اخبار سینما

علت فوت و درگذشت لیلی افشار نوازنده گیتار مشخص شد

لیلی افشار به علت بیماری قلبی و عروقی درگذشت او در چند سال اخیر درگیر بیماری قلبی عروقی بود که متاسفانه در نهایت فوت کرد.

علت فوت و درگذشت لیلی افشار نوازنده گیتار

لیلی افشار نوازنده گیتار که چند سالی با بیماری قلبی و عروقی مبارزه میکرد و دورهای درمانی زیادی را آغاز کرده بود در نهایت در 2 آبان 1402 بر اثر ایست قلبی فوت کرد.

علت فوت و درگذشت لیلی افشار نوازنده گیتار مشخص شد

بیوگرافی

لیلی افشار نوازنده ایرانی در تاریخ ۱۸ اسفند ماه سال ۱۳۳۸ در تنکابن، استان مازندران دیده به جهان گشوده است و متاسفانه در تاریخ دوم آبان ماه سال جاری چشم بر جهان فرو بست.

این چهره یکی از نوازندگان گیتار کلاسیک کشور ایران بود، که نخستین نوازنده بانو در دنیا به حساب می‌آمد.

ایشان در رشته اجرای گیتار کلاسیک به درجه دکترا دست یافت.

لیلی افشار در شهر تنکابن استان مازندران متولد شده است و اصالتاً آذری می‌باشد.

سوابق

لیلی افشار هنگامی که ۱۰ ساله بوده نوازندگی گیتار را در یک مهمانی خانوادگی از نزدیک دیده است و به این ساز علاقه پیدا می‌کند و آموزش این ساز را در همان سن نزد داریوش افراسیابی شروع می‌کند.

مادربزرگ وی تار می‌نواخته و پدر او هم که در زمینه موسیقی به ویولن و پیانو کاملا آشنایی داشته لیلی را در این مسیر حمایت می‌کند.

علت فوت و درگذشت لیلی افشار نوازنده گیتار مشخص شد

خانم افشار در سن کودکی در کلیسای آلمانی‌ها و کاخ جوان‌ها نخستین کنسرتش را برپا می‌کند بعد از اتمام تحصیلاتش در دوره متوسطه در سال ۱۳۵۵ به کشور آمریکا سفر می‌کند و در رشته موسیقی و در عرصه گیتار تحصیلاتش را دنبال می‌کند.

خانم افشار مدرک کارشناسی را از دانشگاه کنسرواتوار موسیقی بوستون دریافت می‌کند و برای سپری کردن مقطع فوق لیسانس در همین رشته به کنسرواتوار موسیقی نیو انگلند می‌رود و زیر نظارت اساتید برتر تحصیلاتش را ادامه می‌دهد.

این چهره موفق شد مدرک دکترا را در دانشگاه ایالت فلوریدا دریافت کند واینکه وی نخستین بانویی بود، که در دنیا توانست درجه دکترا در نوازندگی گیتار را به پایان برساند.

همچنین ببینید:

بیوگرافی لیلی افشار نوازنده گیتار کیست از ایران تا آمریکا و درگذشت

بیوگرافی اکبر قدمی بازیگر سینما و تلویزیون و همسرش و فرزندان +عکس

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا