معرفی فیلم و سریال

نقد سریال دفتر یادداشت رضا عطاران با خلاصه داستان

سریال دفتر یاداشت با نقش آفرینی رضا عطاران توانسته مخاطبان زیادی را شبکه نمایش خانگی پیدا کند که این صفحه به خلاصه داستا و موضوع و نقد و بررسی این سریال خواهیم پرداخت.

داستان سریال دفتر یادداشت

سریال دفتر یاداشت داستان بسیار طنز و جالبی دارد.

رضا عطاران را در فلاش‌بک به عنوان یک کارآگاه پلیس او را می‌شناسیم و در زمان حال به عنوان مردی مسن و مبتلا به آلزایمر که چیزی از گذشته به خاطر نمی‌آورد اما آلزایمر نتوانسته است جلوی ذکاوت و شم پلیسی‌اش را بگیرد. عطاران با همین دو ویژگی شخصیت ایرج توانسته است بازی متفاوتی از خودش به نمایش بگذارد.

نقد سریال دفتر یادداشت رضا عطاران با خلاصه داستان

قرار است این بار با یک «رضا عطاران» کاملا متفاوت مواجه شویم که ایفای نقش یک کاراکتر خاص را برعهده دارد.

در کنار عطاران هم حضور حسن معجونی به‌شدت در سریال درخشان بود و احتمالا در ادامه قرار است شاهد ظهور یک زوج کمدی تازه باشیم.

مینا ساداتی دیگر بازیگر سریال است که در همین قسمت ابتدایی وارد داستان شده و سکانس‌های دونفره‌اش با حسن معجونی و رضا عطاران، جزو سکانس‌های بامزه قسمت اول بود.

همراهی حسن معجونی در نقش حمید که در جوانی متصدی بخش بایگانی اداره پلیس بوده و زوج‌سازی حسن معجونی و رضا عطاران هم به نفع سریال تمام شده. در مراودات میان این زوج، حمید نقش مغز متفکر را دارد و ایرج را هدایت می‌کند. مینا ساداتی در نقش مدیر آسایشگاه، بیژن بنفشه‌خواه در نقش نگهبان ساختمان و سوگل خلیق در نقش همسایه ایرج و حمید سایر بازیگرانی هستند که در قسمت اول معرفی می‌شوند. هرکدام از آنها ویژگی منحصربفردی دارند که موقعیت‌های کمدی سریال را تقویت می‌کنند.

نقد سریال دفتر یادداشت رضا عطاران با خلاصه داستان

اما نکته مهم وجه تسمیه سریال است. «دفتر یادداشت» در واقع یادگاری است که خواهر ایرج برایش به یادگار گذاشته و از او خواسته تا همه چیز را در آن یادداشت کند و جلوی فراموشی‌اش را بگیرد. تنها توصیه خواهرانه‌اش هم این است: «با خانم‌ها محترمانه رفتار کن.» این توصیه‌ای است که در همان قسمت ابتدایی می‌توان حدس‌هایی درباره دلیلش زد. ایرج واقعا در ارتباط با زنان اطرافش چالش‌های جدی دارد!

همچنین ببینید:

داستان فیلم ارادتمند نازنین بهاره تینا +نقد و بررسی

نقد فیلم تفریق مانی حقیقی

نقد و بررسی

تا به اینجای کار نمیتوان نقد به خصوصی به این سریال داشته باشیم چرا که فقط چند قسمت از آن گذشته است.

«کیارش اسدی‌زاده»، کارگردان این سریال، توانست قسمت ابتدایی را به خوبی کارگردانی کند و موفق شد که در همان اولین قسمت، با معرفی شخصیت‌های اصلی و فاش کردن برخی از رازهای گذشته آن‌ها، توجه و علاقه مخاطبان را برای قسمت‌های آینده این سریال بیشتر کند. او همچنین برای خلق موقعیت‌های کمدی، از مکان‌های در دسترس خود به درستی استفاده کرده و فضایی رمزآلود و همزمان سرگرم‌کننده را ایجاد می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا