بیوگرافی

بیوگرافی عمر الموحد و سیف الله مجاهد انتحاری داعش در کرمان کیست

عمر الموحد و سیف الله مجاهد کیست

عمر الموحد و سیف الله مجاهد دو عامل انتحاری داعش در کرمان بودند که در 13 دی ماه 1402 در بین جمعیت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی خود را با کمربند انتحاری منفجر کردند داعش این دو نفر را به عنوان عامل انتحاری معرفی کرد که ماموریت داشتند اقدام به قتل و عامل شیعیان کند.

داعش در یک بیانیه رسما انفجارهای کرمان را بر عهده گرفت و آن را به اعضای خود تبریک گفت.

درباره هویت این دو عامل انتحاری هیچگونه توضیحی داده نشده است.

داعش در بیانیه خود گفت:

دیروز دو برادر «عمر الموحد» و «سیف الله مجاهد» به سوی تجمع بزرگ شیعیان مشرک در کنار مزار رهبر کشته شده خود «قاسم سلیمانی» در شهر کرمان در جنوب ایران رفته و کمربندهای انفجاری خود را در میان جمعیت منفجر کردند که بیش از ۳۰۰ نفر از شیعیان مشرک را کشت یا زخمی کرد.

شبکه “دولت اسلامی در عراق و شام” که به طور خلاصه داعش نامیده می شود، در آوریل 2013 اعلام موجودیت کرد. این شبکه در ابتدای آغاز به کار خود اعلام کرد که شبکه ای وابسته به القاعده است که در اکتبر 2006 برای تصرف کامل عراق تشکیل شده است. با آغاز تحولات سوریه که جبهه النصره در سوریه تشکیل شد این گروه از اتحاد با آن خودداری کرد تا آن جا که دو طرف علیه یکدیگر بیانیه صادر کردند تا این که در ژانویه 2014 روابطشان به شدت تیره شد به گونه ای که دو طرف در سوریه علیه هم دست به اسلحه بردند و به شدت با همدیکر درگیر شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا