خبر جدید

تعطیلی مدارس و دانشگاه های فردا چهارشنبه 15 آذر 1402 اعلام شد

فردا چهارشنبه 15 آذر 1402 مدارس و دانشگاه های تهران و اصفهان تا آخر هفته تعطیل هستند و مدارس و دانشگاه های البرز ، کرج ، سمنان ، شیراز ، مشهد ، اراک ، همدان ، قزوین ، قم و زنجان تا ساعتی دیگر مشخص خواهد شد که به محض اطلاع در این صفحه درج خواهد شد.

آلودگی هوا در روزهای گذشته به شدت افزایش یافته است و برای همه گروه ها ناسالم اعلام شده است.

🔻مدارس سمنان فردا غیرحضوری شد

🔻پیش‌دبستانی‌ها، مهدکودک‌ها و مقطع ابتدایی در شهرستان‌های شاهرود و دامغان نیز فردا غیرحضوری خواهند بود

🔹همچنین از امروز تا پایان هفته فعالیت خردایش معادن از فاصله ۲۰ کیلومتری شهر‌های سمنان و گرمسار تعطیل شد.
/فارس

تعطیلی مدارس و دانشگاه های فردا چهارشنبه 15 آذر 1402 اعلام شد

به گزارش ایرنا، میرمحمد غراوی دوشنبه شب از غیر حضوری شدن آموزش در مدارس همه مقاطع تحصیلی مدارس این استان به‌ غیر از فیروزکوه تا پایان هفته جاری (پنجشنبه ۱۶ آذر) خبر داد و افزود: این تصمیم با توجه به شرایط هوا و آلودگی اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تشدید و استمرار آلودگی و پایداری هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان، بر اساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا، این تصمیم اتخاذ شده است.

غراوی با اشاره به تعطیلی مهدکودک‌ها طی این مدت ادامه داد: همه مقاطع تحصیلی مدارس استثنایی در دو نوبت صبح و عصر نیز غیرحضوری است، همچنین پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راهور شرق و پلیس راهور غرب تهران، از تردد شبانه خودروهای گازوئیلی سنگین که آلایندگی قابل روئت دارند، جلوگیری نمایند.

وی ادامه داد: مجوزهای طرح ترافیک توسط شهرداری تهران در این بازه زمانی صادر نمی‌شود و اعمال تردد نوبتی زوج و فرد کلیه خودروها از محدوده طرح کاهش آلودگی هوا انجام می‌شود و یک سوم کارکنان دستگاه‌های دولتی با اولویت کارمندان دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های زمینه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محسن سلیمانی روز دوشنبه در میز مسائل استان با موضوع “مدیریت بحران + مدیریت آب” در استان که به مناسبت «هفته پژوهش» در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، افزود: آلودگی هوا، امروزه بعنوان بحران محیط زیستی و قاتل خاموش مطرح است که سالانه جان میلیون‌ها نفر می‌گیرد.
وی ادامه داد: عامل انسانی یکی از عوامل اصلی بوجود آورنده و تشدیدکننده آلودگی هوا و گرد و غبار محسوب می‌شود و استفاده بی‌رویه و نادرست صنعتی، کشاورزی و سوخت‌های فسیلی می‌تواند این آلودگی را دوچندان کند.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه ذرات مُعلق مهمترین عوامل آلودگی هوای اصفهان محسوب می‌شود، اظهار داشت: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، اصفهان جزو مناطق بحرانی در زمینه ذرات مُعلق کمتر از ۲ و نیم میکرون در هواست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا