اخبار سینما

علت بازداشت و دستگیری عزیز ویسی خواننده کرد مشخص شد؟

دلیل دستگیری خواننده معروف کرد عزیز ویسی چه بوده است جزئیات دستگیری عزیز ویسی را با ما ببینید.

علت بازداشت عزیز ویسی خواننده

عزیز ویسی یکی از خوانندگان مطرح و سرشناس جوانرودی میباشد که در اعتراضات این روزهای کشور برای حمایت از معترضان آهنگی را خوانده که باعث شده جوانان و نوجوانان را تشویق به حضور در آشوب ها اغتشاشات کنند. با این کار از معترضان حمایت کرده است این دلیل بازداشت کردن عزیز ویسی می باشد.

علت بازداشت عزیز ویسی خواننده

عزیز ویسی از خواننده های کرد زبان میباشد که در میان مناطق کردنشین و کرد زبان طرفدار های زیادی دارد عزیز ویسی در حدود ۳۰ سال است که فعالیت هنری اش را انجام میدهد و در تمام طول مدت کاری از توانسته ۲۲ کاست و چندین آلبوم و همچنین برپا کردن چند کنسرت در کشور و در شهر های مختلفی مثل کردستان تهران و کرمانشاه اجرا کند.

همچنین ببینید : حسین صفامنش خواننده بازداشت و دستگیر شد؟ علت دستگیری چه بوده؟

عزیز ویسی هر سال در کشورهای اروپایی از جمله انگلیس کنسرتهای برگزار می کند که مورد توجه بسیاری از مردم قرار می گیرد به خاطر سبک و مدل اجرا و حتی مدل لباس پوشیدن ش در کشورهای دیگر نیز طرفداران زیاد فارسی زبان و حتی غیر را دارد. برخی از آلبوم های عزیز ویسی که معروفیت زیادی دارند مثل دیلان. سوما. سهند. نوروز. هرزانه وبه مو وسمر می باشند طرفداران زیادی می باشد.

بیوگرافی

عزیز ویسی در ایران زندگی میکند و فعالیتهای هنری اش را انجام میدهد د او از اولین افرادی بود که توانست موسیقی فارسی و کردی را با هم آمیخته کرده و تمام هموطنان ایرانی ارتباط برقرار کرده و آنها را با موسیقی کردی بیشتر آشنا کنند.

عزیز ویسی در سال ۴۵ به دنیا می آید و درصد های کردی و ایرانی خوانندگی ترانه سرایی و همچنین بازیگری فعالیت می کنند یکی از علت های معروف شدن عزیز ویسی برپایی موسیقی شاد و اصیل کردی می باشد و استفاده هنرمندانه و ارز مسائل و آلات موسیقی که فراموش شده بودند.

مصاحبه با آقای ویسی

آقای ویسی در جوانرود همیشه یک جبهه گیری هایی بر علیه شما وجود داشته، دلیل این مسئله چیه؟

متأسفانه در جوانرود یک رقابت میان باباجانی ها و جوانرودی ها وجود داره (مثلاً این رقابت در انتخابات قبل میان طرفداران مصطفی محمدی و فتح اله حسینی هم وجود داشت) من با وجود اینکه باباجانی بودم ولی از کسی طرف داری نکردم. ولی باز جوانرودی ها می گفتن که چون من اصالتاً باباجانی هستم منو قبول ندارن.

با این حال من هرجایی که می رفتم و مصاحبه می کردم، می گفتم که جوانرودی هستم و الآن هر کس اسم جوانرود را می شنوه می گه شهر «عزیز ویسی».

حالا میانه ات با جوانرودی ها خوبه؟

بله مردم جوانرود خیلی با من خوب هستن و آن جو سابق دیگه نمانده. الان دیگه این بحث جوانرودی و ثلاثی خیلی کمرنگ شده و مردم خیلی به من احترام می ذارن.

با کرمانشاهی ها رابطه ات چطوره؟

مردم اینجا برخوردشان کمی فرق داره. بعضی جوان ها وقتی منو داخل خیابان می بینن می گن «داش عزیز هایده کوره یه؟!» (عزیز ویسی این جمله را با گویش کردی کرمانشاهی خاصی ادا می کنه.) اونا با لحنی حرف می زنن که من بترسم (با خنده). همچنین مردم جاهای دیگر وقتی می خوان با من عکس بگیرن از من اجازه می گیرن ولی در این جا بی مقدمه بهم می گن «داش عزیز باوه ایره یه ی عکسی وه گه رد یه ک بخه یمن!».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا