بیوگرافی

بیوگرافی صفیه مدرس همسر شهید مهدی باکری کیست و چکاره است +عکس

صفیه مدرس, همسر شهید مهدی باکری متولد مهر ماه ۱۳۳۸ در ارومیه است.  صفیه مدرس تحصیلات حوزوی دارد و همچنین فارغ التحصیل رشته ادبیات عرب در مقطه کارشناسی می باشد او تنها چهار سال در کنار شهید باکری زندگی کرده و مدت کوتاهی کنار او بود و در مهر ماه سال ۱۳۵۹ با شهید مهدی باکری فرمانده لشگر ۳۱ عاشورا ازدواج کرد.

بیوگرافی صفیه مدرس همسر شهید مهدی باکری کیست و چکاره است +عکس

بیوگرافی صفیه مدرس

صفیه مدرس مهر ماه سال 1338 در تبریز متولد شد. پدر او از بازاری تبریز بود که مغازه آجیل فروشی داشت. او یک برادر و سه خواهر دارد. صفطه مدرس در یک خانواده مذهبی بزرگ شدند.

او میگوید پدر و پدربزرگم حاجی بازاری بودند و مغازه آجیل‌فروشی در بازار اصلی ارومیه داشتند، از معتمدین مسجد و محله و از پامنبری‌های مسجد به شمار می‌آمدند و با چندین هکتار باغ انگور از ملاکان منطقه بودند. ما یک برادر و چهار خواهر بودیم که تا سالها در خانه پدربزرگم زندگی می‌کردیم.چبیوگرافی صفیه مدرس همسر شهید مهدی باکری کیست و چکاره است +عکس

ماجرای ازدواج با شهید باکری

وی درباره نحوه ازدواج با شهید باکری می گوید :خواستگاری ما با شروع جنگ تحمیلی در مهرماه سال ۵۹ بود که توسط یکی از دوستان مشترکمان به نام رسول نادری که خودش رئیس شهربانی ارومیه و دوست مهدی بود و همسرش نیز در جلسات مذهبی و قرآن با من دوست بود، شکل گرفت.

او درباره خصوصیات همسرش و دورانزندگی در کنار شهید باکری میگوید: آقا مهدی علی‌رغم اینکه خیلی در ظاهر فردی آرام، سر به ‌زیر و محجوب و کم‌حرف بود اما در خانه فردی خنده‌رو، شوخ‌طبع و خوش‌برخورد بود. گاهی از من می‌پرسیدند آیا شوهرت در خانه حرف هم می‌زند، اصلاً صدایش را شنیده‌ای؟ اما خبر نداشتند که در خانه شیطنت‌هایش منحصر به ‌فرد است. او فردی پرکار و پرتلاش و با پشتکار فوق‌‌العاده، برنامه‌ریز منظم و بسیار از نفس و رفتار و کردارش مراقبت می‌کرد. در واقع خودساخته بود.

بیوگرافی صفیه مدرس همسر شهید مهدی باکری کیست و چکاره است +عکس

مهریه جالب صفیه مدرس

خانم صفیه مدرس همسر شهید مهدی باکری در خصوص مهریه اش ددر مصاحبه ای که با ایشان داشته اند گفته است که مهریه او یک جلد کلام الله مجید و یک کلت کمری می باشد. او می گوید: زمانی که با آقا مهدی برای خرید رته بودیم یک حلقه 800 تومانی خریدیم.

بیوگرافی محمد جواد طاهری بازیگر نقش مالک در سریال یوسف پیامبر

بیوگرافی الهام طبسی کیست و اهل کجاست از دانشگاه شریف تا آمریکا

در راه برگشت به منزل، آقا مهدی گفت راستی آن روز ما با هم راجع به مهریه صحبت نکردیم، نظرتان چیست؟ گفتم هر چه شما بگویید، گفت با یک جلد کلام‌الله مجید و یک کلت کمری نظرتان چیست؟ گفتم خیلی عالی است، نظر من هم همین بود، وقتی پدرم فهمید گفت بعداً ناراحت و یا پشیمان نشوی، گفتم نه.

بیوگرافی صفیه مدرس همسر شهید مهدی باکری کیست و چکاره است +عکس

شهید باکری که بود؟

مهدی باکری (۳۰ فروردین ۱۳۳۳ – ۲۵ اسفند ۱۳۶۳) نظامی ایرانی بود، که از فرماندهان سپاه پاسداران در خلال جنگ ایران و عراق محسوب می‌شد و فرماندهی لشکر ۳۱ عاشورا را برعهده داشت.[۲] او پیش‌تر از ۱۳۵۸ تا ۱۳۵۹ شهردار ارومیه بود. باکری در عملیات‌های فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان، مسلم بن عقیل، والفجر مقدماتی، والفجر ۱، ۲، ۳، ۴ و همچنین عملیات خیبر حضوری فعال داشت.

نحوه شهادت

درست یک سال بعد از حمید، مهدی به شهادت رسید، حتی ما برای سالگرد او نیز نتوانستیم برویم، ۱۶ اسفند حمید به شهادت رسید و ۲۵ اسفند سال بعد هم مهدی.

چند روز قبل از عملیات بدر، نماز خواند و شام خورد. گفت باید بروم. آرام بود و حرف نمی‌زد، در فکر بود، رفتارش مثل همیشه نبود، با تأمل و طمأنینه آماده می‌شد. طبق معمول خداحافظی کرد و پیشانی مرا بوسید. آیت‌الکرسی و چهار قل را خواندم و پشت سرش فوت کردم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا