خبر جدیدخبرهای ایران

شاخص آلودگی هوا تهران امروز جمعه 17 آذر 1402

شاخص آلودگی هوا در تهران امروز جمعه آذر 17 آذر در برخی از مناطق کاملا برای همه گروه ها ناسالم است.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، تخمین زده می‌شود که سالانه هفت میلیون نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند. بیش از 4000 نفر تنها در چند ماه به دلیل مه دود شدیدی که در سال 1952 در لندن رخ داد جان خود را از دست دادند. ازن سطح زمین باعث انقباض ماهیچه های ریه شده و تنفس را دشوار می کند. قرار گرفتن در معرض سطوح بالای ازن می تواند باعث گلودرد، سرفه، التهاب ریه و آسیب دائمی ریه شود.

شاخص آلودگی هوا تهران امروز جمعه 17 آذر 1402

علائم ناشی از قرار گرفتن در معرض کوتاه مدت معمولاً به سرعت برطرف می شود، اما قرار گرفتن در معرض طولانی مدت با بیماری و بیماری جدی در چندین سیستم بدن مرتبط است. کودکان، سالمندان و افراد مبتلا به بیماری های مداوم بیش از سایر گروه ها در برابر آلودگی هوا آسیب پذیر هستند. جمعیت شهری نیز به دلیل غلظت بالای آلودگی در داخل شهرها در معرض خطر بیشتری قرار دارند. کیفیت فعلی هوا را در منطقه خود بررسی کنید تا مشخص شود آیا باید اقدامات احتیاطی مانند کاهش یا اجتناب از فعالیت در فضای باز را انجام دهید.

شاخص آلودگی هوا تهران امروز جمعه 17 آذر 1402

سنجش کیفیت هوا امروز _جمعه هفدهم آذر_ در ایستگاه‌های باقرشهر با شاخص ۱۸۱، سلامت با شاخص ۱۶۲، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۵۸، شریف منطقه دو با شاخص ۱۵۷، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۵۹، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۵۹، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۵۵، قائم با شاخص ۱۶۸، قرچک با شاخص ۱۹۴، میدان مفتح منطقه ۹ با شاخص ۱۶۱، در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.

دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های اسلام‌شهر با شاخص ۱۰۲، امام خمینی با شاخص ۱۲۶، پارک رازی با شاخص ۱۲۶، پاسداران با شاخص ۱۲۵، پیشوا با شاخص ۱۳۶، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۲۳، چشمه با شاخص ۱۱۸، دانشگاه تهران با شاخص ۱۲۵، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۳۵، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۱۰۵، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۳۹، ورامین با شاخص ۱۲۶، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۸۳، اقدسیه منطقه یک با شاخص ۵۵، بهارستان با شاخص ۸۷، پاکدشت با شاخص ۷۹، پونک با شاخص ۷۲، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۶۲، تربیت مدرس منطقه شش با شاخص ۸۱، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۵۴، دماوند با شاخص ۶۷، رباط‌کریم با شاخص ۷۵، ژئوفیزیک با شاخص ۶۴، ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۷۷، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۹۳، شهرداری منطقه دو با شاخص ۶۰، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۶۳، شهریار با شاخص ۵۶، علم و صنعت با شاخص ۶۵، قدس با شاخص ۵۲، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۸۱، ملارد با شاخص ۷۶، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۴۰، پردیس با شاخص ۳۵، گلبرگ منطقه هشت با شاخص ۴۴ و لواسانات با شاخص ۴۳ در وضعیت هوای پاک (سبز) است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا