بیوگرافی

محمد قبادلو کیست بیوگرافی و فیلم زیر گرفتن ماموران پلیس

محمد قبادلو کیست

محمد قبادلو پسر 22 ساله ای بوده که در اعتراضات آبان 1401 اقدام به زیر کردن 6 مامور پلیس با ماشین (پیکان) کرده بود که باعث قتل یک مامور یگان ویژه به نام فرید کرم‌ پور حسنوند کرده بود و بعد از 2 سال در 3 بهمن 1402 در زندان قزلحصار کرج اعدام شد.

بیوگرافی محمد قبادلو

محمد قبادلو متولد 1379 در پرند تهران است محمد قبادلو در شهریور 1401 با یک خودرو پیکان به‌قصد قتل به ماموران انتظامی حمله کرده و 6 مامور موتورسوار را در حین ماموریت زیر می‌گیرد که هر 6 نفر دچار مصدومیت و شکستگی دست و پا می‌شوند و یکی از ماموران به نام «فرید کرم‌پور» در اثر شدت جراحات به شهادت می‌رسد.

محمد قبادلو کیست بیوگرافی و فیلم زیر گرفتن ماموران پلیس

در کیفرخواست صادرشده از سوی نماینده دادستان که در دادگاه قرائت شد، مشخص شد که یکی از متهمان به‌نام “محمد قبادلو” فرزند محمدعلی به افساد فی‌الارض از طریق اقدام گسترده علیه مأموران موتوری نیروی انتظامی با اصابت خودروی سواری پیکان سفیدرنگ که منجر به شهادت استوار وحید کرم‌پور حسنوند و مجروح شدن ۵ مأمور پلیس شده است، به چنگ عدالت گرفتار شده است.

نماینده دادستان با حضور در جایگاه ضمن قرائت کیفرخواست متهم محمد قبادلو گفت: متهم توسط یک دستگاه پیکان سفیدرنگ با حمله به مأموران موتورسوار انتظامی که برای حفظ امنیت در حال اجرای مأموریت خود بودند، ضمن زیر گرفتن آنها باعث شهادت استوار وحید کرم‌پور حسنوند و مجروح شدن تعدادی از افسران انتظامی شد. طبق نظریه پزشکی قانونی، شهید کرم‌پور به‌دلیل ضربه شدید وارده به سر و له‌شدگی بافت مغز خونریزی کرده است و همین موضوع علت شهادت وی است.

شهید استوار فرید کرم پور

اجرای حکم اعدام

صبح 3 بهمن 1402 حکم اعدام محمد قبادلو از بازداشت شدگان حوادث تلخ پس از فوت مهسا امینی به اتهام به شهادت رساندن یک مامور انتظامی اجرا شد.

همچنین ببینید

بیوگرافی سردار عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی

حکم دادگاه کیفری یک استان تهران مبنی بر «قصاص نفس» محمد قبادلو در پرونده به شهادت‌رساندن یک مامور نیروی انتظامی به‌نام «فرید کرم‌پور حسنوند» و مجروح‌کردن 5 مامور دیگر در جریان ناآرامی‌های سال گذشته، پس از تأیید در دیوان عالی کشور، صبح امروز اجرا شد.

محمد قبادلو کیست بیوگرافی و فیلم زیر گرفتن ماموران پلیس

روایت خبرگزاری فارس از اعترافات محمد قبادلو

طبق گزارش نیروی انتظامی در تاریخ ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱، در حالی که جمعی از عوامل نیروی انتظامی در سطح شهر پرند، در حال کنترل اغتشاشگران بودند، فردی که سوار یک خودروی پیکان سفیدرنگ بود، به صورت عمدی و به قصد قتل ماموران یگان انتظامیِ در حال انجام وظیفه با سرعت بالا به سوی آن‌ها رانده و موتور‌ها و راکبین آن‌ها را زیر می‌گیرد که ۶ نفر از ماموران در اثر این اقدام محمد قبادلو، دچار مصدومیت و شکستگی دست و پا و جراحات می‌شوند و یکی از ماموران به نام فرید کرم‌پور در اثر شدت جراحات به شهادت می‌رسد.

عامل حادثه با نام محمد قبالو، توسط عوامل انتظامی شناسایی و دستگیر می‌شود. متهم از ابتدای دستگیری به جرایم خود، مخصوصا راندن عمدی ماشین بر روی ماموران انتظامی به قصد قتل آن‌ها اعتراف می‌کند.

باتوجه به اینکه پس از بررسی موضوع، دو کیفرخواست برای متهم صادره شد، یک پرونده با عنوان اتهامی «محاربه و افساد فی‌الارض» به دادگاه انقلاب اسلامی و پرونده دیگر با عنوان اتهامی «قتل عمد و سایر جرائم در صلاحیت محاکم کیفری» به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد. به این ترتیب دو پرونده برای محمد قبادلو در دو دادگاه مجزا تشکیل و بررسی پرونده‌ها از همان زمان آغاز شد.

پدر و مادر محمد قبادلو کیست بیوگرافی و فیلم زیر گرفتن ماموران پلیس

حکم دادگاه انقلاب اسلامی در پرونده افسادفی‌الارض محمد قبادلو

پس از بررسی پرونده محمد قبادلو در یکی از شعب دادگاه انقلاب اسلامی تهران در تاریخ ۵ دی ماه ۱۴۰۱، حکم «اعدام» متهم محمد قبادلو به اتهام افساد فی‌الارض از طریق اقدام گسترده علیه ماموران موتوری نیروی انتظامی با اصابت خودروی سواری پیکان سفید رنگ که منجر به شهادت استوار فرید کرم‌پور حسنوند و مجروح شدن ۵ مامور پلیس، صادر شد.

در پی درخواست اعاده دادرسی متهم، دیوان عالی کشور قرار «توقف» اجرای حکم اعدام محمد قبادلو در پرونده افساد فی‌الارض را تا زمان صدور حکم دادگاه کیفری در پرونده قتل عمد صادر کرد. این موضوع به جهت تقدّم اجرای حکم قصاص بر حکم افساد فی‌الارض بود.

حکم دادگاه کیفری در پرونده قتل عمد محمد قبادلو

بررسی پرونده محمد قبادلو به اتهام قتل عمد و سایر جرایم تحت صلاحیت دادگاه کیفری از قبیل: شروع به قتل ۵ مامور نیروی انتظامی و صدمه بدنی به آن‌ها و تخریب عمدی اموال متعلق به نیروی انتظامی در دادگاه کیفری یک استان تهران، از آبان ۱۴۰۱ آغاز شد.

دادگاه متهم با حضور: متهم، شکات، تعدادی از شاهدان عینی حادثه، کارشناسان پزشکی قانونی و وکیل تعیینی قبادلو برگزار شد و نهایتا در تاریخ ۳ دی ماه ۱۴۰۱ ختم رسیدگی اعلام و حکم صادر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا