گوناگون

مصاحبه اختصاصی با ملکه زیبایی جهان/ دانشمند و فیلسوف ایرانی استاد رزیتا دغلاوی نژاد

مصاحبه اختصاصی با ملکه زیبایی جهان/ دانشمند و فیلسوف ایرانی استاد رزیتا دغلاوی نژاد

 

۱_ استاد عزیز لطف کنید در ابتدا بیوگرافی مختصری از خود ارائه دهید .

به نام خداوند جان آفرین حکیم سخن در زبان آفرین

به نام ایزد منان پروردگار عالمیان خداوند زیبا و بخشاینده و مهربان

رزیتا دغلاوی نژاد هستم ازخانواده ای مؤمن ،شرافتمند،اصیل ،فرهیخته ، نجیب زاده ، پاکدامن ، موفق و افتخار آفرین ، متولد بیست و نهم آذرماه سال ۱۳۶۷ از دیار عشق ، شهر گل و بلبل ، شهر فرهنگ و تمدن شیراز هزار راز
اصالت من خوزستانی « شهر نجیب زادگان و مومنین عاشق از دیار عاشقان حسینی »
دین من اسلام محمدی ، مذهبم شیعه
تربیت من بر پایه سیره نبوی
بنده ای هستم از بندگان عاشق پروردگار زیبا و مهربان ولیکن هنرمندی مردمی و خاکی از جنس عشق هایی بی انتها نسبت به هموطنان و مردم غیور ، پاکدامن ، بزرگ منش ، شجاع و دلیر کشور عزیز و پهناورم ایران عزیز و اسلامی
پدر عزیزم تحصیلکرده آمریکا و بازنشسته شرکت نفت و مادر عزیزم نیز فرهنگی و بازنشسته آموزش و پرورش می باشند .
دارای یک خواهر زیبا و قد بلند و مهربان به نام یاسمن می باشم که متولد شانزدهم آذر ماه سال ۱۳۶۶ می باشد و یک سال از من بزرگتر است .
۲_استاد دغلاوی نژاد گرامی لطف بفرمایید بخشی از تخصص ها و زمینه های فعالیت خود را در شاخه ها و زمینه های متعدد علمی و هنری و ادبی و فرهنگی برای ما ذکر بفرمایید .
۱_گفتار درمانگر
۲_مشاور و روانشناس
۳_مجری کودک
۴_ستاره صحنه کشور
۵_نویسنده
۶_شاعر
۷_فیلمنامه نویس
۸_نمایشنامه نویس
۹_صداپیشه/دوبلور
۱۰_گوینده / نریتور
۱۱_ایده پرداز و تولید کننده محتوا
۱۲_مدرس کلاس های مختلف هنری اعم از بازیگری ، دوبله ، گویندگی ، مجری‌گری ، فن بیان و سخنوری و… از جمله آموزشگاه سینمایی هلیا فیلم به مدیریت جناب آقای استاد حمید اصغری توتماچ
۱۳_مادلینگ باحجاب اسلامی
۱۴_مدرس استایلینگ و مادلینگ باحجاب اسلامی
۱۵_بازیگر سینما / تئاتر / تلویزیون
۱۶_ سرپرست و کارگردان گروه کودک بین المللی فرشته مهربون
۱۷_داور بین المللی تیم سلامت و هنر / شبکه جهانی یوسرن
۱۸_مدیر داخلی شرکت سروا هنر « تهیه ، تولید ، تکثیر آثار صوتی و تصویری »
۱۹_کارگردان
۲۰_مدیر تولید
۲۲_دستار کارگردان
۲۳_منشی صحنه
۲۴_تهیه کننده
۲۵_مقلد صدای چندین زبانه
۲۶_سخنران انگیزشی
۲۷_طراح صحنه و لباس
۲۸_ورزشکار
۲۹_ معلم رقص و بازیگری دنس رئال « ویژه بانوان و کودکان »
۳۰_سفیر نخبه پروری
۳۱_معلم
۳۲_مقلد صدای چندین زبانه
۳۳_ هنرجوی موسیقی در شاخه های مختلف
و …

۳_بانو همانگونه که میدانیم شما به عنوان برترین مجری کودک شایسته و محبوب کشور انتخاب شده اید احساس خود را در این مورد دوست داریم شنوا باشیم .
این لطف خداوند زیبا و متعال و پروردگار بلند مرتبه ام می باشد که هر چه دارم از اوست و من تمام خوشبختی ها و موفقیت های روز افزونم را مدیون پروردگار عزیز و بخشنده و مهربانم عشق ورزی دلسوزانه و خیرخواهی و اهمیت و نوجه کامل به موفقیت و خوشبختی و سعادتمندی و نخبه پروری کودکان عزیز و همچنین تلاش و کوشش و خواستن و توانستن خودم در عمل کمالگرا بودن و عزم و جزم راسخ در هدف والای خود که رسیدن به نقطه اوج کمال و نابغه برتر جهانی شدن و رسیدن به جامعه آرمانی اهدافم می باشد .
من عاشقانه و خالصانه با تمام وجودم بچه ها را دوست دارم و بدان ها عشق ورزی میکنم .
آنها زیباترین فرشته های زمینی خدا هستند کنار آن ها بودن به من حس خوشبختی محض القا میکند .
دنیای کودکانه خیلی زیباست کار و خدمت رسانی به بچه ها به نظر من زیباترین شغل دنیاست .
البته باید عاشق کارت باشی من بینهایت عاشق کارم هستم و بچه ها را عاشقانه و با تمام وجودم دوست دارم .
من خود را خوشبخت ترین انسان جهان میدانم چون تابحال به هر آنچه خواسته ام با تمام وجود و در کمال تلاش و کوشش ، ایمان به خداوند ، خودشناسی ، شرافت ، نجابت ، اصالت و…رسیده ام .
برای من هرگز غیر ممکن غیر ممکن نبوده است حتی وقتی همه می‌گفتند که غیر ممکن است .
من به هر آنچه میخواهم در عمل واقف و پایبندم .
من همانطور که در مصاحبه های پیشین با عزیزان دیگر نیز بازگو کرده ام باز هم میگویم که من :
« خودی هستم از جنس خود نه خودی از جنس تغییرهای ثانیه به ثانیه ای دیگران »
امیدوارم که بتوانم در این منصب که عزیزان لطف کرده اند و من را لایق و شایسته این سمت و لقب دانسته اند به شایستگی در تداوم مسیر به کودکان عزیز و گرامی خدمت رسانی های مضاعف در راستای موفقیت و خوشبختی های روز افزون ، سعادتمندی ، نخبه پروری ، شادی آفرینی و تعلیم و تربیت آن ها داشته باشم .
۴_بانو شما به عنوان ملکه زیبایی جهان شناخته شده اید و القاب اسطوره زیبایی جهان ، دختر مشهور عروسکی ایران ، همزاد سیندرلا ، زیباترین دختر ایران و جهان ، دختر شایسته و… را از آن خود کرده اید و در این راستا نیز جهانی شده اید در این خصوص چه صحبت و احساسی دارید .
خب باز هم میتوانم بگویم که لطف و مرحمت عزیزان نسبت به بنده در این مورد هم بسیار زیاد بوده است و قطعا چشمان زیبایی دارند و من را زیباترین دیده اند .
من همانطور که میدانید و در عکس ها و فیلم هایم نیز کاملا مشخص است هیچگونه عمل زیبایی انجام نداده ام و از هیچگونه فیلتر و ادیتی نیز استفاده نمیکنم چون معتقدم زیبایی هر انسان در ذات آدمی است . و انسان باید به هر آنچه خداوند زیبا به او بخشیده افتخار کند و آن را پذیرا باشد .
از خداوند ممنونم و او را همیشه شکر گذارم که به من صورت و اندامی کاملا بی نقص هدیه داده که به قول عزیزان دارای چهره ای عروسکی و شگفت انگیز می باشم .

بانو جان شما واقعا شبیه عروسک و حوری های بهشتی هستید و این هم در صورت و هم در چشمان و سیرت شما کاملا مشاهده میشود .
۵_ برای ما ذکر بفرمایید که این همه دانش و معلومات و افتخار آفرینی چگونه در شما جمع شده است و باعث شده است که شما به یکی از اسطوره ها و سرمایه های ملی کشور تبدیل شوید .
خب باز هم میتوانم بگویم که در تمامی این موارد نیز لطف خداوند شامل حالم بوده ا

از هر کسی مشوق من در راستای مطالعه و کتابخوانی ، ترویج کتابخوانی ، پیشرفت و ترقی و نابغه برتر جهانی شدن تلقی می شوند.

۱۲_ توصیه شما به اهل قلم جوانانی که استعداد در این زمینه دارند چیست؟

استعدادهایتان را شکوفا کنید .

شما لیاقت لقب فرهیخته و نابغه بودن و افتخار آفرینان را دارید .

از همین امروز بسم الله الرحمن الرحیم بگویید و با پشتکار استعدادها و اهداف و ارزوهایتان را عملی سازید .

شما میتوانید همیشه یادتان باشد :

«خواستن توانستن است»

(خودی باشید از جنس خودشناسی و خود واقعی نه خودی از جنس تغییرهای ثانیه به ثانیه ای دیگران)

ایران ما به نخبه های بیشماری نیاز دارد .به کشوری پیشرفته بیاندیشید نه کشوری جهان سوم اگر دست در دست هم دهیم بی شک با وجود شکوفایی استعدادها و با وجود شناسایی نخبگانی ناشناخته در سراسر کشور عزیز و پهناورمان ایران زمین ما به زودی شاهد سیر صعود و تبدیل کشوری جهان سوم به کشوری پیشرفته خواهیم بود.

مصاحبه اختصاصی با ملکه زیبایی جهان/ دانشمند و فیلسوف ایرانی استاد رزیتا دغلاوی نژاد

۱۳_روزانه چند ساعت از وقت خود را صرف مطالعه و نوشتن می¬کنید؟

به طور میانگین و بصورت تخمین می توان گفت که روزانه حدود هفت الی هشت ساعت از ساعات مفید فعالیت من در مطالعه و بالا بردن سطح علم و آگاهی خلاصه می شود .

مطالعه کتاب و نویسندگی بخشی از وجود من است .

من بی کتاب و مطالعه اصلا و به هیچ عنوان نمیتوانم زندگی کنم .

من به شدت به کتاب و مطالعه دلبسته و وابسته هستم و تابحال نشده که یک روز در زندگیم بوده باشد که کتاب جدیدی نخریده و مطالعه نکرده باشم.

در خانه قشنگ و صمیمی ما یک کتابخانه عظیم و فاخر وجود دارد که تمامی آن کتاب ها بیش از بیست الی سی بار در سال خوانده شده و خواهد شد و هرروزه نیز توسط کلیه اهالی کتابخوان و اهل مطالعه خانه به تعداد و وسعت آن کتابخانه افزوده و افزوده تر می شود .

۱۴_نوشتن را امری ذاتی می پندارید یا اکتسابی؟

برای من نوشتن در ابتدا امری ذاتی و بعد اکتسابی بوده است به نظرمن تعامل بین این دو امر یعنی ذاتی واکتسابی می تواند تکمیل کننده هنر نویسندگی یک نویسنده حرفه ای و وزین و فاخرو خلاق باشد .

هر چه بیشتر کتاب بخوانی تجربه های بیشتری در زمینه نوشتن و فوت و فن نویسندگی کسب می‌کنی و با استعداد ذاتی و علاقه ای که داری آن را به بهترین شکل بر روی کاغذ با یک قلم ساده و صمیمی پیاده می‌کنی و از خود یک شاهکار و اثر ادبی خلق می‌کنی .

۱۵_ تا کنون چند اثر از شما به چاپ رسیده؟
من همیشه عادت داشته ام ره صد ساله را یک شبه طی کنم و هرگز به کم قانع نبوده و نیستم من همیشه و در همه حال یک انسان کمالگرا بوده ام و هدف و آرزوی بزرگ من نابغه برتر جهانی شدن و رسیدن به نقطه عطف و اوج کمال است.

برای من همیشه غیر ممکن غیر ممکن نبوده است حتی وقتی همه می‌گویند و یا می‌گفتند که غیر ممکن است.

به لطف خدا و با همت و تلاش و پشتکار خودم در عرض یک سال توانسته ام مؤلف نه کتاب فاخر مستقل و حدود بیست مجموعه ادبی و علمی و شعر در ژانر کودک و بزرگسال باشم .

«کاری که می‌شود گفت تا بحال کسی جز خودم موفق به انجام آن نشده است»
از جمله کتاب های چاپ و منتشر شده اینجانب می توان به کتاب هایی از قبیل :

۱_تجسمانه یک باور
۲_حقیقت در عین واقعیت
۳_تبلور یک رویا
۴_نخبگان قهرمان
۵_فرشته کوچولو به المپیاد ریاضی میرود
۶_ وروجک قهرمان
۷_فرشته کوچولوی مؤدب
۸_منطق یک حقیقت محض
۹_دروازه حقیقت
اشاره کرد .

از جمله مجموعه های ادبی و … نیز می توان از کتاب هایی از قبیل چهل سو ، شبی بی پایان یلدا ، سکوت ها را بشماریم ، تارهای لبخند ، مجموعه اشعار شاعران معاصر ، ترنم باران ، مجموعه اشعار معاصران ، گل های نیلوفری و.. نام برد .

۱۶_استاد دغلاوی نژاد در جریان هستیم که شما سفیر بین المللی نخبه پروری هستید و شاگردان زیادی زیر نظر شما بوده اند در رابطه با این موضوع هم اگر تمایل دارید بفرمایید.

بله به لطف پروردگار من سفیر بین المللی نخبه پروری و تاکنون تربیت کننده فرهیختگان و شاگردان زیادی در شاخه های مختلف فرهنگی و علمی و ادبی بوده ام و توانسته ام با کار آفرینی نیز خیلی از استعدادهای درخشان را زیر نظر خود شکوفا کنم و به دنیای هنر و فرهنگ و علم معرفی کنم که در حال حاضر نیز این عزیزان مشغول به کار و افتخار آفرینی هستند و همیشه با بنده بصورت مداوم در ارتباط هستند تا بدان ها در راستای پیشرفت های مضاعف و افتخار آفرینی و خدمت رسانی به مردم مشاوره و راهنمایی هایی بیشتری ارائه دهم .

هدف والای من انسانیت و ترویج انسانیت ، نخبه پروری و ترویج نخبه پروری ساخت جامعه ای آرمانی بر پایه هدف ، خودشناسی ، روانشناسی موفقیت ، علم ، سیاست ، ادب ، منطق ، معرفت ، فلسفه ، حکمت ، عرفان و در نهایت رسیدن به نقطه اوج و عطف کمال می باشد .

خبرنگار : مسی

نوشته های مشابه

‫6 نظرها

  1. کیف کردم با دیدن تصاویر و بیوگرافی رزیتا خانوم این بانو افتخاریه برای کشورمان از نظر فرهیختگی اصالت جذابیت وقار خانومی شخصیت نجابت زیبایی سطح شعور و کمالات افتخارافرینی هایی که تو کارنامه درخشان علمی و هنریش داره از محبوبیتش نجابتش شایستگیش واقعا خوشحالم که بک بانوی ایرانی تونسته رکورد نبوغ و افتخارآفرینی رو تو دنیا بشکنه و علاوه بر اینکه ملکه زیبایی ایران و جهان انتخاب شده بلکه تونسته تو تمامی زمینه های علمی و هنری و ادبیات در سطح بین المللی به عنوان یکی از دانشمندان و نوابغ و فیلسوفان مشهور ایرانی به رسمیت شناخته بشه و مهم تر اینکه اینکه این بانو وطن فروش نبوده بره خارج و سرمایه گرانبهای اون کشورای خارجه بشه بلکه داره با جون و دل و عشق به وطنش به مردم و کشور خودش خدمت میکنه و در کشور خودش پرچم کشورشو در جهان میبره بالا و بالاتر

  2. ماشالا به خانم دکتر دغلاوی نژاد گرامی خیلی با ابهت و زیبا و باجذبه هستند

  3. خانم دغلاوی نژاد آرزو دارم یکبار شما استاد عزیز و گرانبهای کشوری را از نزدیک ببینم و شاخه گل ناقابلی به رسم ادب و ارادت تقدیم حضور ارزشمندتان کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا