خبر جدید

جزئیات کامل مهاجرت ۱۱۵ نفر از یک روستا (ایلام) به استرالیا

جزئیات کامل مهاجرت ۱۱۵ نفر از یک روستا (ایلام) به استرالیا که حسابی در رسانه های کشورمان جنجال به پا کرده است و با واکنش های مختلفی همراه شده است خبر رسیده که در یکی از روستاهای ایلام 115 نفر از مردان روستا به صورت غیرقانونی وارد خاک استرالیا شده اند و به این کشور مهاجرت کردند و حالا روستا اکثر زن هستند.

لردخت: عضو هیأت علمی گروه جمعیت‌شناسی دانشگاه توضیح داد: «در بسیاری از مناطق کشور با بحثی تحت عنوان فرهنگ مهاجرت مواجه هستیم. در شهرستان دره‌شهر در استان ایلام روستایی را می‌توانم مثال بزنم که 115 نفر از جوانان آنها به استرالیا رفته‌اند. 40 نفر از این جوانان که نتوانستند مهاجرت کنند، سال 2015 به صورت غیرقانونی به اروپا رفتند. این روستا اکنون تقریبا ترکیب زنانه دارد».

جزئیات کامل مهاجرت ۱۱۵ نفر از یک روستا (ایلام) به استرالیا

او ادامه داد: «در شهرستان سردشت، روستایی داریم که بسیاری از آنها به انگلیس مهاجرت کرده‌اند. این نشان می‌دهد که جریان مهاجرتی به مناطق روستایی کشور هم ورود و نفوذ کرده است. به نوعی فرهنگی مهاجرتی شکل گرفته است که هر فردی برود، قهرمان است. وقتی مهاجرت تبدیل به یک امر عادی می‌شود، یعنی فرهنگ مهاجرتی رخ می‌دهد. با این حال ما در حوزه سیاستگذاری انفعال داریم».

آخرین آمار مهاجران ایرانی که ثبت‌شده، ۶۵هزار نفر در سال است که رکورد تازه‌ای برای ایران است. این آمار ظرف سال آینده و با ثبت خروجی‌های تازه، افزایش خواهد یافت.

موج مهاجرت از گروه‌های تحصیل‌کرده و نخبگان علمی که برای تکمیل تحصیلات یا بورسیه تحصیلی خارج می‌شدند، به سنین مدرسه و نیروی کار متخصص رسیده است. روند مهاجرت به‌گونه‌ای است که ظرف سال‌های آینده نگرانی درباره نه فقط گروه‌های خاص مانند پزشکی، پرستاری و مهندسی، بلکه کمبود نیروی کار وجود دارد که چالشی جدی است.

علي محمودي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هم اكنون 380 هزار و 925 نفر معادل 37.5 درصد از جمعيت استان در روستاها ساكن هستند.
وي ادامه داد: ميزان جمعيت روستايي استان زنجان 5 درصد بالاتر از ميانگين كشوري است.
به گزارش ايرنا، بر اساس سرشماري سال 1390، جمعيت استان زنجان يك ميليون و 15 هزار و 734 نفر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا