمی ایفای نقش کرد. محمدحسین پناهی علاوه‌بر سریال کهنه‌سوار در سال ۱۳۷۹ در فیلم زیر نور ماه نیز بازی کرده بود.

پیشنهاد سردبیر: بیوگرافی ابوالفضل طباطبایی مجری قدیمی تلویزیون

فیلم ها و سریالهای سیدمحمدحسین پناهی

محمدحسین پناهی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1365 در فیلم تیرباران به کارگردانی علی‌اصغر شادروان بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال کهنه‌سوار، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای محمدحسین پناهی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون محمد مجیدی، جعفر دهقان، رضا چراغی و عطاءالله سلمانیان را تجربه کرد.

پیشنهاد سردبیر: بیوگرافی علیرضا اکبری جاسوس کیست

محمدحسین پناهی در سال 1377 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم محمدحسین پناهی در این سال، بازیگری در سریال کهنه‌سوار به کارگردانی اکبر خواجویی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی محمدحسین پناهی بازی در سریال کهنه‌سوار بوده است. محمدحسین پناهی سال 1377 سریال کهنه‌سوار نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با اکبر خواجویی همکاری داشته است. محمدحسین پناهی توانست با بازی در سریال کهنه‌سوار تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر محمدعلی کشاورز، حمیده خیرآبادی، محمود‌ پاک‌نیت و حسین ابراهیمی بر تجارب او افزود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا