بیوگرافی

بیوگرافی پروفسور نادر انقطاع و همسرش و همه جوایز و افتخارات +عکس و تصاویر

پروفسور نادر انقطاع کیست

در بیوگرافی پروفسور نادر انقطاع میخوانید که او دانشمند ایران امریکایی است او متولد ۱۶ مهر ۱۳۳۴ در تهران بوده اما از سال 1357 و زمانی که انقلاب شد به امریکا رفت. تادر انقطاع دارای مدال بنجامین فرانکلین 2023 است او در جوایز علمی زیادی را در کارنامه دارد و به عنوان یکی از پر افتخارترین چهره های ایرانی شناخته میشود او رشته های الکترومغناطیس و نانوفوتونیک، فوتونیک گرافین، نانومواد از دانشمندانن محوسب میشود.

نادر انقطاع، فیزیکدان ایرانی_آمریکایی و از پیشگامان فناوری نانو برنده ی یکی از مدال های علمی موسسه ی “بنجامین فرانکلین” آمریکا شد.

این موسسه هر 8 سال، مدال علمی به برترین محققان رشته های مختلف اعطا میکند و یکی از معتبرترین جوایز علمی جهان محسوب میشود.

امریکا هزینه میکنه و ثمره اش رو هم میبره و ما هم دلخوش به ایرانی بودنشون،غافل از اینکه اینارو ما فراری دادیم. حالا هی بخونیم و بشنویم و خر کیف شیم که اینا ایرانین،نه بزرگوار اینا حاصل زحمت و هزینه سیستم علمی و اداری آمریکاس که داره به بار میشینه.

بیوگرافی پروفسور نادر انقطاع و همسرش و همه جوایز و افتخارات +عکس و تصاویر

دکتر نادر انقطاع استاد برق، سیستم‌ها و مهندسی زیستی در دانشگاه پنسیلوانیا است. پروفسور آنگاتا یکی از دانشمندان برجسته جهان در زمینه فرامواد است که ترکیبی از فیزیک، مهندسی و فناوری نانو برای خم کردن و دستکاری امواج به گونه‌ای است که مواد طبیعی قادر به آن نیستند.

بیوگرافی پروفسور نادر انقطاع همه جوایز و افتخارات +عکس و تصاویر

دارای مدال طلای بالتازار ون در پول

در سال 2014، طی سمیناری در پکن، با حضور فارغ التحصیلان اتحادیه بین المللی علوم رادیویی (URSI) و نانو، مدال طلای “بالتازار ون در پول” به کتر آنغات باتزاگی اعطا شد. مراسم اهدای جوایز هر 3 سال یکبار برگزار می شود و این مدال به دانشمندان برجسته ای اعطا می شود که دستاوردهایشان در شش سال گذشته سهم بسزایی در علم داشته است. این جایزه در واقع ادای احترام به پروفسور بالتازار ون در پل، فیزیکدانی است که سال ها با اتحادیه بین المللی علوم رادیویی همکاری نزدیک داشت.

بیوگرافی پروفسور نادر انقطاع همه جوایز و افتخارات +عکس و تصاویر

پروفسور «نادر عنقاتا» این جایزه را که بالاترین افتخار اتحادیه بین المللی علوم رادیویی است، به دلیل مشارکت و ابتکارات پیشگام در نظریه الکترومغناطیسی و کاربردهای مواد کامپوزیت، فرامواد و اپتیک در مقیاس نانومتری، تصویربرداری و اندازه گیری الهام گرفته از زیستی دریافت کرد. مواد مبتنی بر نانو مدارهای نوری . اتحادیه بین المللی علوم رادیویی یک سازمان غیردولتی و غیرانتفاعی است که تحت نظارت شورای علمی بین المللی قرار دارد. این نهاد مسئول تحریک و هماهنگی مطالعات، تحقیقات، کاربردها، تحولات علمی و ارتباطات در زمینه علوم رادیویی است.

بیوگرافی پروفسور نادر انقطاع همه جوایز و افتخارات +عکس و تصاویر

موسسه فیزیک بریتانیا در توضیح دستاوردهای علمی دکتر نادر انقطاع نوشته است:

” تحقیقات او در زمینه فراماده و بر هم‌ کنش ‌های نور و ماده ( Light-matter Interactions) موجب نگرش و رویکرد جدیدی در این عرصه فیزیک شده است. “

پیشنهاد میکنیم ببینید

بیوگرافی حسین مصطفی زاده داور مسابقه میدون

بیوگرافی کوثر خشنودی کیا نایب قهرمان تیر و کمان

بیوگرافی مایا صباغ مدل لبنانی و همسرش

بیوگرافی لیلی گلستان نویسنده و مترجم مادر مانی حقیقی

مدال اسحاق نیوتن موسسه فیزیک بریتانیا هر سال به یک فیزیکدان که تحقیقات برجسته او افق این رشته علمی را گسترده ‌تر کرده باشد، اهدا می‌ شود.

بیوگرافی پروفسور نادر انقطاع همه جوایز و افتخارات +عکس و تصاویر

نادر انقطاع از دانمشندان شناخته شده رشته نانوتکنولوژی در جهان محسوب می ‌شود که توانسته است یافته‌ های جدیدی را به عرصه الکترومغناطیس در فیزیک عرضه کند. تحقیقات او در زمینه متامواد و نقش نور در نانو تکنولوژی، بر رشته ‌های متعددی از نجوم و علوم کامپیوتر گرفته تا پزشکی و فنون ارتباطات تاثیر گذاشته است. وی همچنین در سال ۲۰۱۲ میلادی موفق به دریافت جایزه الکترومغناطیس IEEE شد. از جمله افتخارات دیگر دکتر انقطاع جایزه جرج هیلمیر برای تحقیق برتر در سال ۲۰۰۸ میلادی و جایزه محقق جوان بنیاد علوم ملی ایالات متحده در سال ۱۹۸۹ میلادی می ‌باشد.

بیوگرافی پروفسور نادر انقطاع همه جوایز و افتخارات +عکس و تصاویر

جوایز نادر انقطاع

  • جایزه پژوهشگر جوان بنیاد علوم ملی ایالات متحده آمریکا (۱۹۸۹)
  • فلوی مؤسسه مهندسان برق و الکترونیک، (۱۹۹۶)
  • جایزه جرج هیلمیر برای پژوهش برتر (۲۰۰۸)
  • جایزه الکترومغناطیس مؤسسه مهندسان برق و الکترونیک، (۲۰۱۲)
  • مدال طلای بالتازار ون در پل اتحادیه جهانی علوم رادیویی، (۲۰۱۴)
  • مدال طلای انجمن بین‌المللی اپتیک و فوتونیک (۲۰۱۵)
  • مدال مؤسسه فیزیک اسحاق نیوتن به علت پژوهش در زمینه الکترومغناطیس، فراماده و نانوفناوری (۲۰۲۰)
  • جایزه بنجامین فرانکلین (۲۰۲۳)

بیوگرافی پروفسور نادر انقطاع همه جوایز و افتخارات +عکس و تصاویر

کسب مدال بنجامین فرانکلین

دانشمند ایرانی-آمریکایی، برنده مدال بنجامین فرانکلین شد.

نادر انقطاع، دانشمند ایرانی-آمریکایی و استاد مهندسی برق و سیستم‌ها در دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا، برنده مدال بنجامین فرانکلین، یکی از قدیمی‌ترین جوایز علمی شد.

مدال فرانکلین (به انگلیسی: Franklin Medal) جایزه‌ای علمی و مهندسی که توسط موسسه فرانکلین در فیلادلفیا، در ایالات متحده آمریکا اهدا می‌شود از سال ۱۹۹۸ این جایزه به نشان بنجامین فرانکلین تغییر نام داد

برای فهرست برندگان از سال ۱۹۹۷ به بعد به بخش نشان بنجامین فرانکلین رجوع شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا