بیوگرافی

بیوگرافی شهید محمد جهانگیری (شهدای حرم شاهچراغ) +همسرش

شهید محمد جهانگیری کیست

شهید محمد جهانگیری یکی از شهدای یورش به حرم شاهچراغ می‌باشد، که با ۲۶ سال سن به فیض شهادت دست یافت.

ایشان متاهل بود و در سال ۱۳۹۹ ازدواج نموده بود.

بیوگرافی شهید محمد جهانگیری (شهدای حرم شاهچراغ) +همسرش

محمد جهانگیری یکی از بسیجیان به شمار می‌رفت و همچنین یکی از مامورین امنیتی حرم شاهچراغ در شیراز بود، که به واسطه داعش در محل خدمت خود شهید شد.

بیوگرافی کامل

شهید محمد جهانگیری یکی از شهدای حمله به حرم شاهچراغ در تاریخ دوم بهمن ماه سال ۱۳۷۶ در شهرستان مرودشت به دنیا آمده بود.

ایشان در رشته کاردانی عمران تحصیل کرده بود. همچنین در رشته حسابداری تحصیلاتش را تا مقطع لیسانس به پایان رسانیده بود.

شهید محمد جهانگیری یکی از افراد بسیج مرودشت و یکی از مامورین امنیتی حرم شاهچراغ بود، که در شب ۲۲ مرداد ماه سال جاری در حادثه تروریستی داعش به فیض شهادت نائل آمد.

بیوگرافی شهید محمد جهانگیری (شهدای حرم شاهچراغ) +همسرش

ایشان به خاطر اصابت گلوله جراحت برداشت و پس از دو مرتبه عملی جراحی در هایت به خاطر خونریزی بسیار جان خود را از دست داد و به آرزوی خود یعنی شهادت دست یافت.

شهید محمد جهانگیری مامور امنیتی حرم شاهچراغ در حالی که ۲۶ سال سن داشت در حمله به حرم شاهچراغ به فیض شهادت رسید.

شهادت

ایشان در تاریخ ۲۲ مرداد ماه سال جاری در حادثه با عاملین تکفیری تروریستی به خاطر تیراندازی زخمی شد و در پایان به خاطر خونریزی بسیار جان به جانان تسلیم نمود و شهید شد.

شهید محمد جهانگیری در سال ۱۳۹۹ ازدواج نموده بود.

همچنین ببینید

بیوگرافی شهید غلامعباس عباسی خادم حرم شاهچراغ +همسر و فرزندان

بیوگرافی دکتر لعبت گرانپایه و همسر و فرزندانش کیست + حواشی

بیوگرافی زهرا سادات عظیمی زن قصاب ورامینی + مصاحبه و عکس

بیوگرافی مجید شهریاری بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس

خانواده

پدر ایشان کارمند کارخانه آزمایش بود. او از سنین بچگی به مسجد و نماز جماعت می‌رفت و به خاطر همین سبب شد در سنین نوجوانی و جوانی به عنوان یکی از فعالان فرهنگی پایگاه حمزه سیدالشهدای مسجد امام رضا (ع) شهرستان مرودشت مطرح و معرفی گردد.

سوابق

شهید جهانگیری در هیئت مذهبی و خدمت رسانی در مراسمات عزاداری امام حسین علیه السلام همواره در ردیف نخست کارهایش جای داشت.

بیوگرافی شهید محمد جهانگیری (شهدای حرم شاهچراغ) +همسرش

شهید محمد جهانگیری در سال‌های قبل یکی از فعالان و افراد نامدار موکب‌های باب الحوائج و شهید جابر شهرستان مرودشت در راه پیاده‌روی اربعین بود و تا آنجا که در توان داشت در راه عشق به سرور شهیدان امام حسین علیه السلام فعالیت می‌کرد.

آشنایی و کار ایشان در فعالیت‌های عمرانی و فنی سبب شد بسیار زود مجذوب گروه‌های جهادی خدمت رسانی به محرومین جامعه گردد و در نقطه‌های اندک برخوردار شهر یا روستا از جوشکاری تا هر خدمت رسانی که در توان داشت صورت می‌داد.

تحصیلات

شهید محمد جهانگیری در رشته کاردانی عمران تحصیل کرده بود. همچنین در رشته حسابداری درس خوانده بود و مدرک دانشگاهی خود را تا مقطع لیسانس در همین رشته دریافت کرده بود.

همسر و خانواده

شهید جهانگیری متاهل بود و در سال ۱۳۹۹ ازدواج نموده بود و چندی پس از آن در گردان امام علی(ع) فعالیت خود را آغاز نمود.

خدمت به اهل بیت علیه السلام و حرم شاهچراغ علیه السلام یکی از بزرگترین افتخارهای ایشان در زندگیش به شمار می‌رفت و در تاریخ ۲۲ مرداد ماه هم در مسیر دفاع از حریم حرم شاهچراغ علیه السلام به واسطه داعش به فیض شهادت دست یافت و همواره نام ایشان در تاریخ ماندگار شد.

نحوه شهادت

طی گزارش ریاست کل دادگستری استان فارس، شهید جهانگیری یکی از مجروحین حمله به حرم شاهچراغ در شیراز ساعاتی قبل به فیض شهادت دست یافت. ایشان یکی از مامورین امنیتی حرم شاهچراغ بود، که در تاریخ ۲۲ مرداد ماه سال جاری در حادثه تروریستی به دست داعش شهید شد.

بیوگرافی شهید محمد جهانگیری (شهدای حرم شاهچراغ) +همسرش

ریاست کل دادگستری استان فارس افزود: شوربختانه شهید محمد جهانگیری یکی از مجروحین در حمله تروریستی داعش شب قبل در شیراز به فیض شهادت نائل آمد.

این شهید بزرگوار با ۲۹ سال سن و اهل مرودشت به خاطر تیراندازی به قفسه سینه زخمی شد و طی دو عمل جراحی جای گرفت، ولی در پایان ایشان روز بعد از اتفاق به شهادت رسید.

در همین رابطه معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس افزود :ساعاتی قبل برادر شهید محمد جهانگیری به خاطر خونریزی بسیار تمام سعی کادر درمان، متاسفانه به فیض شهادت دست یافت.

ایشان در سال ۱۳۹۹ ازدواج نموده بود و اهل مرودشت بود و همچنین یکی از ماموران امنیتی حرم شاهچراغ بود، که در حادثه تروریستی داعش به خاطر تیراندازی زخمی شده بودند.

دومین شهید حمله تروریستی به حرم شاهچراغ از مامورین امنیتی حرم بود.

قزل سفلی افزود: اکنون طی هماهنگی با خانواده شهید محمد جهانگیری می‌باشیم، که به امید خدا تشییع هر دو شهید را همزمان در حرم را داشته باشیم.

ایشان در ادامه افزود :قرار می‌باشد مراسم تشییع این شهید بزرگوار در حرم مطهر شاهچراغ در روز چهارشنبه ساعت ٩ صبح برپا گردد.

پیام تسلیت
شهادت مدافعین حرم حضرت شاهچراغ شهید بزرگوار محمد جهانگیری از شهرستان مرودشت را به محضر امام زمان عجل الله رهبری معظم انقلاب اسلامی و تمامی مردم شهرستان مرودشت تسلیت می‌گوییم.
روحش شاد و یاد وی گرامی باد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا