بیوگرافی

سازنده برج خلیفه کیست ؟ 【جاهای تفریحی برج خلیفه + جزئیات】

در این مقاله از لردخت قصد داریم علاوه‌براینکه به سوال “سازنده برج خلیفه کیست؟” پاسخ دهیم، جاهای تفریحی، جزئیات ساخت و ساز و سایر اطلاعات جالب و باورنکردنی درباره این برج را برای شما مخاطبان عزیز بازگو کنیم.

برج خلیفه یکی از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین نمادهای شهر دبی در امارات متحده عربی است. این برج بزرگ در سال ۲۰۱۰ تکمیل شد و با ارتفاعی بالغ بر ۸۲۹ متر، از بلندترین ساختمان‌های جهان محسوب می‌شود.

سازنده برج خلیفه کیست ؟ 【جاهای تفریحی برج خلیفه + جزئیات】

طراحی این ساختمان به گونه‌ای است که به‌عنوان یک مرکز توسعه مختلط و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. تصمیم برای ساخت این برج، به خاطر تصمیم دولت برای ایجاد تنوع در اقتصاد مبتنی بر نفت و به‌دست‌آوردن اعتبار بین‌المللی دبی بود.

سازنده برج خلیفه کیست؟

صاحب برج خلیفه، یک شرکت املاک و مستغلات است که در سال ۱۹۹۷ تأسیس شد. این شرکت پروژه‌های دیگری مانند دبی مال و منطقه دبی مارینا در دبی دارد. همچنین، امار امپرا اپرای دبی یکی از پروژه‌های اخیر این شرکت است که در منطقه The Open District در مرکز شهر دبی واقع شده است. Emaar Properties پروژه‌هایی در کشورهای دیگر از جمله مصر، هماتا و هند نیز دارد.

معرفی برج خلیفه در دبی

برج خلیفه دارای مجموعه‌ای از امکانات و خدمات متنوع است که تجربه‌ای بی‌نظیری را برای ساکنان و مهمانان فراهم می‌کند. این امکانات شامل لابی‌های اختصاصی، آسمان‌خراش‌های مجزا و ۱۲۳ مجموعه دیگر است که شامل تجهیزات پیشرفته تناسب اندام، استخرهای داخلی و روباز، جکوزی و اتاقی برای اجتماعات و رویدادها می‌شود.

در ابتدا، این ساختمان به اسم “برج دبی” نامگذاری شد، اما بعد از آن، به افتخار حاکم ابوظبی و رئیس جمهور امارات متحده عربی، خلیفه بن زاید آل نهیان، نامگذاری شد. برج خلیفه دبی رکوردهای زیادی را شکسته است که در ادامه مقاله به آن ها اشاره می کنیم.

سازنده برج خلیفه کیست ؟ 【جاهای تفریحی برج خلیفه + جزئیات】

برای ورود به برج خلیفه، نه تنها برای خرید بلیت، بلکه برای سوار شدن به آسانسور نیز باید در صف ایستاد. آسانسور برج خلیفه یکی از سریع‌ترین آسانسورهای جهان است و در عرض یک دقیقه بازدیدکنندگان را به طبقه ۱۲۴ می‌رساند. استفاده از آسانسور و طی این مسیر برای بازدیدکنندگان جذاب است.

در طبقه ۱۲۴ (مشهور به عرشه برج خلیفه) که در ارتفاع ۴۵۲ متری از سطح زمین قرار دارد، مغازه‌های فراوانی وجود دارد و در صورت تمایل می‌توانید خریدهای خود را انجام داده و سپس به محوطه بیرونی و روی سکوی برج بروید و از آنجا چشم‌انداز دبی را ببینید. روی سکوها دوربین‌هایی قرار دارد که می‌توانید با آنها نقاط مختلف روی زمین را مشاهده کنید.

بیوگرافی صادق بوقی و ماجرای فیلم رقصیدن در بازار رشت

امید خواننده اصالتا اهل کجاست آیا لر است؟ +فیلم مصاحبه

پس از بازدید از طبقه ۱۲۴، می‌توانید به طبقه ۱۴۸ بروید که به‌عنوان برج اسکای یا آسمان برج خلیفه شناخته می‌شود. برج خلیفه تنها یکی از مراکز گردشگری در دبی است. در اطراف برج خلیفه یک پارک با مساحت ۱۱ هکتار واقع شده است که طراحی آن از شکل گل الهام گرفته شده است. مسافران تور لحظه آخری دبی قبل از ورود به برج می‌توانند از این پارک دیدن کنند.

رکورد های برج خلیفه

  • بلندترین ساختمان جهان با ارتفاع حیرت‌انگیز ۸۲۸ متر (۲۷۱۶.۵ فوت) که بلندتر از برج ایفل (سه برابر) و ساختمان امپایر استیت (تقریباً دو برابر) است
  • برجی با بیشترین طبقات قابل استفاده
  • داشتن آسانسور با بیشترین مسافت طی‌شده
  • برجی با سریع‌ترین آسانسور جهان با سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت
  • داشتن بلندترین آسانسور باربری جهان
  • بزرگ‌ترین بالکن برای تماشای منظره بیرون از برج

قوانین برج خلیفه

همراه داشتن وسایلی مانند اسپری، بطری شیشه‌ای، چاقو، مواد منفجره، سلاح گرم، اسکیت یا کفش‌های چرخدار، خوراکی و نوشیدنی ممنوع است.

در طبقه ۱۴۸، هر بازدیدکننده تنها می‌تواند ۳۰ دقیقه در آنجا بماند.

ورود حیوانات خانگی به داخل برج ممنوع است.

سازنده برج خلیفه کیست ؟ 【جاهای تفریحی برج خلیفه + جزئیات】

هتل اتمسفر دبی

در طبقه ۱۲۲ برج خلیفه، مکانی به نام هتل اتمسفر دبی واقع شده است که به‌عنوان بهترین رستوران دبی شناخته می‌شود و از لحاظ ارتفاعريال لقب مرتفع‌ترین رستوران جهان را داراست.

رستوران های آرمانی

این رستوران جزو رستوران‌های شیک و لوکس است که در برج خلیفه واقع شده‌اند و امکان صرف غذاهای لذیذ عربی و بین‌المللی را در این مکان فراهم می‌کنند. باید توجه داشت که رستوران‌های آرمانی در طبقات ۸ تا ۱۸، ۳۸ و ۳۹ برج خلیفه قرار دارند و به هتل آرمانی تعلق دارند.

همچنین، یازده طبقه از برج خلیفه به صورت اختصاصی برای هتل آرمانی در نظر گرفته شده است. این هتل لوکس امکانات بسیاری را به مهمانان خود ارائه می‌دهد و برای مسافران اقامتی رویایی در این هتل پنج ستاره در دبی را فراهم می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا