خبر جدید

بیوگرافی عبدالله صمدیان شاعر و وکیل کیست + درگذشت

بیوگرافی عبدالله صمدیان شاعر

عبدالله صمدیان ، شاعر و وکیل ایرانی متولد 135 بوده که در 77 سالگی درگذشت

.عبدالله صمدیان، وکیل پایه یک دادگستری و شاعر متولد ۲۸ اردیبهشت ۱۳۲۵ در ارومیه بود که از ۱۶ سالگی سرودن شعر را در قالب کلاسیک آغاز کرد.«با تو با او»، «به ترتیب تاریخ و فکرها»، «نت‌های آینده»، «شرایط عاشقانه» و «پرش‌های پریشان خط‌های ارغوانی» از آثار به‌جامانده از اوست.

بیوگرافی عبدالله صمدیان شاعر و وکیل کیست + درگذشت

درگذشت

لردخت: عبدالله صمدیان، شاعر و وکیل در ۷۷ سالگی از دنیا رفت.به گزارش ایسنا،سیف‌الله صمدیان با تأیید خبر درگذشت برادرش گفت: متأسفانه او امروز (سه‌شنبه، ۲۸ آذرماه) از دنیا رفت و صبح روز پنجشنبه (۳۰ آذرماه) در قطعه هنرمندان به خاک سپرده می‌شود.

این هنرمند عکاس و فیلم‌ساز و برگزارکننده جشن تصویر سال افزود: روز جمعه (اول دی‌ماه) نیز مراسم یادبودی از ساعت ۱۳ تا ۱۵ در خانه هنرمندان برگزار خواهیم کرد.

عبدالله صمدیان شاعر و منتقد ادبی نیز در سخنانی در ارتباط با کتاب «آن‌ها» نوشته سینا بهمنش اظهار داشت:برای من حس اندیشی بسیار اهمیت دارد. همیشه صحبت های زیادی بر سر این مسئله وجود دارد که آیا باید بر روی سبک خاصی متمرکز شد و یا می توان در چند زمینه فعالیت کرد. به نظر من آگاهی یافتن از همه گونه های ادبی لازم است. چنین اشخاصی نیز در ادبیات ما وجود داشتند،همچون جلال آل احمد. من سینا بهمنش را شاعری موفق و خوب می دانم. مهم این است که شخص استعداد خودش را بشناسد و برروی قله حرکت کند و در دامنه کوه حضور پیدا نکند . سینا بهمنش ذهنیتی طنز پرور و نکته یاب دارد که در اشعارش ظاهر می شود. این خصوصیت همراه با ایجاز گویی و مختصر نویسی، آثار وی را بسیار متمایز می کند. شخصیت چند پهلوی وی نشان دهنده زندگی وی در موقعیت های برید بریده و شناور است و برایش آسان نیست که برای مدت زمان طولانی در یک زمینه فعالیت کند. به باور من این نکات است که در حال حاضر شاهد حضور او درمقام نویسنده داستان هستیم .

وی در ادامه صحبت هایش را با نقد چند داستان از این نویسنده پایان داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا