خبر جدید

خورشید گرفتگی سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ساعت و زمان دقیق در شهرهای ایران

ساعت و زمان دقیق خورشید گرفتگی در شهرهای ایران سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ آخرین خورشید گرفتگی که در سال ۲۰۲۲ رخ می دهد را از دست ندهید شما برای آگاهی از هنگام خورشید گرفتگی با ما همراه شوید در سایت لردخت ببینید.

ساعت و زمان دقیق خورشید گرفتگی در شهرهای ایران سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱

ساعت دقیق خورشید گرفتگی سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱

آمار و گزارش های رسیده شده در سوم آبان ماه سال ۱۴۰۰ شاهد خورشید گرفتگی و آخرین خورشید گرفتگی در سال ۲۰۲۲ خواهیم بود.این خورشید گرفتگی جزیی از ساعت ۱۳ و ۴۱ دقیقه سوم آبان آغاز خواهد شد و در ساعت ۱۴ و ۵۸ دقیقه به اوج خود می رسد. پایان آن هم ساعت ۱۶ و ۹ دقیقه خواهد بود.

ساعت و زمان دقیق خورشید گرفتگی در شهرهای ایران سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱

یک خورشید گرفتگی جزئی در 25 اکتبر 2022 خواهد بود و از بخش هایی از اروپا، غرب آسیا و شمال شرق آفریقا قابل مشاهده خواهد بود.

این خورشید گرفتها ترکیبی از یک گرفت حلقوی و یک خورشید گرفتگی کامل می باشد در طی این رویداد، “حلقه آتش”  چند ثانیه در اقیانوس اقیانوس آرام و هند و ، با کلی در Exmouth قابل تماشا خواهد بود.

خورشید گرفتگی هنگامی اتفاق می افتد که ماه بین زمین و خورشید قرار می گیرد و بر روی کره زمین سایه می اندازد. آنها فقط می توانند در اول مرحله ماه رخ دهند و یک هدف جالب برای دیدن آسمان ایجاد می شود.ساعت و زمان دقیق خورشید گرفتگی در شهرهای ایران سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱

بیست و پنجم اکتبر سال ۲۰۲۲ که مصادف میشود با روز سوم آبان ماه تقویم شمسی خودمان آخرین خورشید گرفتگی که در سال ۲۰۲۲ رخ می دهد اتفاق خواهد.

گفته می شود در قسمتهایی از اروپا آفریقا و آسیا این پدیده تماشایی و نجومی قابل رویت خواهد شد و بهترین منطقه برای دیدن خورشید گرفتگی در نیمه غربی کشور روسیه و همچنین قزاقستان می باشد در کشور خودمان نیز تا حد قابل دیدن خواهد بود و بیشتر ساکنین نیمه شمالی کشورمان برای رصد کوستو موقعیت بهتری خواهند داشت البته لازم به ذکر است که شرایط جوی نیز باید مناسب و مساعد باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا