خبر جدید

تعطیلی مدارس فردا سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ به علت مسمومیت واقعیت دارد؟

تعطیلی مدارس فردا سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ به علت مسمومیت واقعیت دارد؟

اخبار تعطیلی مدارس فردا سه شنبه 16 اسفند 1401 تهران و البرز ، اصفهان ، آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، کرمانشاه ، پاکدشت، تبریز ، ارومیه ، مشهد، همدان ، اراک ، ایلام ، شیراز ، سمنان ، هرمزگان ، کرمان ، یزد ، بندر گناوه، قم ، لرستان ، قزوین ، زنجان ، شیروان ، بروجرد ، بجنورد ، بیرجند ،نیشابور ، قصرشیرین ، زاهدان ، چهارمحال بختیاری ، یاسوج ، بوشهر ، آمل ، بابل ، رشت ، مازندران ، ساری ، گیلان ، گرگان ، بندرعباس و قشم ،کردستان و ….. را در ادامه بخوانید.

مدارس و دانشگاه‌های اردبیل فردا تعطیل شد

🔹در پی اعلام وضعیت خطرناک از سوی ستاد مدیریت بحران استان اردبیل به دلیل گرد و غبار شدید، مدارس و دانشگاه‌های اردبیل فردا تعطیل شد و شروع کار ادارات نیز از ساعت ۱۰ خواهد بود.

🔹با توجه به شدت گرد و غبار در منطقه، ستاد مدیریت ‌بحران و دستگاه‌های امدادرسان آماده‌باش شدند و از مردم خواستند از ترددهای غیرضرور پرهیز کنند.

🔹شرایط ریزگردها تا فردا در استان اردبیل پایدار خواهد بود./ تسنیم

اخبار تعطیلی مدارس فردا سه شنبه 16 اسفند

فردا سه شنبه فقط مدارس قم و اردبیل تعطیل است و سایر مدارس شهرهای ایران باز هستند دلیل تعطیلی مدارس قم برگزاری جشن نیمه شعبان بوده که با توجه به اینکه شهر مذهبی است و مسجد جمکران امام زمان در این شهر است مدارس به صورت غیر حضوری برگزار میشود.

مسمومیت های اخیر در مدارس باعث شده که برخی از دانش اموزان گمان کنند که فردا مدارس تعطیل است.

ماجرای مسمومیت ها

در این باره روزنامه اعتماد نوشت تنها در کمتر از 24 ساعت بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز در مدارس استان خوزستان دچار مسمومیت شده‌اند، در یک هنرستان دخترانه‌ در شیراز گزارش انتشار بوی نامطبوع و مسمومیت حدود 20 دانش‌آموز گزارش شده، در تبریز 60 دانش‌آموز، در خراسان‌شمالی ۴۶ دانش‌آموز، در بندرعباس 11 دانش‌آموز، در گنبد کاووس 15 دانش‌آموز، حدود ۱۰ دانش‌آموز اسفراینی دچار مسمومیت شده‌اند. ایرنا هم گزارش داد که برخی دانشجویان دختر ساکن در یک خوابگاه شهر ارومیه از مسمومیت خود در بامداد یکشنبه بر اثر مواردی نامعلوم خبر داده‌اند. به گفته آنها، در این خوابگاه دخترانه ۴۵۰ دانشجو اسکان دارند که تعداد زیادی از آنان مسموم شده ولی تنها ۲۹ نفر از آنان در بیمارستان بستری شدند.

در روزهای گذشته بحث‌های زیادی در میان والدین دانش‌آموزان و حتی معلمان به وجود آمد و برخی معتقد بودند که در این شرایط کودکان به مدرسه نروند. در مقابل برخی دیگر ایده دیگری را مطرح کردند؛ اینکه والدین در نوبت‌های مختلف در اطراف مدارس کشیک بدهند تا بچه‌ها از مدارس باز نمانند. حالا دیگر کار از توییتر به فضای رسمی جامعه و مدارس کشیده شده و انجمن‌های اولیا و مربیان در برخی نقاط شهر تهران و دیگر شهرها جلساتی در این باره تشکیل داده‌اند. بر اساس گزارش‌های رسیده به اعتماد؛ دیروز مادران نگران در حوالی میدان منیریه، مقابل مدرسه مجاور کلانتری جمع شده بودند. منابع خبری اعتماد می‌گویند که ادارات آموزش و پرورش مناطق در جلساتی با مدیران مدارس از آنها خواسته‌اند از پخش کردن شیرینی در مدرسه ممانعت کنند، در صورت وقوع مسمومیت موضوع را به اورژانس اطلاع دهند، تا جای ممکن، از انتشار خبر آن در رسانه‌ها جلوگیری کنند و کسی از مدرسه بیرون نرود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا