خبر جدید

وضعیت تعطیلی مدارس فردا چهارشنبه 12 مهر 1402

وضعیت تعطیلی مدارس چهارشنبه 12 مهر

اخبار وضعیت تعطیلی مدارس چهارشنبه ۱۲ مهر برای دانش آموزان بسیار مهم است و پیگیر این خبر بوده تا ببینند مدارس تعطیل خواهد شد یا خیر در حالی که روز سه‌شنبه به مناسبت میلاد پیامبر و امام جعفر صادق تعطیلی رسمی است روز چهارشنبه مابین تعطیلی بوده و به بین التعطیل معروف است و دانش آموزان خواستار تعطیلی مدارس از سوی آموزش و پرورش هستند.

وضعیت تعطیلی مدارس چهارشنبه 12 مهر 1402

اما آموزش و پرورش هیچ تصمیمی برای تعطیلی روز چهارشنبه ندارد و مدارس کشور باز خواهد بود و هر کس که به مدرسه نرود غیبت می‌خورد.

دانش آموزان باید توجه داشته باشند که تعطیلی مدارس بر عهده آموزش و پرورش است و معلمان و مدیران مدرسه نمی‌توانند به صورت سرخود مدرسه را تعطیل کنند.

اما برخی از مدارس ممکن است با دانش آموزان هماهنگ کرده و روز چهارشنبه را تعطیل کنند و به جای آن یک روز پنجشنبه را برای جبران در نظر بگیرند که این‌ها همه بستگی به مسئولان مدرسه مربوطه دارند به هر حال روز چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ باز بوده و دانش آموزان باید در کلاس درس حضور داشته باشند.

آلودگی هوا

بنا بر اعلام مرکز پایش کیفی هوای کشور در روز جاری (نهم مهرماه ۱۴۰۲) شاخص کیفی هوا در شهرهای اندیمشک ۱۴۲، اهواز ۱۴۱، دزفول ۱۳۴، شوش ۱۳۰ و رامهرمز ۱۰۷ AQI گزارش شده که نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس (نارنجی) است.

براساس این وضعیت افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: گرد و غبار موجود در هوای این استان ناشی از وزش باد است.

سید عادل عربی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه حدود پنج ماه از آخرین بارندگی می گذرد، زمین خشک و مستعد ایجاد گردوغبار با وزش یک باد است.

وی اضافه کرد: با ریزش باران و مرطوب شدن سطح زمین حتی در صورت وزش باد محلی شاهد آلودگی هوا نخواهیم بود.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان اظهارکرد: هر چند شاهد گرد و غبار در آسمان استان هستیم اما هوای همدان ناسالم نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا