بیوگرافی

بیوگرافی پردیس افکاری و همسرش کیست +عکس و علت فوت

بیوگرافی پردیس افکاری بازیگر

پردیس افکاری بازیگر ایرانی متولد ۶ اردیبهشت ۱۳۴۷ در تهران بود که در 3 اسفن 1402 بر اثر سرطان کبد فوت کرد. او تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی رشته بازیگری و کارگردانی ادامه داد.

بیوگرافی پردیس افکاری و همسرش کیست +عکس و علت فوت

سوابق

از مهم‌ترین آثار پردیس افکاری می‌توان به بازیگری در سریال پنج کیلومتر تا بهشت، سریال در مسیر زاینده‌رود و سریال فکر پلید اشاره کرد.

افکاری در سینما با کارگردانانی چون سیروس الوند، محمد علی سجادی، امرالله احمدجو،   حسن فتحی، کریم آتشی، حمید رخشانی و … همکاری کرده که نتیجه آن بازی در اثاری همانند دخترک کنار مرداب، گزل، کیفر، برخورد، پرواز را به خاطر بسپار، پنجاه روز التهاب، ضربه آخر، بانی چاو … است.

قلاده‌های طلا یکی از فیلم‌های پُر حاشیه خانم خانم پردیس افکاری است که به هنگام پخش با حاشیه‌های زیادی روبرو شد. قلاده‌های طلا یک فیلم پروپاگاندای ایرانی به کارگردانی ابوالقاسم طالبی محصول سال 1390 است که حوادث پس از انتخابات 88 را به روایت جمهوری اسلامی به تصویر کشیده‌است.

بیوگرافی پردیس افکاری و  +عکس و علت فوت

اکران فیلم از تاریخ 25 اسفند 1390 شروع شد. فیلم‌برداری صحنه‌های فیلم در تابستان 1390 و در شهر تهران انجام شده‌است. نویسنده به گفته خودش، در تدوین فیلم‌نامه فیلم از اطلاعاتی که اعضای سابق سازمان مجاهدین خلق فراری از اردوگاه اشرف، فیلم‌های مستند بسیج و نیروی انتظامی و متن بازجویی‌های دستگیرشدگان در خلال ناآرامی‌های پس از انتخابات به دست آورده، کمک گرفته‌است. ابوالقاسم طالبی تصمیم داشته در ابتدا نام فیلم «ترور رئیس‌جمهور» گذارده شود که به موجب نامه‌ای که از دفتر هاشمی رفسنجانی به دست وی می‌رسد، از این کار نهی می‌شود و نام فیلم به قلاده‌های طلا تغییر پیدا می‌کند.

این بازیگر دهه ۹۰ در نمایش «کاسپار» نوشته «پتر هاندکه» و به‌ کارگردانی محسن معینی، به ایفای نقش پرداخت. بازی در نمایش «بر فَرَس تندرو» به کارگردانی محسن معینی، دیگر حضور او بر صحنه نمایش است.

بیوگرافی پردیس افکاری و همسرش کیست +عکس و علت فوت

پردیس افکاری نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1369 در 27 سالگی در فیلم دخترک کنار مرداب به کارگردانی علی ژکان بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال پنج کیلومتر تا بهشت، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای پردیس افکاری محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون جمشید مشایخی، مهدی فتحی، فردوس کاویانی و کمند امیرسلیمانی را تجربه کرد.

انتفاد از باند بازی

او می گوید: افرادی مثل من که باندی ندارند و در مهمانی های شبانه شرکت نمی کنند جای کار ندارند. فکر می کنم دلیل این موضوع هم مدیریت های اشتباهی است که هر کسی که هر کاری دلش بخواهد می تواند انجام بدهد. افکاری عنوان کرد: این روزها هر کسی که کمی پول ته جیب خود دارد تهیه کننده می شود و تمام اقوام خود را وارد یک کار می کند و درنهایت یکسری رنگ و حرکات باعنوان فیلم سینمایی و سریال ارائه می دهند. این بازیگر با اشاره به اشتغال برخی از بازیگران به کار دیگری در کنار بازیگری گفت: از نظر من این کار درست نیست ولی به هرحال عده ای به خاطر شرایط این کار را می کنند برای مثال برخی از بازیگران مرد رستوران می زنند این هم به خاطر گذران زندگی است.

بیوگرافی پردیس افکاری و  +عکس و علت فوت

سینما

گیرنده (۱۳۹۰)
شیرین قناری بود (۱۳۹۰)
قلاده‌های طلا (۱۳۹۰)
شور شیرین (۱۳۸۸)
کیفر (۱۳۸۸)
بانی چاو (۱۳۷۴)
پنجاه روز التهاب (۱۳۷)
ضربه آخر (۱۳۷)
پرواز را به خاطر بسپار (۱۳۷۱)
برخورد (۱۳۷۰)
دخترک کنار مرداب (۱۳۶۸)
گزل (۱۳۶۸)
پروانه‌ها
اوباش

مجموعه‌های تلویزیونی

شهرقشنگ (۱۳۹۵)
پنج کیلومتر تا بهشت (۱۳۹۰)
خسته دلان (۱۳۸۸)
حلقه سبز (۱۳۸۶)
در مسیر زاینده‌رود (۱۳۸۹)
همسفر (۱۳۷۹ قاسم جعفری)
این یک دادگاه نیست (اصغر توسلی، ۱۳۷۹)
فکر پلید (۱۳۷۷)
طریق عشق

برنامه‌های عروسکی
بزبز قندی
هادی و هدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا