بیوگرافی

گروه هکری گنجشک درنده کیست ؟ 【سوابق + منشا】

گروه هکری گنجشک درنده کیست ؟ گروه اسرائیلی گنجشک درنده هکر مانند گروه هکری انانیموس و گروه هکری عدالت علی با مختل کردن کامل پمپ‌بنزین‌ها در چند روز اخیر سروصدای زیادی به پا کرده‌اند.

در ادامه این مطلب از لردخت به فعالیت‌های این گروه، اسم انگلیسی این گروه و جزئیات کاری که انجام داده‌اند، اشاره خواهیم کرد. تا انتها همراه ما باشید.

گروه هکری گنجشک درنده چیست ؟

گروه هکری گنجشک درنده اولین‌بار در سال ۱۴۰۰ جایگاه‌ها و سیستم‌های سوخت در سراسر ایران را هک کردند. دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲، برای بار دوم این این حمله سایبری رخ داد و گروه هکری گنجشک درنده مسئولیت آن را برعهده گرفت.

گروه هکری گنجشک درنده کیست ؟ 【سوابق + منشا】

در این حمله سایبری جایگاه‌های سوخت تهران، قم و خراسان شمالی با مشکل مواجه شدند و امکان ارائه سوخت و بنزین داشتند.این گروه تحت حمایت اسرائیل عمل می‌کند.

این گروه هکری بیانیه زیر را منتشر کردند:

ما نخواستیم تمامی سایت‌های سوخت را غیرفعال کنیم!

گروه هکری اسرائیلی “گنجشک درنده” ادعا کرد که این حمله سایبری به صورت کنترل شده انجام شد تا به خدمات اضطراری آسیبی وارد نشود.

همچنین، در ماه تیر سال جاری اختلالات سایبری در سیستم‌های کامپیوتری کارکنان ستاد وزارت راه و شهرسازی مشاهده شد و پورتال وزارتخانه و سایت‌های مرتبط با آن از دسترس خارج شدند. این گروه اعلام کرد که مسئولیت حمله سایبری به زیرساخت‌های وزارت راه و شهرسازی و سایت راه آهن را نیز بر عهده می‌گیرد.

گروه هکری گنجشک درنده برای کدام کشور است ؟

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده است که گروه هکری گنجشک درنده مال کدام کشور است ؟ ادامه این متن را مطالعه کنید. این گروه هکری که اسم‌شان این روزها برسر زبان‌ها افتاده است از گروه های هکری اسرائیلی است.

گنجشک درنده به انگلیسی

اسم گروه گنجشک درنده هکر به انگلیسی predatory sparrow می‌شود.

بیشتر بخوانید:

به گزارش خبرگزاری ایمنا، صبح امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم آذر_ روند سوخت‌رسانی در برخی از جایگاه‌های سوخت سطح کشور دچار اختلال شد و در پی این اختلال، سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت اعلام کرد: اختلال در عرضه سوخت، سراسری اما در برخی جایگاه‌ها است و علاوه بر تهران در دیگر استان‌ها نیز رخ داده است.

وی همچنین تاکید کرد کمبود بنزین و گازوئیل به‌هیچ‌وجه مطرح نیست و افزایش قیمتی در دستور کار نیست، این اختلال یک مشکل فنی است و از مردم خواهش می‌کنیم اگر نیازمند ضروری به بنزین نیستند، فعلاً تا رفع کامل مشکل، به جلایگاه‌های عرضه مراجعه نکنند.

روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز اندکی بعد با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع هم‌وطنان می‌رساند به دلیل بروز مشکل فنی در سامانه هوشمند سوخت به‌طور موقت امکان سوخت‌گیری در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت با اختلال مواجه شده و عرضه سوخت خارج از سیستم سامانه سوخت با نرخ دوم در حال انجام است، بنابراین تا رفع مشکل فنی از هموطنان عزیز تقاضا داریم صبوری کنند. در ضمن پیرامون تأمین بنزین و نفت‌گاز در جایگاه‌ها مشکلی وجود ندارد و فرآورده به میزان کافی در انبارهای نفت و جایگاه‌ها وجود دارد و هیچ‌گونه نگرانی در این خصوص متصور نیست. شایعات مربوط به افزایش قیمت سوخت نیز قویاً تکذیب می‌شود. فقط سامانه سوخت از مدار خارج شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا