بیوگرافی

بیوگرافی شهید سید رضی موسوی کیست از سپاه تا شهادت + همسر و فرزندان

سید رضی موسوی کیست

سید راضی موسوی ملقب به سید رضی مستشاران با تجارب سپاه در سوریه و یکی از مسئولین پشتیبانی جبهه مقاومت بوده است، که روز قبل در تاریخ چهارم دی ماه سال جاری در یورش رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه در اطراف دمشق به فیض شهادت نائل گردید.

بیوگرافی شهید سید رضی موسوی کیست از سپاه تا شهادت + همسر و فرزندان

طی گزارشی، سید رضی یکی از سربازهای اسبق در زمینه مقاومت بوده است که به مدت ۲۵ سال در مقاومت منطقه حضور داشته است.

وی یار دیرینه سردار شهید قاسم سلیمانی بوده است، که در آستانه چهارمین سالگرد این شهید بزرگوار به دیدار وی رفت.

بیوگرافی سید رضی موسوی

سید رضی موسوی متولد ایران سرلشکر ایرانی بود که در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت می کرد.

بیوگرافی شهید سید رضی موسوی و سردار سلیمانی

موسوی از با سابقه ترین نظامیان ایرانی حاضر در سوریه بود. سردار موسوی از افراد نزدیک به سردار قاسم سلیمانی و سردار محمد حجازی بود که بیش از سه دهه وظیفه «پشتیبانی از جبهه مقاومت» را بر عهده داشت.

سید علی صالحی معروف به ابوتراب یکی از همرزمان شهید سید رضی موسوی می‌باشد. وی از ویژگی‌های اخلاقی شهید اینطور بیان می‌کند:

شهید سید موسوی پشتکار بسیار داشت و همیشه فعالیت می‌کرد. شخصی نترس بود. در فعالیت بسیار شبیه به حاج قاسم بود و خیلی فعالیت می‌کرد.

روحیه مهربانی داشت و با نیروهای خود رفتار خوبی داشت، ولی در فعالیت خیلی جدی بود. برای او تفاوتی نداشت طرف مقابل خود ایرانی باشد یا سوری و یا عرب. جدی بودن در فعالیت برای او موضوع مهمی بود، ولی در جمع‌ دوستانه بسیار اهل شوخی و خنده بود.

بیوگرافی شهید سید رضی موسوی کیست از سپاه تا شهادت + همسر و فرزندان

وی از پیش قدم بودن شهید موسوی در فعالیت‌های خیر نسبت به تمامی مردم علی الخصوص مظلومان جنگ زده سوری بیان می‌کند: خیلی در کار خیر فعالیت می‌کرد. از آنجا که اغلب در سوریه حضور داشت و به فکر کمک به مردم سوریه نیز بود. از ارتباط‌هایی که داشت برای رسیدگی به خانواده شهدای سوری و ایرانیان جنگ زده بهره مند می‌شد.

برای او منزل تهیه کرده و برای دختران دم بخت جهیزیه مهیا می‌نمود.

برای اشخاص مقیم سوریه و برطرف کردن مشکلات آنها سعی و کوشش بسیاری نمود.

بیوگرافی شهید سید رضی موسوی کیست از سپاه تا شهادت + همسر و فرزندان

خیر و با اخلاق

ابوتراب درباره نقش بسزایی در داستان تعویض ضریح حضرت رقیه سلام الله و بازسازی آن توسط سید رضی، خاطرنشان کرد: در امر ساخت ضریح تازه حضرت رقیه سلام الله و انتقال ضریح تازه از ایران به سوریه نقش بسزایی داشت. منتقل کردن ضریح تازه چندی به تعویق افتاد بود و به خاطر اینکه جعبه‌های انتقال قطعه‌های ضریح خیلی بزرگ بود. اسرائیل نیز آن روزها چند بار فرودگاه دمشق را هدف قرار گرفته بود و تهدید نموده بود که به هواپیماهای باری حمله می‌کنند. اما سید رضی با قدرتمندی این موضوع را حل و فصل کرد و با درایت وی انتقال قطعه‌های ضریح تازه از ایران به سوریه تحقق یافت و به بازسازی حرم حضرت رقیه سلام الله یاری بزرگی رساند.

همچنین ببینید:

سردار حاجی ابراهیم بلوچ کیست؟ جزییات سپاهی و سوابق و بیوگرافی

بیوگرافی سردار سید علی موسوی فرمانده اطلاعات سپاه سلمان زاهدان

همرزم شهید از رابطه صمیمانه وی با حاج قاسم بیان می‌کند: سید رضی یکی از دوستان قدیم و امین حاج قاسم بود. هیچ فردی علاوه بر او از ساعت رفت و آمد حاج قاسم اطلاع نداشت. پس از شهادت حاج قاسم ایشان به انتظار شهادت نشست. از زمان جنگ تحمیلی با حاج قاسم دوست بود و این رفاقت تا شهادت ادامه دار بود. خود بیان کرده بود که حاج قاسم به وی افزوده دیگر وقت شهید شدنت می‌باشد.

بیوگرافی شهید سید رضی موسوی کیست از سپاه تا شهادت + همسر و فرزندان

البته سید رضی فعالیت‌های گوناگون و بسیاری در سوریه را به پایان رسانده بود، ولی فعالیت شاخصی وی پشتیبانی بود. آقای صالحی در این مورد بیان کرد:

سید رضی از مدت‌ها قبل در سوریه حاضر بود و فعالیت می‌کرد و پشتیبانی جبهه مقاومت توسط ایشان انجام می‌شد. در کل فعالیت شاخصی پشتیبانی جبهه بود چه در سوریه و چه در لبنان.

همسر شهید سید رضی موسوی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا