خبر حوادث

کاروان قادرشکری کیست و ماجرا کشته شدن نوجوان ۱۶ پیرانشهر از زبان پدرش

ماجرای مرگ کاروان قادر شکری نوجوان ۱۶ پیرانشهر کیست

ماجرای مرگ کاروان قادری

کاروان قادرشکری نوجوان ۱۶ ساله بود که درمیان اعتراضات جانش را از دست داد.

کاروان در سال ۸۵ به دنیا آمد و در ۲۹ آبان ۱۴۰۱ در پیرانشهر در استان آذربایجان غربی در سن ۱۶ سالگی فوت میکند.

رسانه های بیگانه مدعی هستند با اصابت گلوله کشته شده در حالی که بارها رسانه های دولتی کشورمان اعلام کردند  که نیروهای انتظامی و امنیتی برای مقابله با معترضین از گلوله های جنگی استفاده نمی کنند.

پبشنهاد میکنیم ببینید:

ماجرای مرگ بهاءالدین ویسی

شهادت میلاد بیرانوند گروهبان یکم کیست

ویس و پیام و چت های زشت علیرضا بیرانوند

با توجه به اغتشاشات اخیر که در کشور صورت می‌گیرد در میان مردم و اعتراض کنندگان افراداراذل و اوباشی نیز پیدا می‌شود که با حمله به مردم و نیروهای امنیتی باعث به شهادت رساندن آنها می شوند.

ماجرای مرگ کاروان قادری نوجوان ۱۶ پیرانشهر کیست

به گزارش سرویس سیاسی برخط نیوز به نقل از برترین ها – روزنامه اعتماد نوشت: [کیستی؟ و کیست که بر تو مویه کند؟ کیست برآید به خونخواهی تو؟ کدام قبیله را اهلی؟ بر چه نامی که کسی بشناسد؟ چگونه بدانم که کیستی؟ مادرت تو را چه می نامد یا پدرت؟ «کاروان قادرشکری»]

«این گزارش پس از پیگیری های مداوم و تماس های مکرر برای مصاحبه با یکی از اعضای خانواده نوجوان کشته شده در پیرانشهر تنظیم شده است. در این پیگیری اهالی پیرانشهر یکپارچه متحد شده بودند که صحبتی درباره اطلاعات مربوط به خانواده «کاروان قادرشکری» نکنند و تا اسم او را می شنیدند، عنوان می کردند که کاروان و خانواده اش را نمی شناسند!

به هر حال پس از پیگیری های چندین باره، خبرنگار ما توانست با پدر کاروان قادرشکری نوجوان ۱۶ ساله ای که در پیرانشهر به واسطه شلیک گلوله کشته شد، گفت وگویی داشته باشد:این گزارش فقط براساس صحبت های پدر کاروان و اخبار حواشی این حادثه، نوشته شده است. پس نمی توان گفت که قطعا دیدگاه روزنامه محسوب می شود.

۲۹ آبان ماه سال جاری پسر ۱۶ ساله ای به نام «کاروان قادرشکری» اهل پیرانشهر واقع در آذربایجان غربی با ضرب گلوله کشته شد. در پیرانشهر بعد از مراسم خاکسپاری این نوجوان، اعتراضات و درگیری هایی شکل گرفت.

لحظه ای که جسد کاروان در بیمارستان به خانواده اش تحویل داده شد تصویری از مادر او که سرش را روی جسد فرزندش گذاشته بود و گریه می کرد به ثبت رسید. این عکس واکنش های زیادی را از سوی افکار عمومی به همراه داشت.

همچنین پدر کاروان قادرشکری نیز در مراسم خاکسپاری او گفته بود: «به عنوان پدر شهید از همه خواهران و برادران تشکر می کنم. این قهرمان زیبا وقتی به دنیا آمد به یاد کاروان شهیدان کردستان اسمش را کاروان گذاشتم و حالا او را تقدیم کاروان شهیدان کردم.»

خبرگزاری تسنیم درخصوص خبر کشته شدن این نوجوان اعلام کرد: «برخی اتفاقات و اقدامات مشکوک از سوی عده ای با پوشش غیرمعمول موجب شد تا حاضران به منظور همدردی با خانواده متوفی به همراهی با آن ها بپردازند.

در این جمع، شعار های ساختارشکنانه داده شد تا اینکه پس از پایان خاکسپاری حاضران به سوی شهر و معابر اطراف حرکت کردند. جمعیت زیادی از مردم در جاده های پیرانشهر حضور داشتند و حتی اقدام به بستن جاده ها و سنگربندی در آن کرده اند.»

برخی خبرگزاری ها نیز در مورد اعتراضات و تجمعاتی که در بعضی شهر های این استان شده، اعلام کردند: «علاوه بر مهاباد، شهر های پیرانشهر و جوانرود نیز روز های ناآرامی را تجربه کردند. اخبار رسیده نشان می دهد پس از کشته شدن نوجوانی به نام کاروان قادرشکری، تجمعات مردم بسیار ملتهب شده و به درگیری با نیرو های نظامی و امنیتی منجر شده است.»

منابع محلی نیز عنوان کردند: «آغاز تجمعات وسیع مربوط به کشته شدن دو نفر از شهروندان در این استان بوده که شعار های تند حاضران در مراسم خاکسپاری به درگیری انجامیده که درنهایت درگیری گسترده شده است.» همچنین خبرگزاری فارس به نقل از مقامات امنیتی نوشت: «دو نفر از شهروندان استان آذربایجان غربی با تیر کلاشنیکف کشته شده اند و در درگیری های جوانرود، نیرو های امنیتی از سلاح جنگی استفاده نکرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا