خبر جدید

تراشه نورالینک (Neuralink) چیست سیر تا پیاز نورالینک (Neuralink)

نورالینک (Neuralink) چیست

Neuralink دستگاهی است که ابتدا برای کمک به افراد فلج در انجام کارهای ساده مانند استفاده از آیفون و کلیک‌های ماوس روی رایانه استفاده می‌شد بدون هیچ حرکت فیزیکی.

نورالینک (Neuralink) چیست سیر تا پیاز نورالینک (Neuralink)

ایلان ماسک و تیمش نسبت به شروع تا پایان سال 2020 خوشبین بودند، اما آنها این جدول زمانی را با این واقعیت تطبیق می دهند که سازمان غذا و دارو آمریکا تاییدیه این کار را بدهد یا خیر.

به گفته ماسک، تاکنون نمونه های اولیه Neuralink بر روی جوندگان و ظاهراً حتی یک میمون آزمایش شده است.

بخشی که در مغز است

Neuralink شامل کاشت برخی از اجزاء بر روی سطح مغز شما با جراحی است. اما ایمپلنت‌های مغزی جدید نیستند تحقیق و توسعه از دهه 1970 در حال انجام، آزمایش و استفاده بوده است. فقط قبل از این، ایمپلنت های مغزی پیشرفتی در نظر گرفته نمی شدند. به هر حال، مغز ما هنوز یک راز بزرگ است و ما اخیراً شروع به رمزگشایی ریشه های ژنتیکی هوش خود کرده ایم.

در حالت ایده‌آل، ما می‌خواهیم قداست این اتاق مقدس را حفظ کنیم و مطمئنیم که ایلان ماسک (و همچنین تیمش) دوست دارد اگرچه در این مرحله امکان پذیر نیست.

نورالینک (Neuralink) چیست سیر تا پیاز نورالینک (Neuralink)

آنها این را با انجام آزمایشی با استفاده از الکترودها، که دستگاه‌هایی هستن برای تشخیص میدان‌های الکتریکی استفاده می‌شوند، دریافتند (در مغز، میدان‌های الکتریکی زمانی رخ می‌دهند که اعصاب پیام‌هایی را به یکدیگر ارسال می‌کنند – به عنوان مثال، Neuralink از الکترودها استفاده می‌کند تا تشخیص دهد که اعصاب در حال ارسال پیام به یکدیگر هستند.).

وقتی برای اولین بار آن را می شنوید، به نظر می رسد که تعقیب نورالینک مستقیماً از دفتر خاطرات یک نابغه دیوانه بیرون آمده است. مطمئناً با وجود ایلان ماسک در راس این شرکت، این تصویر ممکن است دور از ذهن نباشد. اما اگر فراتر از چیزی که به نظر می رسد یک فیلم ترسناک علمی تخیلی است نگاه کنید، می توانید نگاهی اجمالی به آینده ای کاملا متفاوت برای بشریت داشته باشید.

عملکرد نورالینک

یکی از الکترودها (ما آن را الکترود 1 می نامیم) درست روی نورون قرار میگرد. از آنجایی که مستقیماً روی نورون قرار دارد، می تواند هر میدان الکتریکی ایجاد کند در نتیجه شلیک نورون را تشخیص دهد. سپس الکترود دیگری (ما آن را الکترود 2 می نامیم) دورتر قرار دادند تا ببینند آیا هنوز می تواند میدان الکتریکی را از شلیک نورون تشخیص دهد. اگر می توانست، آن را دورتر و دورتر می بردند، تا جایی که الکترود 2 دیگر نمی توانست سیگنال الکتریکی نورون را تشخیص دهددر آن نقطه، الکترود 1 گزارش می داد که نورون در حال شلیک است، اما الکترود 2 نمی توانست تایید کند.

به عبارت ساده تر تراشه نورالینک بر روی مغز نصب میشود و به اعضای بدن پیام ارسال میکند که حرکت کنند یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا