بیوگرافی

زهرا جلیلیان دانشجوی نخبه کیست بیوگرافی و سیر تا پیاز مرگ

زهرا جلیلیان دانشجوی نخبه کیست

زهرا جلیلیان یکی از دانشجویان نخبه دانشکده صنعت برق و کامپیوتر می باشد، که آذرماه سال گذشته از طبقه نخست دانشگاه پرتاب شد و شوربختانه دار فانی را وداع گفته است.

زهرا جلیلیان متولد دهه ۶۰ در اسلام آباد غرب و ۳۲ ساله بوده که در ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۱ بر اثر سقوط از بلندی و خودکشی درگذشت.
«زهرا جلیلیان» دانشجوی برق مقطع دکتری دانشگاه تهران، ۱۳ آذر ماه سال گذشته از طبقه اول دانشکده برق پایین پرید و پس از انتقال به بیمارستان و عمل جراحی، به دلیل شدت آسیب‌دیدگی جانش را از دست داد.

زهرا جلیلیان دانشجوی نخبه کیست بیوگرافی و سیر تا پیاز مرگ

بیان شده به خاطر عدم مخالفت یکی از اساتید راهنما با حذف اسم یکی از اشخاص در مقاله خود بحث هایی به وجود آمده و در پایان به خاطر فشار روحی و روانی قصد خودکشی نموده است.

بیوگرافی زهرا جلیلیان

زهرا جلیلیان دانشجوی نخبه دکترای برق دانشکده فنی دانشگاه تهران متولد دهه ۶۰ در اسلام آباد غرب و ۳۲ ساله بوده که در ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۱ بر اثر سقوط از بلندی و خودکشی درگذشت.
«زهرا جلیلیان» دانشجوی برق مقطع دکتری دانشگاه تهران، ۱۳ آذر ماه سال گذشته از طبقه اول دانشکده برق پایین پرید و پس از انتقال به بیمارستان و عمل جراحی، به دلیل شدت آسیب‌دیدگی جانش را از دست داد.
معاون دانشجویی دانشگاه گفت که این دانشجو در مخالفت با درخواست استاد مبنی بر درج نام یک فرد در مقاله‌اش که هیچ ارتباطی با مقاله وی نداشته، اقدام به خودکشی کرده است!

حواشی

زهرا جلیلیان به یکی از اساتید راهنمای خود در مورد این امر اخطار داده بود که اگر با ایشان مخالفت نماید دست به چنین کاری می زند و در پایان هم دست به خودکشی زد و از طبقه نخست دانشگاه خود را به پایین انداخت.

پس از این اتفاق خیلی زود خانم زهرا جلیلیان را به بیمارستان انتقال دادند، ولی متاسفانه در پایان به خاطر ضربه ای که به سر ایشان وارد شده بود چشم از جهان فرو بست. ولی رسانه های معاند تلاش نموده اند که این ماجرا را به موضوع سیاسی تبدیل کنند.

از خودکشی تا قتل

در مورد اینکه اسم چه فردی می بایست از مقاله وی حذف گردد معلوم نمی باشد، ولی آن چیزی که نشان می‌دهد مخالف بودن زهرا جلیلیان و استاد راهنما بوده است.
استاد راهنما بیان می کند من حتی تصور آن را نمی نمودم که خانم جلیلیان اینطور کاری نماید.

زهرا جلیلیان دانشجوی نخبه کیست بیوگرافی و سیر تا پیاز مرگ

ماجرایی که در تاریخ ۱۳ آذرماه اتفاق افتاده است خانم زهرا جلیلیان در رشته دکترای برق در دانشکده فنی تهران تحصیل می‌کرده که پس از اقدام به خودکشی زیر عمل جراحی رفت، ولی در پایان درگذشت.

استاد راهنما در مورد مقاله انتشار شده بیان می کند هفته قبل ما یک مقاله را به ژورنال ارسال نمودیم که ثمری تحقیقاتی خانم جلیلیان بود که در طول چهار سال در موردش گزارشاتی ارائه نموده بود، که خیلی فعالیت با ارزشی به حساب می‌آمد نویسنده دوم که از نویسنده‌های مقاله به حساب می‌آمد بیشتر پردازش های تئوری را صورت داده بود و با همراهی خانم زهرا جلیلیان فعالیت را پیش برده بودند من پیش از این موضوع بسیار شاد بودم که حتی یک کیک را خریداری نموده و به خانم جلیلیان افزودم که این ایام بهترین ایام زندگی ام می باشد، ولی مثل اینکه میان خانم زهرا جلیلیان و نویسنده دوم اختلاف هایی ایجاد شده بود.

نویسنده دوم بیان کرد خانم جلیلیان از مقاله ایشان سوءاستفاده نموده و از این موضوع بسیار غمگین شده بود و من افزودم بایستی یک جلسه برپا میکنیم و این مشکل را برطرف نماییم به خاطر این که نویسنده دوم هم بسیار در این مقاله فعالیت نموده بود و نمی توانیم زحمت های ایشان را نادیده بگیریم.

ولی خانم زهرا جلیلیان مجددا پس از مدتی مخالفت خود را اعلام نمود و افزود نام من را حذف نمایید.
اگر من در این مقاله نباشم بهتر می باشد و خیلی ناراحت و عصبی اتاق را ترک کرد و پس از چند لحظه متوجه شدیم که از طبقه ی نخست دانشگاه سقوط نموده است.

همچنین ببینید:

حسین پنجک کیست بیوگرافی و فیلم دستگیری

بیوگرافی مهدی نصیری کیست از روزنامه کیهان تا کنون

استاد راهنما در ادامه بیان می‌کند در واقع مقاله ارسال شده بود و هیچ گونه مشکلی نبود، ولی متوجه نمی شوم که برای چه خانم زهرا جلیلیان دوباره خواست که نام نویسنده دوم در مقاله وجود نداشته باشد و دست به چنین اقدامی زد.

رد شدن خودکشی توسط پزشکی قانونی

مادر زهرا میگوید «آن روز امتحانات مجازی برگزار می‌شد و زهرا از آن لحظه به بعد که وارد ساختمان شد دیگر ما نمی‌دانیم چه اتفاقی برای زهرا افتاده است. تا اینکه ساعت ۱۱ روز حادثه خانمی با من تماس گرفت و گفت؛ شما مادر زهرا هستید؟ گفتم؛ بله. گفت؛ زهرا افتاده. هرچه سریع‌تر خودتان را برسانید. ترسیده بودم. پرسیدم؛ یعنی چی افتاده؟ از کجا افتاده؟ چطور افتاده؟ گفت؛ خانم از پله‌های دانشگاه افتاده. من دیگر نفهمیدم شب است یا روز. حالم بد شده بود.

پسرم با پدرش تماس گرفت تا راهی تهران شویم. با اقوام‌مان تماس گرفتم که تا ما به تهران برسیم شما بیمارستان بروید و ببینید چه شده… زهرا را به بیمارستان شریعتی منتقل کرده بودند. ما ساعت ۶ بعدازظهر رسیدیم. حال بدی داشتیم چه من چه کل خانواده. با التماس از کادر بیمارستان خواستم تا بالای سر بچه‌ام بروم.» (اشک می‌ریزد)

برادر زهرا: «روز حادثه یکی از دوربین‌هایی که مقابل در ورودی ساختمان بود، تصویر ورود زهرا به همراه استاد راهنمایش را ثبت کرد. تنها فیلمی که از دوربین‌های مداربسته دانشگاه تهران به ما دادند، همین لحظه ورود آن‌ها است. لحظه دیگری هم که دوربین‌ها ثبت کردند؛ لحظه‌ای است که ماموران امداد وارد ساختمان می‌شوند و با برانکارد خواهرم را بیرون می‌برند. چیزی حدود یک ساعت و نیم الی دو ساعت از فیلم‌ها در اختیار ما قرار نگرفته است.

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. دکتر زهرا جلیلیان به قتل رسیده و نمیشه انکارش کرد…پزش قانونی از روی شکنجه و‌ جراحات ،تایید کرده قتل بوده….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا