معرفی فیلم و سریال

موضوع و داستان سریال سقوط را بخوانید آخر داستان چه میشود؟

موضوع و داستان سریال سقوط را بخوانید

بخش مهمی از قسمت اول سریال سقوط حول محور رابطه عاشقانه و پرشور آیسان و ژکان است که پس از مدت ها غیبت نزد همسرش بازگشته و سالگرد ازدواجشان رقم می خورد. همه چیز در اوج شادی است و این منظره شاد از خرید و لباس های رنگارنگ و مهمانی و رقص و … می گذرد درست مثل قسمت اول فیلم «شبی که ماه کامل شد» که فائزه و عبدالحمید را شادمان دیدیم.

موضوع و داستان سریال سقوط را بخوانید آخر داستان چه میشود؟

آیسان در برابر انبوه دلارها به همسرش شک می کند و متوجه می شود که چیزی تغییر کرده است. این تردید با غیبت های مداوم همسرش تا زمانی که پاکت نامه ای را در جیب او می بیند، بیشتر می شود. در فیلم “شبی که ماه کامل شد” فیضه صبح روز بعد از عروسی که پلیس به در آمد و نام برادر عبدالحمید به میان آمد شک می کند و این شک بعد از تولد فرزندش و سفر او به کردستان و لو رفتن حوادثی که در خانه ریگیس رخ می دهد اوج می گیرد.

موضوع سریال سقوط

در قسمت اول سریال  ژاکان از همسرش می خواهد که به ماه عسل بروند و هفته خوبی داشته باشند. او می گوید دوستش در ترکیه خانه ای برای آنها فراهم می کند تا راحت باشند. اگرچه این سفر مرموز است، اما با تایید آیسان روبرو می شود. عبدالحمید در «شبی که ماه کامل شد» از فیضه می خواهد که به بهانه زندگی بهتر و به دور از مشکلات خانواده به پاکستان برود. فائزه با اینکه مردد است و خوشحال نیست، اما مادرش را راضی می کند و با برادرش می رود.

بسیار کنجکاوم که ببینم پهلوان زاده که تدوینگر قابلی است و حالا در مقام کارگردان ظاهر شده است، چقدر در حذف زیاد تصویری و کم گویی و پرهیز از مطول گویی در سریال موفق خواهد بود. مقدمه چینی داستان در قسمت نخست به قدر کفایت انتظارات از یک کارگردان با تجربه تدوینگری را برآورده نکرد و این مقدمه چینی می توانست بسیار موجزتر و کوتاه تر باشد. البته که بخشی از این ویژگی مربوط به متن فیلمنامه است که می بایست پیش از آغاز ضبط فکری به حال آن می شد. این مسئله یکی از نکاتی است که مایلم در قسمت های بعدی جستجو و نتیجه تلفیق تجربه تدوینگری پهلوان زاده در مقام کارگردان سریال را رصد کنم.

موضوع و داستان سریال سقوط را بخوانید آخر داستان چه میشود؟

جدای از این بحث، می توان گفت شاید در کنار پرداختن به جهان داعشی ها، یکی از مهمترین برگ برنده های سریال سقوط که توسط یک خانم فیلمنامه نویس به نگارش درآمده و یکی از شخصیت های اصلی اش دختری است که در آستانه مادر شدن و آغاز فصل تازه ای در زندگی اش، به یکباره به جهانی مخوف پرتاب می شود، این باشد که بتواند از تضاد میان جهان به شدت زن ستیز و مردانه داعشی ها و دنیای زنانه شخصیت اصلی داستان به خوبی بهره ببرد و به واسطه نگاه مسلط به جهان زنانه به واسطه قلم زدن خانم نویسنده سریال، این تضاد و تقابل به خلق موقعیت های پرکشش و پرتعلیقی منجر شود.

بیشتر بخوانید اسامی بازیگران سریال سقوط حمید فرخ نژاد

این همه اما گمانه زنی است و تنها راه حل برای قضاوت درستی یا نادرستی این قضاوت ها اجازه دادن به زمان است تا در ادامه و بعد از نمایش چند قسمت ابتدایی سریال بتوانیم برمبنای مصادیق تحلیل های عمیق تری در مورد این اثر داشته باشیم. در گام اول اما سریال در نگارنده این متن حس کنجکاوی برای پیگیری نتیجه کار سجاد پهلوان زاده را ایجاد کرده است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا