بازیگران فیلم و سریال

اسامی بازیگران سریال سایه همسایه با نقش +بیوگرافی و عکس

درباره سریال سایه همسایه

مجموعه سایه همسایه به کارگردانی اسماعیل خلج، به‌زودی از شبکه آی فیلم روی آنتن می‌رود. برای اطلاع از داستان و ساعت پخش سریال سایه همسایه با ما همراه شوید.

سریال سایه همسایه به قلم محمود استادمحمد به نگارش درآمده و اسماعیل خلج بازنویسی این اثر ماندگار را برعهده داشته است. این مجموعه پربیننده‌ اولین بار در سال 1365 از شبکه دو سیما روی آنتن رفت.

اسامی بازیگران سریال سایه همسایه با نقش +بیوگرافی و عکس

پس از پرداختن به ساعت پخش سریال سایه همسایه از شبکه آی فیلم سراغ قصه‌ی این مجموعه درام قدیمی می‌رویم که درباره چالش‌های زندگی روزمره ساکنان یک محله‌ی قدیمی است.

در خلاصه داستان سریال سایه همسایه آمده است: «اتفاقات مختلفی در محله رخ می‌دهد و هربار میرزا نصرالله (با بازی عنایت‌الله بخشی) که ریش‌سفید محله است، گره از مشکلات همسایه‌ها می‌گشاید و در رفع گرفتاری‌های آنان می‌کوشد.»

اسامی بازیگران سریال سایه همسایه

عنایت‌الله بخشی در نقش «آمیرزا نصرالله»
توران مهرزاد در نقش «خانم‌آغا»
اسماعیل داورفر در نقش «آقای قوامی»
تانیا جوهری در نقش «خانم اعتضاد»
حسین امیرفضلی در نقش «حاج کاظم» (بقال محله)
سیروس ابراهیم‌زاده در نقش «آقای اولیایی» (عکاس)
باقر صحرارودی در نقش «اوستا صفر» (بنا)
بهمن زرین‌پور در نقش «هادی» (پسر آقای قوامی)
اسماعیل خلج در نقش «اکبر آقا» (راننده)
رامین فرزاد در نقش «آقای اعتضاد»
فرشید ابراهیمیان در نقش «دکتر» (برادر اکبر)
آتش تقی‌پور در نقش «کربلایی»
ارژنگ فرخ‌پیکر در نقش «فتاحی (آقا فتاح)» قهوه‌چی محل
داود مصلحی‌زاده در نقش «محسن» (پسر حاج کاظم بقال)
فاطمه طاهری در نقش «بی‌بی» (همسر آمیرزا نصرالله)
محسن یوسف‌بیک در نقش «دستفروش»
ملیحه نیکجومند در نقش «خانم قوامی»
بیوک میرزایی در نقش «آقای تیموری»
شهین علیزاده در نقش «همسر اکبر»
کاظم هژیرآزاد در نقش «آقای افضلی» (صاحب بنگاه معاملات ملکی)
کتایون ریاحی در نقش «مریم» (دخترِ آمیرزا نصرالله)
علی طالب‌لو
نسترن بوساک
علی زرینی
مهدی لاهیجانی
خسرو یارعلی
شمسی فضل‌الهی

اسامی بازیگران سریال سایه همسایه با نقش +بیوگرافی و عکس

بیوک میرزایی در نقش تیموری

بیوک میرزایی (زاده ۹ مرداد ۱۳۳۴ در تهران) بازیگر تلویزیون، سینما و رادیو اهل ایران است. فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد است. وی در سال ۱۳۴۹ در سن ۱۵ سالگی، به یادگیری رشته بازیگری در «هنرکده هنرپیشگی آناهیتا» پرداخت. سپس از سال ۱۳۶۲ و با حضور در نمایش تلویزیونی «آینه خیال» به کارگردانی داود میرباقری، کارش را در تلویزیون آغاز نمود و از سال ۱۳۶۳ نیز با برنامه صبح جمعه با شما، حضور در رادیو را تجربه نمود.[۲] وی در ۱۳۶۸ در سریال «آقای دلار» به کارگردانی «مجید بهشتی» بازی کرد.

شهین علیزاده در نقش همسر اکبر
شهین علیزاده (زادهٔ ۱۵ دی ۱۳۳۴ در کرمانشاه)، بازیگر، و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی است. وی کارشناسی نمایش را با گرایش بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنر و کارشناسی ارشد نمایش را با گرایش کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران دریافت کرد.

اسامی بازیگران سریال سایه همسایه با نقش +بیوگرافی و عکس

کاظم هژیرآزاد در نقش آقای افضلی بنگاهی

کاظم هژیرآزاد (زادهٔ ۱ فروردین ۱۳۲۹) بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون اهل ایران است.کاظم هژیرآزاد در سال ۱۳۲۹ در تهران زاده شد. او در سال آخر دبیرستان یعنی تابستان سال ۱۳۴۸ برای فراگرفتن هنر بازیگری، به هنرکده آزاد هنرپیشگی «آناهیتا» رفت و شیوه «استانیسلافسکی» را زیر نظر استاد مصطفی اسکویی آموزش دید و در چندین نمایش صحنه‌ای و تله تئاتر با گروه آناهیتا به ایفای نقش پرداخت. وی سال ۱۳۶۱ از گروه جدا شد و به صورت آزاد، با گروه‌های مختلف تهرانی همکاری کرد که این همکاری همچنان ادامه دارد.

کتایون ریاحی در نقش مریم دختر میرزاآقا

کتایون ریاحی (زادهٔ ۱۰ دی ۱۳۴۰) بازیگر سابق و نویسندهٔ ایرانی است.[۱] او در ۱۳۸۰ برای بازی در شام آخر مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و در ۱۳۸۷ زلیخا را در مجموعهٔ تلویزیونی یوسف پیامبر به تصویر کشید. او دارای یک فرزند به نام پوریا است که موسیقی‌دان و دارای تحصیلات آکادمیک در زمینه موسیقی است. برادر او علیرضا ریاحی از دیگر بازیگران سینما در ایران است.

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم اخراجی ها 2 +عکس و داستان

اسامی بازیگران فیلم پروین اعتصامی + حواشی و خلاصه داستان

خلاصه داستان

زندگی روزمره ساکنان یک محله قدیمی ، دستمایه این مجموعه تلویزیونی بود. اتفاقات مختلفی در محله رخ می دهد و هربار میرزا نصرالله (با بازی عنایت الله بخشی) که ریش سفید محله است ، گره از مشکلات همسایه ها می گشاید و در رفع گرفتاری های آنان می کوشد.

اسامی بازیگران سریال سایه همسایه با نقش +بیوگرافی و عکس

اسماعیل خلج کارگردان سایه همسایه کیست

خلج در آثار نمایشی پیش از انقلاب خود برای زبان لایه‌های فقیر و حاشیه‌نشین شهری آن دوران معادل نمایشی خلق کرد. این زبان نمایشی غنی، با وجود بهره‌وری از مفاهیم و کلام لایه‌های فقیر جامعه به هیچ‌وجه «عامیانه» نیست.

می‌توان گفت مهم‌ترین دست‌آورد خلج، دراماتیزه کردن زبان لایه‌های فقیر و حاشیه‌نشین شهری در دهه‌های چهل و پنجاه است. او در آثارش به زندگی مردمان تیره روز طبقه‌ی فرودست می‌پردازد.

اسماعیل خلج در کلبه عمو پورنگ (۱۴۰۰)، هم‌سایه (۱۴۰۰)، راه و بیراه (۱۳۹۷)، جلال‌الدین (۱۳۹۳)، بی‌قرار (۱۳۹۲)، یلدا (۱۳۹۱)، خانه بی‌پرنده (۱۳۸۹) و اغما (۱۳۸۶) نقش‌آفرینی کرده است.

سریال سایه همسایه، ساخته اسماعیل خلج، به مثابه دریچه‌ای به سوی خاطراتِ شیرینِ دهه شصت عمل می‌ کند. این سریال با روایتِ داستانِ زندگی روزمره ساکنان یک محله قدیمی، تصویری گرم و صمیمی از روابط انسانی و ارزش‌های والای آن دوران را به تصویر می‌ کشد.

نقاط قوت:

  • داستانِ جذاب و آموزنده: سایه همسایه با پرداختن به مسائل و مشکلاتِ روزمره، به شکلی ظریف و هنرمندانه، درس‌های زندگی را به مخاطب خود می‌آموزد.
  • شخصیت‌ های دوست‌ داشتنی: از میرزا نصراللهِ صبور و حکیم گرفته تا ناصرِ شوخ طبع و خانم صابریِ مهربان، هر یک از شخصیت‌های این سریال به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در قلبِ مخاطب جای می‌گیرند.
  • بازی‌های درخشان: بازی‌هایِ بی‌نظیرِ ستارگانی چون عنایت‌ الله بخشی، اسماعیل داورفر و توران مهرزاد، از نقاط قوتِ انکارناپذیرِ این سریال است.
  • فضایِ صمیمی و نوستالژیک: سایه همسایه با به تصویر کشیدنِ حیاط‌های بزرگ، همسایه‌هایِ صمیمی و روابطِ گرمِ انسانی، حسِ نوستالژیِ قوی را در مخاطب برمی‌انگیزد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا