اخبار سینما

سند ازدواج مرحوم نیکو خردمند و مهریه نیکو خردمند به موزه سینما اهدا شد

اهدا کردن برگی از دفتر زندگی مرحوم نیکو خردمند به موزه سینما،سند ازدواج زنده یاد مرحوم نیکو خردمند بازیگر فقید کشورمان گنجینه موزه سینما داده شد.

سند ازدواج مرحوم نیکو خردمند و علیرضا خوشنویسان به موزه سینما اهدا شد

اهدا کردن برگی از دفتر زندگی مرحوم نیکو خردمند

طبق گزارش‌های رسیده شده است. خبرگزاری ها روابط عمومی موزه سینما سند ازدواج مرحوم نیکو خردمند بازیگر سینما و تلویزیون را در روز تولد آن مرحومه به موزه سینما اهدا کرد.یکی از نکاتی که جالب به نظر آمد این بود که سند ازدواج نیکو خردمند به وسیله پویا پور معانی تهیه کننده و کارگردان سینما به موزه اهدا شده است.مهریه مرحوم نیکو خردمند که در سال ۵۸ با علیرضا خوشنویسان ازدواج کرده است یک جلد کلام الله مجید و یک شاخه نبات بوده است.

سند ازدواج مرحوم نیکو خردمند و علیرضا خوشنویسان به موزه سینما اهدا شد
نیکو خردمند در ۱۹ آبان سال ۱۳۱۱ در تهران به دنیا می‌آید و در ۲۶ آبان سال ۸۸ دار فانی را وداع می گوید.
این بازیگر فقید کشور دارنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای حضور در فیلم پرده آخر در نهمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۶۹ برگزار شده بود شده است. همچنین سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای نقش آفرینی در فیلم بازیچه دوازدهم جشنواره در سال ۷۲ دریافت کرده است.

پیشنهاد میکنیم ببینید :

شهین تاج مغول کی سر کیست: علت فوت و درگذشت بازیگر قبل از انقلاب

منوچهر صادق پور بازیگر قدیمی سینما درگذشت + بیوگرافی و همسر

بیوگرافی ارشیا خلیلیان [عرشیا] پسر نسرین مقانلو فوت ودر گذشت

او در فیلم هایی مانند مسافران. کاغذ بی خط ،شیرین، کافه ستاره، هزاران زن مثل من، پرده آخر، مسافران، غزال، خانه خلوت از فیلم‌هایی است که مرحوم نیکو خردمند در آن حضور داشته است.

بیوگرافی

نیکو خردمند ۱۹ آبان و سال ۱۳۱۱ در تهران به دنیا می‌آید. در رشته کارگردانی از رویال تئاتر سلطنتی فارغ التحصیل شده است. نیکو خردمند فعالیتش را از دوران قبل از انقلاب با رادیو و تلویزیون آغاز کرده است و بعد از انقلاب به اوج شهرتش در زمینه بازیگری رسیده بود. آهو خردمند که یکی از بازیگران و پیشکسوتان این عرصه می باشد خواهر مرحوم نیکو خردمند می باشد.

مرحوم نیکو خردمند فعالیت خودش را در سال ۱۳۳۷ زمانی که ۳۶ سال سن داشت به وسیله معرفی شدن توسط یکی از آشنایان ش به رادیو بعد از تست دادن و پذیرفته شدن به عنوان گوینده آغاز کرد بعد از گذشت ۲ سال از آغاز کار گویندگی در رادیو در سال ۱۳۳۹ تحت آموزش هوشنگ لطیف پور و سعید شرافت قرار گرفتن وارد عرصه دوبلوری و کار دوبلاژ شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا